1 135 495 läst · 11 023 svar
1135k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 919 inlägg
Då tror jag det var någon som lärt sig undanflykten när det var aktuellt. Jag talar då specifikt om "Det ligger på data".K Kirre2 skrev:
På nittiotalet så kunde visst datorer krångla till det, men då på nya och spännande sätt. "To err is human, but to really screw up you need a computer..."
Spelet Marinattack!imported_Benno skrev:
Så fick jag samtidigt bidra med en sak för tråden. Detta spelet var Alga's första spel med en "dator" (det var ju i princip bara en slumpgenerator, ett par tärningar och lite regler hade nog kunnat göra samma sak).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Kanske rent av en pseudoslumptalsgenerator?Mikael_L skrev:
Eller Datafinans! Enligt osäkra uppgifter från Tradera gavs det ut 1975.Mikael_L skrev:
Logga in
Skapa konto
Är även ägare till ett sådant, dock av senare årgång. Av en slump dök "datorn" upp för ett tag sedan när jag rotade i en garderob, resten ligger nog tyvärr begravt i botten på garderoben (där ett evigt kaos råder).
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Den där mejselmodellen har vi haft hemma när jag var barn!snaggletooth skrev:Eller Datafinans! Enligt osäkra uppgifter från Tradera gavs det ut 1975.
[bild]
Är även ägare till ett sådant, dock av senare årgång. Av en slump dök "datorn" upp för ett tag sedan när jag rotade i en garderob, resten ligger nog tyvärr begravt i botten på garderoben (där ett evigt kaos råder).
[bild]
Medlem
· Korpilombolo
· 3 344 inlägg
Vi hade dem när jag jobbade i elbranschen tidigt 90-tal, minns inte vad de hette. Storel, grossisten, hade dem.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Gul isolering? Det stämmer med mitten på 90-talet för mina minnen, så låter rimligt med att de köptes tidigt 90-talFotografen skrev:
Allt är relativt, men jag är tidig 90-talistimported_Benno skrev:
Det är väl ändå fortfarande i Norje, annars var jag nog mer än lovligt förvirrad 2019. Men jag hittade festivalen. 2018 hade jag glömt tältpinnarna, övriga var måttligt imponerade av mig då men Jysk i Sölvesborg öppnade 10 så jag fick pallra mig dit och köpa ett nytt tält. Det var ändå nationaldagen så dom räddade mig. Vi hade kört 95mil under natten och kom fram vid 7-tiden så det var sura miner ett tag.T triada skrev:
En sak som jag tror många har glömt är tiden när traktordäck var så dyra att värdet på en begagnad traktor ganska långt bestämdes av däcken skick. Då talar jag om 1980-talet.
Sedan började det gå att få tag på billiga Stomil däck från Polen eller någonstans ditåt och på en gång förändrades hela begagnatmarknaden.
Sedan började det gå att få tag på billiga Stomil däck från Polen eller någonstans ditåt och på en gång förändrades hela begagnatmarknaden.
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg