I nästa nummer av Drömhem & Trädgård (kommer ut 24 April) kommer det att vara med ett trähus med torn.
Administrator
· Skåne
· 7 850 inlägg
En bild på ett sekelskifteshus i Lund:
Hej!G_Henrik skrev:
Det finns ett fantastiskt gammalt (mycket välvårdat) hus med torn borta vid vår sjö! Ska ta ett foto i helgen åt dig, det är sååååå fint.
Huset är helt vitt och röd takplåt - en riktig dröm!
återkommer ;-)
// Snäckan
Hej!G_Henrik skrev:
Här är huset jag nämnde i mitt tidigare inlägg. Huset är gammalt - från förra seklet och mycket välbevarat. Visst är det fint?
// Snäckan
Förstod att du skulle gilla det. Det är verkligen jätte fint och välvårdat framför allt. Urtjusigt med rött plåttak. Alla hus på tomten, de är ett par stycken: gäststuga, uthus och badhus vid bryggan är byggda i samma stil.G_Henrik skrev:
Söta fönster med spröjs och i torn och på verandan (motsatt gavel som tornet är) där är spröjsen kryssade.
Spetsgardiner i fönstren, stenar och grus i trädgården. Allt är så sockersött och perfekt. Hade jag sett det innan vi byggde vårt hus hade jag kopierat rakt av!!!!
Tyvärr syns huset inte sommartid (bara från vattnet) pga all grönska.
Läget är underbart vid Insjön i Nacka, åk förbi och titta!
Lycka till.
// Snäckan
Kanske man sänger förbi i sommar man vet aldrig vad man hittar på, jag brukar fara och titta på hus på sommrana. Fast jag bor i Luleå så det är en liten bit... Fast jag har varit i Göteborg bara för att titta en sommar....snackan68 skrev:Förstod att du skulle gilla det. Det är verkligen jätte fint och välvårdat framför allt. Urtjusigt med rött plåttak. Alla hus på tomten, de är ett par stycken: gäststuga, uthus och badhus vid bryggan är byggda i samma stil.
Söta fönster med spröjs och i torn och på verandan (motsatt gavel som tornet är) där är spröjsen kryssade.
Spetsgardiner i fönstren, stenar och grus i trädgården. Allt är så sockersött och perfekt. Hade jag sett det innan vi byggde vårt hus hade jag kopierat rakt av!!!!
Tyvärr syns huset inte sommartid (bara från vattnet) pga all grönska.
Läget är underbart vid Insjön i Nacka, åk förbi och titta!
Lycka till.
// Snäckan
Tornhill! Körde förbi ert hus här om veckan, det går frammåt det kommer bli kanonfint! Vilken färg ska Ni ha på huset?
mvh plexi
mvh plexi
Tackar för berömmet, vi har börjat få i de nya fönstren nu.pleximaster skrev:
När vi köpte det var det vitputsat, med svart sockel. Vi tror inte att vi vill ha det helvitt, men någon cremefärgad nästan vit nyans blir det nog.
/ Fredrik