818 020 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Om tillräckligt många låter bli att vaccinera sig blir det så alldeles av sig självt.Bananskalare skrev:
Eftersom de båda metoderna tillsammans minskar risken med 102% så äter jag D-vitaminpiller under vintern och har vaccinerat med mig Pfizer/BioNTechs vaccin.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Hur vet du att det inte finns några effekter av TBE-vaccinet som visar sig först efter ett år (eller annat lämpligt tidsintervall)?Staffans2000 skrev:
Det är ju inget som har undersökts av vaccintillverkaren och ingen kommer att märka att det är ökad frekvens av hjärtattacker, stroke, njurproblem eller något annat bland de som vaccinerade sig mot TBE för mer än ett år sen.
Vad var det en protest mot? Mot att få vård vid eventuella komplikationer?Bananskalare skrev:
I ditt fall tycker jag nästan(!) att vårdapparaten skulle strunta i att hjälpa dig om du hamnade på akuten efter vaccniering.
för att du har vaccinerat dig!
Det är dålig liknelse, ja. Åke Green skulle inte hålla med om den liknelsen.mathiash77 skrev:
MED.P pjkw skrev:
Det är helt fel att alla de har dött AV.
En några kvarter bort dog med, men hade dött någon vecka senare men är med i statistiken vilket jag kallar vilseledande. Mannen var över 80 och i riktigt dåligt skick.
Sluta sprida falska påhitt.
Ännu värre är väl att matvaruindustrin profiterar på hungriga? Mat är ofta viktigare än medicin för att undvika att dö. Och mat är inte subventionerat av staten!Bananskalare skrev:Tja läkemedelsbolagen profiterar på sjuka.
Det blir lätt så när man lever på att ta fram mediciner för att bota eller lindra.
Jag har ingenting emot våra läkemedelsbolag profiterar på sjuka. Med tanke på att jag lever på dessa. Jag profiterar på läkemedelsbolagen med tanke på all medicin jag äter. Eller så är det en symbios.
Är du konsekvent emot att företag vill gå med vinst, eller gäller det bara läkemedelsbolag?MaxHugo skrev:
Eller gäller det bara när ett läkemedelsbolag vill gå med vinst med sin vaccinutveckling?
Här du några som helst belägg för dina påståenden eller gissar du bara?BirgitS skrev:Hur vet du att det inte finns några effekter av TBE-vaccinet som visar sig först efter ett år (eller annat lämpligt tidsintervall)?
Det är ju inget som har undersökts av vaccintillverkaren och ingen kommer att märka att det är ökad frekvens av hjärtattacker, stroke, njurproblem eller något annat bland de som vaccinerade sig mot TBE för mer än ett år sen.
Staffans
Däremot vore det inte orimligt om ens arbetsgivare hjälpte till med vaccinering på något vis om man är stationerad utomlands (vilket vi väl iofs inte vet om Dilato är). Försvarsmakten erbjuder vaccinering mot covid-19 för all sin personal i utlandstjänst.M mojjen skrev:Menar du på alvar att du tycker att Svenska ambassaderna skall fixa vaccinationer för Svenskar utomlands?
Det var nog den högsta förväntan jag någonsin hört i sådana fall. Det är väl en självklarhet att man inte kan förlita sig på att få mer stöd än övriga invånare i det land man besöker. Att Sverige skulle fixa en liten egen vaccinationsklubb på Ambassaden känns väl både osannolikt och orimligt.
Tvärtom råder det väl Avrådan för resa till de flesta länder utanför EU. Då skall man nog inte förvänta sig att staten står i givakt om man ändå åker dit...
Jag har svårt att se att tvångsvaccinering "förespråkas flitigt". Personligen förespråkar jag det inte.Handyman 1 skrev:
Däremot tycker jag att de "hårda restriktioner" du talar om, gärna får riktas mot dom som inte är vaccinerade, istället för mot hela befolkningen.