1 135 582 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Påminner starkt om min stationära Minidisc, har även en växlare till bil, en för datorbruk och en bärbar JVC liggandes i någon kartong. Bra skit.F fusion skrev:Har kvar min Minidisc spelare, de skivor jag spelade in cirka 1999 funkar lika bra fortfarande. Det är mycket säkert som inspelningsmedia, dock långsam skriv hastighet.
Har även en Laser disc spelare med "Auto-reverse" , men va hjälpte det när vissa filmer ändå hade 2 skivor
Har dock inga sådana skivor alls, man hyrde Laserdisc filmer borta i Asien när man jobbade där åt Ericsson, annars hade jag aldrig köpt nån spelare. Tuggar även Video CD med urkass upplösning, samt vanliga musik CD.
Båda enheterna samlar damm i förrådet...
[bild]
Allvetare
· Västra götaland
· 9 105 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Onödiga vet jag väl inte, de fyllde väl sin funktion och man fick möjlighet till mer lagring än dåtidens MP3-spelare, då lagringsmediet var utbytbart Smidigare än bärbara cd-spelare ocksåR Rkarlsson skrev:
Några jular senare så gick jag över till iPod Video 30 GB när den lanserades, man kan ju även där ifrågasätta nödvändigheten med film på den lilla skärmen.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 105 inlägg
Tillbyggare
· Hallands län
· 385 inlägg
Mycket smidigt att ha i bilen. Hade (har) även en portabel och en stationär. De suveräna editeringsmöjligheterna kom väl till pass då man höll på med blandkassetter - låtarna kunde klippas och klistras till perfektion.R Rkarlsson skrev:
1 generationens bärbara Minidisc var ju inte direkt joggingvänliga, men sen kom de mindre med FIFO minne på 30 sekunder och längre. Vanlig CD spelare gick öht inte att jogga med.richardtenggren skrev:
Den här nedan tog dock priset, funkade ju bra för CD singlar , men normalstora
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 296 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 296 inlägg
https://www.ekonomifakta.se/fakta/ekonomi/finansiell-utveckling/rakna-pa-inflationen/A Argastesnickaren skrev:
Ja det är alltid så att tekniksugna, ofta män, har en tendens att hitta försvar till sitt köpbeteende. Den här sajten har nog många exempel fast inom verktyg. Minidisc har ju som bekant gått till historien som den dyra tekniken ingen borde köpt.Dan_Johansson skrev:
Tillbyggare
· Hallands län
· 385 inlägg
Eh, ursäkta? Det är väl upp till var och en att avgöra vad man vill lägga pengar på. Typiskt uttalande av teknikfientlig humanistelpaco skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 611 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 105 inlägg
Jag köpte den första generationen IPod med...elpaco skrev: