4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Bytt tryckbrytare på vattenpumpen. Den gamla var riktigt geggig inuti, kanske därför den strejkade en dag. Passade på att plocka bort anläggningen med magnetventil styrd av en termostat samt göra service på vattenfiltren.
Dessutom hann jag spruta två lager färg i frugans keramikverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dessutom hann jag spruta två lager färg i frugans keramikverkstad.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Precis när man skall lägga ut nya spångolvet så ser jag att det befintliga golvet inte är rakt. Diffar 2,5cm på 1m och sedan tillbaka till noll igen. Sagt åt gjort. Bara att riva bort. Och under ser man varför. Man har gjort korttligar som tidigare bara legat i spånet. Nu när jag rivit så har det jämat ut sig mer och satt sig på sina ställen.
Ser lite svårjobbat ut.A atomlab skrev:Precis när man skall lägga ut nya spångolvet så ser jag att det befintliga golvet inte är rakt. Diffar 2,5cm på 1m och sedan tillbaka till noll igen. Sagt åt gjort. Bara att riva bort. Och under ser man varför. Man har gjort korttligar som tidigare bara legat i spånet. Nu när jag rivit så har det jämat ut sig mer och satt sig på sina ställen.
Lite allmänt småfix idag. Vi packade upp roborocken efter flytten och konstaterade att den inte ens försökte ta sig över trösklarna så istället för att bygga ramper eller liknande så började jag byta dessa. Valde K-rautas billigaste för 99kr och har bara gjort en för att se resultatet men kommer fortsätta.
Valde även att skruva fast den istället för att spika så att den nästa gång (blir alltid en nästa gång) är lättare att få lös. Tänkte att jag skulle störa mig på mellanrummet som lämnades efter den gamla tröskeln, men allt ser såpass allmänt slitet ut så helheten stör mig inget. Inget jag kommer lägga något krut på. Kabeln som ligger på andra sidan tröskeln är en antennkabel som tidigare ägare dragit in i sovrummet, tror den ryker. Funderar ändå på att ta ner antennen också.
Bytte handtag på garderoberna i kontoret. Jag hade tänkt byta dörrar men det kändes som ett för stort projekt, så det fick bli såhär. Nya handtagen vinner kanske inga designpriser heller, men jag har väldigt svårt för dom gamla träknopparna..
Valde även att skruva fast den istället för att spika så att den nästa gång (blir alltid en nästa gång) är lättare att få lös. Tänkte att jag skulle störa mig på mellanrummet som lämnades efter den gamla tröskeln, men allt ser såpass allmänt slitet ut så helheten stör mig inget. Inget jag kommer lägga något krut på. Kabeln som ligger på andra sidan tröskeln är en antennkabel som tidigare ägare dragit in i sovrummet, tror den ryker. Funderar ändå på att ta ner antennen också.
Bytte handtag på garderoberna i kontoret. Jag hade tänkt byta dörrar men det kändes som ett för stort projekt, så det fick bli såhär. Nya handtagen vinner kanske inga designpriser heller, men jag har väldigt svårt för dom gamla träknopparna..
Har varit en produktiv helg....
Nu kan vintern komma för bergvärmen fungerar och trädgården är klar så här långt.
Nu tar vi nya tag till våren...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu kan vintern komma för bergvärmen fungerar och trädgården är klar så här långt.
Nu tar vi nya tag till våren...
Medlem
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kom över fantastisk storgatsten förra året för en bra peng. Svensk granit som legat i 30-40 år på en konferensgård.
Hade inte riktigt tiden att ta hand om det men hade nu chansen (och pengarna) att få in proffs. Herregud jag är helt tårögd. Kommer blir grymt.
Medlem
· Stockholm
· 1 392 inlägg