Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
För säkerhets skull så utesluter vi även de som läser Aftonbladet och Expressen.:D
Å, nej! Nu blev jag utesluten. Men jag sväljer ju inte allt jag läser, oavsett om det står i Aftonbladet, Expressen, Nya Tider, eller kommunist.se. Jag tänker själv.
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Svara istället på frågan hur det skulle vara att få berätta att någons livspartner ligger utanför akuten och är döende, men vi kommer inte göra något för att stackarn inte är vaccinerad.
Nya mottot, Är du inte vaccinerad får du dö.
Om tillräckligt många låter bli att vaccinera sig blir det så alldeles av sig självt.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
@EPG
Så D-vitamintillskott minskade risken för luftvägsinfektion med 12 % men vi vet att vaccinerna från Pfizers och Moderna minskar risken för covid med minst 90 %.
Vilken metod tycker du verkar vettigast för att inte få covid?
Eftersom de båda metoderna tillsammans minskar risken med 102% så äter jag D-vitaminpiller under vintern och har vaccinerat med mig Pfizer/BioNTechs vaccin.
 
  • Haha
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det är eventuella negativa långtidseffekter som gör att jag är försiktig och inte hastar iväg och vaccinerar mig direkt.
Hur vet du att det inte finns några effekter av TBE-vaccinet som visar sig först efter ett år (eller annat lämpligt tidsintervall)?
Det är ju inget som har undersökts av vaccintillverkaren och ingen kommer att märka att det är ökad frekvens av hjärtattacker, stroke, njurproblem eller något annat bland de som vaccinerade sig mot TBE för mer än ett år sen.
 
  • Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Vill du veta en hemlighet, jag är vaccinerad.
Båda sprutorna. Men för att protestera så satt jag inte kvar 15min. Jag gick efter 5min busigt va?
Vad var det en protest mot? Mot att få vård vid eventuella komplikationer?
I ditt fall tycker jag nästan(!) att vårdapparaten skulle strunta i att hjälpa dig om du hamnade på akuten efter vaccniering.

(y) för att du har vaccinerat dig!
 
  • Gilla
remrag
  • Laddar…
P
mathiash77 skrev:
På vilket sätt påverkar homosexuella övriga samhället på samma sätt som ett virus?
Det är dålig liknelse, ja. Åke Green skulle inte hålla med om den liknelsen.
 
P pjkw skrev:
Hur tänker du då? TBE verkar drabba 250-350 personer per år, mindre än hälften av dessa får bestående men, hittills har över 14000 dött av covid.
Eller missar jag något/misstolkar dig?
MED.
Det är helt fel att alla de har dött AV.
En några kvarter bort dog med, men hade dött någon vecka senare men är med i statistiken vilket jag kallar vilseledande. Mannen var över 80 och i riktigt dåligt skick.
Sluta sprida falska påhitt.
 
  • Gilla
Bananskalare och 1 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tja läkemedelsbolagen profiterar på sjuka.
Det blir lätt så när man lever på att ta fram mediciner för att bota eller lindra.

Jag har ingenting emot våra läkemedelsbolag profiterar på sjuka. Med tanke på att jag lever på dessa. Jag profiterar på läkemedelsbolagen med tanke på all medicin jag äter. Eller så är det en symbios.
Ännu värre är väl att matvaruindustrin profiterar på hungriga? Mat är ofta viktigare än medicin för att undvika att dö. Och mat är inte subventionerat av staten!
 
  • Haha
  • Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
P
MaxHugo MaxHugo skrev:
Har inget intresse av att skynda mig till någon spruta som jag inte anser jag behöver. Speciellt inte när det från företag som är ute efter vinst.
Är du konsekvent emot att företag vill gå med vinst, eller gäller det bara läkemedelsbolag?
Eller gäller det bara när ett läkemedelsbolag vill gå med vinst med sin vaccinutveckling?
 
  • Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
hVart fick du in just homo?
Från längre upp i kommentarskedjan. Inlägg #164.
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Hur vet du att det inte finns några effekter av TBE-vaccinet som visar sig först efter ett år (eller annat lämpligt tidsintervall)?
Det är ju inget som har undersökts av vaccintillverkaren och ingen kommer att märka att det är ökad frekvens av hjärtattacker, stroke, njurproblem eller något annat bland de som vaccinerade sig mot TBE för mer än ett år sen.
Här du några som helst belägg för dina påståenden eller gissar du bara:D?

Staffans
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Immunförsvar är väl snarast ett försvar mot immunitet, vilket låter rätt obegripligt.
Till Tonyzz försvar(!) ska nog sägas att termen "immunförsvar" är en ganska vanlig benämning på kroppens immunsystem.
 
  • Gilla
remrag och 2 till
  • Laddar…
P
M mojjen skrev:
Menar du på alvar att du tycker att Svenska ambassaderna skall fixa vaccinationer för Svenskar utomlands?
Det var nog den högsta förväntan jag någonsin hört i sådana fall. Det är väl en självklarhet att man inte kan förlita sig på att få mer stöd än övriga invånare i det land man besöker. Att Sverige skulle fixa en liten egen vaccinationsklubb på Ambassaden känns väl både osannolikt och orimligt.

Tvärtom råder det väl Avrådan för resa till de flesta länder utanför EU. Då skall man nog inte förvänta sig att staten står i givakt om man ändå åker dit...
Däremot vore det inte orimligt om ens arbetsgivare hjälpte till med vaccinering på något vis om man är stationerad utomlands (vilket vi väl iofs inte vet om Dilato är). Försvarsmakten erbjuder vaccinering mot covid-19 för all sin personal i utlandstjänst.
 
Staffans2000
P pmd skrev:
Till Tonyzz försvar(!) ska nog sägas att termen "immunförsvar" är en ganska vanlig benämning på kroppens immunsystem.
Ja. Det är nog få som inte använder det så.

Staffans
 
Handyman 1 skrev:
Ja, jösses vilken soppa!:) nu är gud med i matchen också, även om jag själv är vaccinerad(1 dos) tar jag gärna hårda restriktioner hellre än tvångsvaccinering som förespråkas flitigt, gick däremot ur kyrkan för många år sen så något färdbevis får jag nog ändå inte:)
Jag har svårt att se att tvångsvaccinering "förespråkas flitigt". Personligen förespråkar jag det inte.

Däremot tycker jag att de "hårda restriktioner" du talar om, gärna får riktas mot dom som inte är vaccinerade, istället för mot hela befolkningen.
 
  • Gilla
  • Älska
ichigo och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.