85 194 läst · 224 svar
85k läst
224 svar
Poolbudget 500k?
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Är bredden på stensargen lagom för poolens vägg? Blir det snyggt om den placeras kant i kant med poolväggens utsida eller blir det snyggare om den sticker ut lite? Tänker på placeringen av reglarna du ska fästa trallen i, de kanske ska ligga någon centimeter från poolväggen för att det ska bli bra. Så fick jag göra på min pool.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag insåg precis att jag tidigare glömt att bevaka den här tråden!
Kul att följa, vi eller mest min fru, går i poolbyggartankar, även om det är några år bort på tidslinjen(vi bör renovera klart huset först).
Kul att följa, vi eller mest min fru, går i poolbyggartankar, även om det är några år bort på tidslinjen(vi bör renovera klart huset först).
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Ska du ha pooltak? Längden på mitt tak var för kort för att kunna placeras symmetriskt utan att luckan till breddavloppet hamnade under gaveln.
Lösningen var att bara ha en liten kant vid den djupa delen och mer vid pooltrappan. Då hamnade luckan inne i poolen och man kan sitta bekvämt på stenkanten under pooltaket.
Men minns jag rätt, du har inloppen vid pooltrappan?
Lösningen var att bara ha en liten kant vid den djupa delen och mer vid pooltrappan. Då hamnade luckan inne i poolen och man kan sitta bekvämt på stenkanten under pooltaket.
Men minns jag rätt, du har inloppen vid pooltrappan?
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Minskar avdunstningen och håller smuts och barnen utanför när den ligger över.Stefan N skrev:
Du kommer inte att ha någon kant runt poolen utan helt plant. Hur tätt ligger den mot däcket, antar att den inte går att spänna ner då det är plant, kan smuts blåsa in under och ner i poolen? Fröhängen från t ex tall och björk har en förmåga att leta sig in.
Det rullade på med trall idag, la in ett par stenar för en kommande dusch.
Sen en bild på skarven, blir bra när man sågar på plats tycker jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen en bild på skarven, blir bra när man sågar på plats tycker jag.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Idag vart det färdigt så gott som, vill inte göra det sista innan poolbyggarna vart här.
Räcke och trall sen en bild på en lite krånglig trappa, men det blir ett senare problem.
Räcke och trall sen en bild på en lite krånglig trappa, men det blir ett senare problem.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto