817 658 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Hur flitigt förespråkas tvångsvaccinering? Jag kan inte påminna mig att ha läst något om det i den här tråden, åtminstone. Den allmänna samhällsdebatten har jag inte jättebra koll på, men jag tycker att jag borde ha sett åtminstone en notis i nyhetsmedia om tvångsvaccinering om någon inflytelserik person hade förespråkat det.Handyman 1 skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
I den här tråden nämns det väldigt ofta.P pmd skrev:Hur flitigt förespråkas tvångsvaccinering? Jag kan inte påminna mig att ha läst något om det i den här tråden, åtminstone. Den allmänna samhällsdebatten har jag inte jättebra koll på, men jag tycker att jag borde ha sett åtminstone en notis i nyhetsmedia om tvångsvaccinering om någon inflytelserik person hade förespråkat det.
Vore det bättre om vi kunde konstatera att "bara" 7000 personer har dött av covid-19?R Rkarlsson skrev:
Att inte fler har dött beror delvis på att vi har varit hyfsat duktiga på att hålla distans och inte träffa andra människor i "onödan", delvis på att sjukvården har gjort en kämpainsats för att rädda livet på folk som har varid dödssjuka i covid-19. Utan alla dessa råd från FOHM och restriktioner från regeringen hade fler dött.
Om en stor majoritet av befolkningen hade varit vaccinerad mot covid-19 när smittan först dök upp så hade dödstalen varit betydligt mindre.
Men vad tycker du om det? Och hur motiverar du din åsikt?Bananskalare skrev:
Det är ju en inskränkning i "någons" frihet.
Vilka påståenden syftar du på? Jag ser bara ett. Tror du alltså att sjukvården kommer att koppla ihop en ökad frekvens av hjärtattacker, stroke, njurproblem eller något annat med att det bland folk i den ökningen finns många som har vaccinerat sig mot TBE? Finns det ett centralt register över TBE-vaccinationer?Staffans2000 skrev:
Det blir i realiteten ett körkortstvång om man ska införa hårda restriktioner mot just folk som kör bil utan körkort, det verkar ju inte räcka med att hålla avstånd.Handyman 1 skrev:
Det är nog att gå lite för långt. Jag tror inte att det är så värst många som vill att ovaccinerade ska arbeta under tvång, och utan betalning, åt vaccinerade.Staffans2000 skrev:
Tänk efter litegrann. Varje dag påverkar jag din hälsa negativt. Likaså gör du med min.L lat skrev:
Är det specifikt bara om man är vaccinerad eller inte som "vissa riskerar andras hälsa"? Eller skall vi berömma fortkörningar och allmän vårdslöshet samt all annan negativ påverkan på vår livsmiljö på samma sätt?
Eller, kan det vara så enkelt att du själv sätter dig på en pedistal och lite självgott förhäver dig genom att vara den som kan bestämma över gott och ont efter eget tycke, eftersom du är vaccinerad.
Lite gammal hederlig Übermenschmentalitet, helt enkelt.
Staffans
Ja det är ju dubbelt så bra om det är 7000 som garanterat dog av det. Vet inte om det finns någon statistik alls på att det bara var det. Och ärligt talat så bryr man sig inte så värst mycket om det. När det kommer 30 artiklar om dagen så tröttnar folk ganska snabbt.P pmd skrev:Vore det bättre om vi kunde konstatera att "bara" 7000 personer har dött av covid-19?
Att inte fler har dött beror delvis på att vi har varit hyfsat duktiga på att hålla distans och inte träffa andra människor i "onödan", delvis på att sjukvården har gjort en kämpainsats för att rädda livet på folk som har varid dödssjuka i covid-19. Utan alla dessa råd från FOHM och restriktioner från regeringen hade fler dött.
Om en stor majoritet av befolkningen hade varit vaccinerad mot covid-19 när smittan först dök upp så hade dödstalen varit betydligt mindre.
Faktum är att det bara är korkat att skriva med när det inte stämmer, utan man skriver det för att skrämma upp folk till förbannelse som man kan se på sociala medier.
Hur svårt är det att bara ta det chill och leva lite vettigt och inte flåsa främlingar i nacken om man är ute.
Eller ja det är ju svårt på krogarna som är fulla nu =)
Hur menar du att majoritet av befolkningen skulle kunna vara vaccinerad ens när det dök upp ett nytt virus? Det har aldrig hänt i världshistorien att ett vaccin kommit ut FÖRE spridningen.
Då låter det ju som du antyder att de verkligen spred det medvetet för att sprida död.