1 135 441 läst · 11 023 svar
1135k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Wentzels öppnade 1934...
https://www.mitti.se/nyheter/efter-84-ar-klassisk-hobbybutik-stanger-ner/lmrit!4493165/
https://www.mitti.se/nyheter/efter-84-ar-klassisk-hobbybutik-stanger-ner/lmrit!4493165/
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Precis som ullberg säger låg de i gallerians utkant. De flyttade sedan tror jag.,Alfredo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Jag hade en Kyosho USA #1 som pappsen byggde om. Den hade en stav som skulle förflytta rörelsen från styrservot till bakhjulen (4 hjulsstyrning) men staven böjde sig och bakhjulen rörde sig knappt. Speciellt vid låghastighet eller stillastående. Så pappsen byggde om den med servo bak. Han byggde också om den så den körde med kuggdrift med kuggar från svensk kuggteknik. Ska se om jag hittar bilder på bygget
Annars var det ju Thors Hobby (e.g. Thor Hobby) som gällde på söder.Alfredo skrev:
Minns hur man stod och dräglade över tågbanan i skyltfönstret.
Dock försvann de redan på 70/80-talet, tydligen efter att ägaren kört med öppen baklucka och blivit koloxidförgiftad,
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Helt annan körteknik på dessa bilarJonas Persson skrev:
Vi fick bygga om ratten också btw. Så den kunde göra större utslag än 90 grader åt båda hållen. Blev för svårt köra då den svängde på en femöring
edit: Att köra med ställ är ju kul, men det ger inte bäst bantid. Det gäller ta kortaste vägen.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
Vem/vilka kan inte vilja ha denna lokal då det är ett toppenläge?? Måste vara hyran som styr.Jonas Persson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Det här, mina damer och herrar, är ett överlägset tangentbord. De flesta av er har dock knappast haft chansen att glömma det.J JohanLun skrev:
The Space Cadet Keyboard. Inte originalmodellen, utan en något senare variant. Layouten är dock densamma.
Öppna bilden i en ny flik eller ett nytt fönster för att se märkningen på alla tangenterna.
Redigerat: