1 135 582 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 919 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Visual studio code är platformsoberoende och fungerar med nästan alla språk. Använder den själv enbart för typesceipt (AngularJS)
Kommer nån ihåg de här korten som påstods kunna mäta ens humör eller nåt? Dom var blanksvarta och trycket man fingrarna emot så ändrade dom färg och färgen skulle berätta vilket humör man var på. Rent nonsens såklart.
Jag tror dom fanns runt slutet av 80 talet kanske. Den tidens fidget spinner kanske.
Jag tror dom fanns runt slutet av 80 talet kanske. Den tidens fidget spinner kanske.
Den har jag inte glömt bort för visste inte att de existerat… men vad den ser välgjord ut. Undrar vad det skulle kosta att nytillverka en sådan idag med samma kvalité?HasseTeknik skrev:
Det där om standardiserad lykthållare du nämnde i ett senare inlägg har jag glömt av dock, borde finnas fortfarande åtminstone på tant-/gubbcyklar för oss som inte är rädd för några extra gram på hojen.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Tror det. De var svarta men ändrade färg mellan grönt, blått och någon beige nyans.DennisCA skrev:Kommer nån ihåg de här korten som påstods kunna mäta ens humör eller nåt? Dom var blanksvarta och trycket man fingrarna emot så ändrade dom färg och färgen skulle berätta vilket humör man var på. Rent nonsens såklart.
Tror det var någon sorts kristaller som ändrade färg beroende på temperatur, liknande dem man ser t ex tejpade på ett akvarium som visar temperaturen.
Ja nu hittade jag faktiskt nåt online. Dom tillverkas ännu alltså.
https://www.alibaba.com/product-detail/Plastic-Stress-Mood-Test-Indicator-Card_62542154529.html
https://www.alibaba.com/product-detail/Plastic-Stress-Mood-Test-Indicator-Card_62542154529.html
Nån som kommer ihåg kortvågsradio, SR sände på kortvåg tills 2010. Synd och skam det lades ner, kortvågstekniken är riktigt najs. Förr i tiden kunde svenskar på semester i europa lyssna direkt på svensk radio utan internet, med hjälp av kortvågsradio. Fin teknik som låter en sända långt med litet resurser.