Bytt tryckbrytare på vattenpumpen. Den gamla var riktigt geggig inuti, kanske därför den strejkade en dag. Passade på att plocka bort anläggningen med magnetventil styrd av en termostat samt göra service på vattenfiltren.
Ny tryckbrytare installerad på rörledning i en källare med jordväggar och vatteninstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen tryckbrytare till vattenpump, visar gammal och smutsig inuti mot ny och ren.
Skapa konto
Ny tryckbrytare installerad på vattenpump i en grov källarmiljö med synliga rör och en lampa.
Skapa konto

Dessutom hann jag spruta två lager färg i frugans keramikverkstad.
Nymålat vitt rum med synliga färgstänk på golvet, indikerar nyligen utfört målningsarbete.
Skapa konto
Nymålat rum i vitt med färgspruta och arbetslampor, täckta golv och öppen träddörr.
Skapa konto
Vitmålad keramikverkstad med nymålade väggar och slipmaskin på golv täckt med byggdamm och plast.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Kapat golvsocklar…

Verktyg och kapade golvsocklar på arbetsbord utomhus redo för montering.
Skapa konto

sen ska de bara fästas och fogas med.

Golv i övergång mellan kakel och trä med kapat golvsockel i hörn och en robotdammsugare.
Skapa konto

• Gilla
Bödvar McOlsson och 10 till
  • Laddar…
Precis när man skall lägga ut nya spångolvet så ser jag att det befintliga golvet inte är rakt. Diffar 2,5cm på 1m och sedan tillbaka till noll igen. Sagt åt gjort. Bara att riva bort. Och under ser man varför. Man har gjort korttligar som tidigare bara legat i spånet. Nu när jag rivit så har det jämat ut sig mer och satt sig på sina ställen.

• Renoveringsprojekt med rivet golv och träspån överallt, synliga trossbotten och korttligar.
    Skapa konto
  • Wow
  • Gilla
P-plats och 2 till
  • Laddar…
Öppna spisen är ett minne blott.
Renoveringsprojekt där en igenspiklad öppen spis täckts med puts på en vägg i ett hus under ombyggnad.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Precis när man skall lägga ut nya spångolvet så ser jag att det befintliga golvet inte är rakt. Diffar 2,5cm på 1m och sedan tillbaka till noll igen. Sagt åt gjort. Bara att riva bort. Och under ser man varför. Man har gjort korttligar som tidigare bara legat i spånet. Nu när jag rivit så har det jämat ut sig mer och satt sig på sina ställen.
Ser lite svårjobbat ut.

raveper raveper skrev:
Ser lite svårjobbat ut.
Ser värre ut än vad det är. 120kvm fri betongplatta bortom bilden och 50kvm bakåt så kunde dansa ändå. Men var mest jävel att planen var att lägga ut spånskivorna idag men. Slutade med att jag rev upp allt.

Storsockret
Lite allmänt småfix idag. Vi packade upp roborocken efter flytten och konstaterade att den inte ens försökte ta sig över trösklarna så istället för att bygga ramper eller liknande så började jag byta dessa. Valde K-rautas billigaste för 99kr och har bara gjort en för att se resultatet men kommer fortsätta.

kyJhKEo.jpg

Valde även att skruva fast den istället för att spika så att den nästa gång (blir alltid en nästa gång) är lättare att få lös. Tänkte att jag skulle störa mig på mellanrummet som lämnades efter den gamla tröskeln, men allt ser såpass allmänt slitet ut så helheten stör mig inget. Inget jag kommer lägga något krut på. Kabeln som ligger på andra sidan tröskeln är en antennkabel som tidigare ägare dragit in i sovrummet, tror den ryker. Funderar ändå på att ta ner antennen också.

r827w7Q.jpg

Bytte handtag på garderoberna i kontoret. Jag hade tänkt byta dörrar men det kändes som ett för stort projekt, så det fick bli såhär. Nya handtagen vinner kanske inga designpriser heller, men jag har väldigt svårt för dom gamla träknopparna..

O8oUaB0.jpg

G9UWZnl.jpg

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Har varit en produktiv helg....

Grävd grönklädd grävning i en trädgård med två svarta slangar för bergvärmeinstallation.
Skapa konto

En nyinstallerad bergvärmekabel i en utgrävd trädgård med isoleringsmaterial och verktyg.
Skapa konto

Nyinstallerade rör för bergvärme utmed husvägg med grävd trädgård och byggmaterial såsom stenplattor och verktyg.
Skapa konto

Nygrusad yta vid husvägg med synliga fönster och grävd plats för installation, i trädgårdsmiljö.
Skapa konto

Nyberedd jord i trädgård med gräsmatta, omgivet av höstlöv och byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

Nu kan vintern komma för bergvärmen fungerar och trädgården är klar så här långt.
Nu tar vi nya tag till våren...

• Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Ny lagd gångväg med storgatsten av svensk granit, professionellt installerad mot grusig bakgrund.
Skapa konto
Ny lagd gångväg av återanvänd storgatsten i svensk granit framför ett hus.
Skapa konto

Kom över fantastisk storgatsten förra året för en bra peng. Svensk granit som legat i 30-40 år på en konferensgård.
Hade inte riktigt tiden att ta hand om det men hade nu chansen (och pengarna) att få in proffs. Herregud jag är helt tårögd. Kommer blir grymt.

• Gilla
vcx och 20 till
  • Laddar…
Sådär. Tillbaka till noll igen. Imorgon åker skivorna ut!

• Renoveringsprojekt med upprivet golv visande träbjälkar och isolering klar för nya skivor.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Embrace yourself - winter is coming!
Verktyg och tätningslister på ett träbord utomhus, förberedelse för byte av köksfönstertätning.
Skapa konto

Några plusgrader och i vad som kändes som isvindar byttes tätningslist i köksfönster och på toan.
Sista köksfönstret görs vid nästa tillfälle.

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Klart. Gåshud.
Nybyggd gångväg med stenläggning framför ett hus med vit fasad och solpaneler på taket.
Skapa konto

• Gilla
Dortmunder DAB och 33 till
  • Laddar…
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Klart. Gåshud.
[bild]
Mycket snyggare med riktig gatsten, än gjutna ”stenar” eller asfalt! (y)

Nästan synd att man inte får använda fängelseklientelet i stenbrottsarbete, då hade man kunnat få ner priserna och öka tillgången på gatsten. ;)

• Gilla
  • Haha
whak och 4 till
  • Laddar…
Klart. Gåshud.
[bild]
Riktigt snyggt! :ok:

• Gilla
Stringfellow Hawke
  • Laddar…
Klart. Gåshud.
[bild]
Verkligen snyggt, får man fråga vad du fick pynta för kalaset?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.