1 795 007 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Det funkar den inte till - Iallafall inte det exemplaret jag har. Står man och nöter ett tag så kan man få lös en del av skruvarna. Dock tycker jag den är användbar ändå vid hjulbyte. Det går ändå fortare att skruva ur och i skruvarna efter att ha lossat dom med fälgkorset.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 128 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 128 inlägg
Såg en tysk som jämförde Ryobi och Parkside upp till 210nm med momentnyckel, frågan är ju om Ryobin inte klarar av hjulbyte heller.Dan_Johansson skrev:
Har testat elektriska mutterdragare men de är för klena, jag saknar tillräckligt stor kompressor för att kunna ha en luftdriven mutterdragare
Jag har för mig att någon i tråden skrev att Parkside hade en starkare variant i Professional serien. Minns inte Nm men tror mer än det dubbla.
Professional verkar ha borstlös motor, iallafall på dom andra verktygen jag har så den är kanske ett bättre köp om den kommer hit?
Jag är dock nöjd med min knackare från Lidl, dom flesta hjulbultar har den klarat av men några har jag fått ta med handkraft först.
Professional verkar ha borstlös motor, iallafall på dom andra verktygen jag har så den är kanske ett bättre köp om den kommer hit?
Jag är dock nöjd med min knackare från Lidl, dom flesta hjulbultar har den klarat av men några har jag fått ta med handkraft först.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 128 inlägg
Ryobi har ju kommit med en nyare serie verktyg som heter HP, där borde det ju finnas en bättre mutterknackare, om du sitter på såna batterier...E EccoochD skrev:
Hur hårt drar ni era hjulskruvar/muttrar? På våra bilar skall det inte dras hårdare än 120 Nm.E EccoochD skrev:
Eller är det för att kunna lossa infästningar som är dragna av däckverkstäderna? För de drar hellre för kung och fosterland än med "rätt" åtdragningsmoment.
Utan att ha testat Parksides så skulle jag säga att om den inte pallar trycket så har man dragit hjulmuttrar/skruvarna för hårt till att börja med.
Använder själv en borstad Ryobi och den har inte misslyckats med några jobb jag gett den.
Använder själv en borstad Ryobi och den har inte misslyckats med några jobb jag gett den.
Även om man drar enligt specen så behövs det högre moment för att lossa skruvarna.R roli skrev:
Min Parkside mutterknack lossar i genomsnitt 19 av 20 hjulmuttrar. Jag drar å andra sidan alltid åt mina hjulmuttrar med momentnyckel
Jag har ett par Ingersoll-knackare och en stor kompressor….. som jag sällar plockar fram…
Jag har ett par Ingersoll-knackare och en stor kompressor….. som jag sällar plockar fram…
Liten batteridriven skruvmejsel á 4v nästa torsdag, någon som testat? Tänkte den kan vara smidig att ha till div småpill..
https://www.lidl.se/p/allt-foer-hoestens-utefix/batteridriven-skruvmejsel/p52837?ar=7
https://www.lidl.se/p/allt-foer-hoestens-utefix/batteridriven-skruvmejsel/p52837?ar=7