ullberg
Hittade en vedkap på Jula ordentligt nedsatt (995:- ). Eftersom jag inte riktigt gillar när min far står med motorsågen på deras landställe slog jag till, klarar ju långt från allt men numer tar han mest små träd så tänkte det kunde vara bra.

Eftersom det var ett impulsköp hade jag inte gjort någon research, väl hemma läste jag recensionerna, faktiskt ganska rolig läsning om man bortser från hur avskräckt man blir inför monteringen (”Provade två stycken men ingen gick att montera ihop…”, ”Om ni ska skicka med såkallade "verktyg" så bör man väl kunna använda dem”, ”Den blev användbar när man kastat en massa skrot som var med” etc. Etc.)

Så jag kände att det nog var läge att jag monterade den själv, var väl inte riktigt så illa som recensionerna men lämnade väldigt mycket över att önska, fick dock inget skrot över (kanske syftade på säkerhetsskydden).

Tog ingen bild innan jag slängt in den i bilen för transport till landet men där bak ser den ut såhär:

Nyinköpt vedkap olagd i bagageutrymmet på en bil redo för transport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Slog till på en Tormek T-8. Alla knivar redan slipade så får börja leta runt på loppisar och hos vänner och bekanta i veckan :)

• Gilla
sirlongfellow
  • Laddar…
En sån här baxade jag hem idag :D
Grön bandslipmaskin av märket Långshyttan står på ett trägolv i en verkstad med verktyg och kläder i bakgrunden.
Skapa konto
Gammal bandslipmaskin i verkstad med verktyg och kablar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
johel572 och 8 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
En sån här baxade jag hem idag :D
[bild] [bild]
Håll hårt i noshjulet, de är svindyra...

• Gilla
Needas
  • Laddar…
Set med insex- och Torxnycklar med T-handtag i öppen röd verktygslåda.
Skapa konto

Insex- och Torxnycklar med T-handtag.
Har tänkt köpa motsvarande i flera år, men har aldrig fått tummen ur. Köpta på amazon och levererade på ett par dagar.

• Gilla
Anderscurl och 6 till
  • Laddar…
Efter att ha provat en lite proffsig buntbandstång, så ville jag också ha en.
Dock blev det ingen 3000 konorsmodell, jag nöjde mig med en budgetvariant.
Men den känns trevlig ändå.
En budgetvariant av en buntbandstång på en texturerad grå yta.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Eftersom stället som saluför den svarv jag köpte begagnad inte har behagats svara på 2veckor och 3 mail på om de har den dåliga u-nyckeln som reservdel köpte jag en sån här att slipa ner istället.
Nyckel märkt med "32" hålls framför en svarv, tänkt att slipas ner för maskinanpassning.
Skapa konto

Borde bara behöva ta av någon/några mm i bredd

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
richardtenggren
Frustrator Frustrator skrev:
Eftersom stället som saluför den svarv jag köpte begagnad inte har behagats svara på 2veckor och 3 mail på om de har den dåliga u-nyckeln som reservdel köpte jag en sån här att slipa ner istället.
[bild]
Borde bara behöva ta av någon/några mm i bredd
Konnycklar kan annars vara bra att ha när det är trångt :)

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Konnycklar kan annars vara bra att ha när det är trångt :)
Men titta, var ju en sån jag skulle köpt då. Fast å andra sidan var det ju en sån jag dödade när jag försökte få loss min planskiva. Räknar med att den här ska hålla längre..

Q
siggebo siggebo skrev:
GraphGear 1000 är BÄST (och 0,9 mm B-stift äger)
Har lärt mig under de senaste två åren att man ska följa rekommendationer till punt och pricka .
B stft är precis lagom hårt.

• Mekanisk blyertspenna flankerad av två st 0.9 mm B-grafitstiftförpackningar på vit bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Q Adde byggahus skrev:
Har lärt mig under de senaste två åren att man ska följa rekommendationer till punt och pricka .
B stft är precis lagom hårt.
Beror väl lite på hur man skriver egentligen, men för mig som trycker ganska hårt är den perfekt. Har aldrig skrivit så snyggt (och med bra hastighet) som med den kombinationen. Underbar snickeripenna också.

Q
siggebo siggebo skrev:
Beror väl lite på hur man skriver egentligen, men för mig som trycker ganska hårt är den perfekt. Har aldrig skrivit så snyggt (och med bra hastighet) som med den kombinationen. Underbar snickeripenna också.
Tanken är att jag ska använda den som snickarpenna, både på papper och trä. Tycker att jag mest rispar i virke med 0.5 och hb. Kombo 0.9 och B stift är verkligen super. Märkte även att handstilen på papper blev mycket finare, så jag antar att jag även jag trycker för hårt, har aldrig tidigare reflekterat över detta. Hur som helst är mycket nöjd :)

Q
  • Wera Kraftform Micro skruvmejselsats i förpackning framför skruvmejselhållare på vägg.
    Skapa konto
  • Wera micro skruvmejselsätt i förpackning med synlig logotyp och en skruvmejsel.
    Skapa konto
  • Blå kofot på ett golv bredvid "Svedbro Smide" etikett, ser ny ut.
    Skapa konto
  • Hultafors kofot med röd och svart handtag ligger på en kartong med logotyp.
    Skapa konto
  • Gilla
ceson och 6 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Leverans från amazon
[bild]

Onödigt många 2or... Men det går väl åt ibland det med
Jag beställde en sådan för ett tag sedan på Amazon och betalade 49kr extra för dagen-efter-leverans. Ingen låda kom. Då hörde jag av mig till Amazon och fick 49kr tillbakabetalt.
Efter ytterligare några dagar när lådan fortfarande inte dykt upp betalade Amazon tillbaka resten.
Sedan efter en dryg vecka fick jag notifiering från Postnord att Amazon hade beställt leverans, och några dagar senare dök lådan upp!

/Höghus

• Gilla
nino
  • Laddar…
T
Dagens skörd:
Stubby skruvmejsel
Insexsbits
50 m skarvsladd

Wiha stubby skruvmejsel med röd och svart handtag bredvid en uppsättning insexbits i olika storlekar på en grå yta.
Skapa konto
En 50 meter lång skarvsladd på en kabelvinda med blå kontakter och röd handtag står på en träyta.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.