816 850 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Vilken tid föreslår du? Tänk på att man måste vara säker på att viruset måste försvinna.BirgitS skrev:
Leveransen är den lättaste lösa.
Men å andra sidan. Så är jag inte speciellt förtjust i tanken. Om vi då bortser med problemen med sjukvård och allt sådant.
Så är jag övertygad om att siffrorna för självmord skulle öka brutalt. Jag är dock övertygad om att det skulle fungera
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Man har sen förra våren gett propplösande mediciner i förebyggande syfte för de som behöver sjukhusvård. Antiinflammatoriska för att motverka ett överaktivt immunsystem ett annat. Godkända läkemedel sen lång tid tillbaka normalt. Vad jag kommer ihåg på rak arm.M mickef skrev:
https://www.mabra.com/medicin/5-vanliga-lakemedel-som-anvands-for-att-behandla-svar-covid-19/7392086
https://www.vgregion.se/halsa-och-vard/vardgivarwebben/vardriktlinjer/covid-19/kunskapslage/
Produkter som diskuteras: "propplösande"
Propplösare Mudin Express 1 liter Norenco
Öppnar avloppet och löser proppar
299 kr inkl moms
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Två veckor har ju räckt på karantänhotellen i Australien och Nya Zeeland, smittan därifrån har ju varit från folk som har lyckats smita ut eller via anställda som blivit smittade där så vitt jag vet.Bananskalare skrev:Vilken tid föreslår du? Tänk på att man måste vara säker på att viruset måste försvinna.
Leveransen är den lättaste lösa.
Men å andra sidan. Så är jag inte speciellt förtjust i tanken. Om vi då bortser med problemen med sjukvård och allt sådant.
Så är jag övertygad om att siffrorna för självmord skulle öka brutalt. Jag är dock övertygad om att det skulle fungera
Leveranser är väl inte lätta att lösa när alla är inlåsta.
Nej, tyvärr är det ju ogenomförbart eftersom det skulle leda till så många dödsfall. Men visst fungerar det att isolera alla för att utrota viruset, dock måste det ju ske över hela jordklotet samtidigt.
Detta är ju väldigt intressant. Vi kan inte tvinga någon att ta vaccinet, men är det ett barn kan vi tvinga det? Ju yngre desto mer rätt att tvinga? Jag håller med dig om att det borde vara som du skriver men jag är rädd att det inte är så. Med FNs barnkonvention som numera är lag så får vi föräldrar inte tvinga barnen till någonting. Men vi kan ju ge dem lite olika alternativ och konsekvenser så vi hjälper dem välja rätt.BirgitS skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Tänk så här. Du vill vara vara helt säker jag skulle säga en månad. Man måste var helt säker. Som du vet så kör inte alla kroppar efter samma böckerBirgitS skrev:Två veckor har ju räckt på karantänhotellen i Australien och Nya Zeeland, smittan därifrån har ju varit från folk som har lyckats smita ut eller via anställda som blivit smittade där så vitt jag vet.
Leveranser är väl inte lätta att lösa när alla är inlåsta.
Nej, tyvärr är det ju ogenomförbart eftersom det skulle leda till så många dödsfall. Men visst fungerar det att isolera alla för att utrota viruset, dock måste det ju ske över hela jordklotet samtidigt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Spanien har nämnts. Frankrike är känt, både för våldsamma protester och att det fick upp efterfrågan på vaccin. I Tyskland har det i alla fall varit uppe till diskussion.P pmd skrev:
Sen vad varje enskilt land har ställt upp för krav har jag inte brytt mig om att sätta mig in i.
Frankrike: https://www.svd.se/frankrike-infor-krav-pa-vaccinpass--boter-far-ges
Italien: https://marcusoscarsson.se/just-nu-...npass-for-allt-fran-restauranger-till-idrott/
Negativa test för pågående sjukdom lär ju bara vara giltiga under kort tid (typ 2-3 dygn).
Tillägg: Danmark verkar ha något med tanke på detta:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 10.44
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Man kan ju se det som man vill men inte frågar man ettåringar om de vill vaccinera sig.P Pin skrev:Detta är ju väldigt intressant. Vi kan inte tvinga någon att ta vaccinet, men är det ett barn kan vi tvinga det? Ju yngre desto mer rätt att tvinga? Jag håller med dig om att det borde vara som du skriver men jag är rädd att det inte är så. Med FNs barnkonvention som numera är lag så får vi föräldrar inte tvinga barnen till någonting. Men vi kan ju ge dem lite olika alternativ och konsekvenser så vi hjälper dem välja rätt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Så vitt jag vet tillverkar Pfizer fortfarande samma vaccin. Däremot så avtar effekten av vaccinet med tiden.M mojjen skrev:
Vaccintillverkarna har pratat om att uppdatera sitt vaccin för nya varianter men det har inte kommit ut något sånt vad jag har sett. Däremot läste jag något om att Pfizer inte tyckte att det var nödvändigt att uppdatera för tillfället utan att det gick lika bra att ge en till dos av det befintliga vaccinet för att höja skyddet mot delta.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Nej men om ett litet barn är rädd för sprutan och kränger och skriker, vad händer då? Vi har blivit hemskickade från vaccinering av barn en gång. De ville inte ge sprutan när barnet inte ville. Kanske var runt tre år då.BirgitS skrev:
Nu är det ju inte aktuellt att vaccinera någon under skolåldern så det går ju att prata med dem, men å andra sidan har de en egen vilja.