3 335 786 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Hittade en vedkap på Jula ordentligt nedsatt (995:- ). Eftersom jag inte riktigt gillar när min far står med motorsågen på deras landställe slog jag till, klarar ju långt från allt men numer tar han mest små träd så tänkte det kunde vara bra.
Eftersom det var ett impulsköp hade jag inte gjort någon research, väl hemma läste jag recensionerna, faktiskt ganska rolig läsning om man bortser från hur avskräckt man blir inför monteringen (”Provade två stycken men ingen gick att montera ihop…”, ”Om ni ska skicka med såkallade "verktyg" så bör man väl kunna använda dem”, ”Den blev användbar när man kastat en massa skrot som var med” etc. Etc.)
Så jag kände att det nog var läge att jag monterade den själv, var väl inte riktigt så illa som recensionerna men lämnade väldigt mycket över att önska, fick dock inget skrot över (kanske syftade på säkerhetsskydden).
Tog ingen bild innan jag slängt in den i bilen för transport till landet men där bak ser den ut såhär:
Eftersom det var ett impulsköp hade jag inte gjort någon research, väl hemma läste jag recensionerna, faktiskt ganska rolig läsning om man bortser från hur avskräckt man blir inför monteringen (”Provade två stycken men ingen gick att montera ihop…”, ”Om ni ska skicka med såkallade "verktyg" så bör man väl kunna använda dem”, ”Den blev användbar när man kastat en massa skrot som var med” etc. Etc.)
Så jag kände att det nog var läge att jag monterade den själv, var väl inte riktigt så illa som recensionerna men lämnade väldigt mycket över att önska, fick dock inget skrot över (kanske syftade på säkerhetsskydden).
Tog ingen bild innan jag slängt in den i bilen för transport till landet men där bak ser den ut såhär:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slog till på en Tormek T-8. Alla knivar redan slipade så får börja leta runt på loppisar och hos vänner och bekanta i veckan
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Eftersom stället som saluför den svarv jag köpte begagnad inte har behagats svara på 2veckor och 3 mail på om de har den dåliga u-nyckeln som reservdel köpte jag en sån här att slipa ner istället.
Borde bara behöva ta av någon/några mm i bredd
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Borde bara behöva ta av någon/några mm i bredd
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Konnycklar kan annars vara bra att ha när det är trångtFrustrator skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Beror väl lite på hur man skriver egentligen, men för mig som trycker ganska hårt är den perfekt. Har aldrig skrivit så snyggt (och med bra hastighet) som med den kombinationen. Underbar snickeripenna också.Q Adde byggahus skrev:
Tanken är att jag ska använda den som snickarpenna, både på papper och trä. Tycker att jag mest rispar i virke med 0.5 och hb. Kombo 0.9 och B stift är verkligen super. Märkte även att handstilen på papper blev mycket finare, så jag antar att jag även jag trycker för hårt, har aldrig tidigare reflekterat över detta. Hur som helst är mycket nöjdsiggebo skrev:
Blev ett Wera micro skruvmejselsätt från Amazon.
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B009ODV0PI?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
Och så fick man samvetskompensera och handla lite inhemskt på hemmaplan
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B009ODV0PI?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
Och så fick man samvetskompensera och handla lite inhemskt på hemmaplan
Jag beställde en sådan för ett tag sedan på Amazon och betalade 49kr extra för dagen-efter-leverans. Ingen låda kom. Då hörde jag av mig till Amazon och fick 49kr tillbakabetalt.nino skrev:
Efter ytterligare några dagar när lådan fortfarande inte dykt upp betalade Amazon tillbaka resten.
Sedan efter en dryg vecka fick jag notifiering från Postnord att Amazon hade beställt leverans, och några dagar senare dök lådan upp!
/Höghus
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 244 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 244 inlägg