1 135 622 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Alla var inte mer aningslösa. För att spela spel på min tid var man tvungen kunna doskommandon, installera spel, irq-adresser, utökat minne och minneshanterare som QEMM, osv, osv.A andersmc skrev:Alla var mer aningslösa.
Jag blev kallad till en förtvivlad företagare som undrade om jag kunde få tillbaka hans bokföring. Han hade lånat ut sin dator (det var inte en en laptop, det var en stationär) till sin son som tog den med till ett LAN-party. Där kunde han inte spela det önskade spelet, så någon annan deltagare "hjälpte" honom genom att helt enkelt installera om operativsystemet.
Hela årets bokföring försvann i ett naffs.
Min barn har det för enkelt de bara spelar, kan inget om datorer
På tal om att stå rätt i fickan. Farsan undrade hur det egentligen stod still med hans bil då alla fickor är i format små. Visst behöver bara hjulen stå inne?S skaraborgsfakir skrev:
På tal om saker vi glömt bort
(ej hans bil på bilden men likadan)
Det kanske dyraste ljudformatet någonsin. Du borde egentligenP Pin skrev:
titta på denna
Fundera sedan på hur bra din mobiltelefon är jämförelsevis med en välskött rullbandspelara och en bra anläggning. Och jo jag kan lova att 1812 ouvertyren med sitt kanonskott låter som om man har kanonen i knät sedan finns det en inspelning på rullband av en Concorde-start....
Många 8 tum diskar är fortfarande om man först kontrollerar diskstationen ordentligt helt läsbara. 35 år efter att de skrevs.....Demmpa skrev:
Ett område där man hittar de är IBM:s (och andra) styrenheter för olika grunkor.
Ditt minne är rätt bra! Så här såg etiketten ut i torsdags.
Jag har två stycken. Här är den ena.S skaraborgsfakir skrev:Det kanske dyraste ljudformatet någonsin. Du borde egentligen
titta på denna [media]
Fundera sedan på hur bra din mobiltelefon är jämförelsevis med en välskött rullbandspelara och en bra anläggning. Och jo jag kan lova att 1812 ouvertyren med sitt kanonskott låter som om man har kanonen i knät sedan finns det en inspelning på rullband av en Concorde-start....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par nytillverkade Kero-näbbstövlar är något dyrare än det där priset (ca minst 40 ggr, du kan räkna med 4000 för ett par nya.)K knipo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg