49 741 läst · 808 svar
50k läst
808 svar
Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?
Absolut, för flockimmunitet behöver du inte ha 100% Vi är uppe i ;F fiskbuggaren skrev:
2021-07-27 76,9% med en dos, 49,1% med 2 doser.
Det är synd att folk inte accepterar att alla inte tänker ta den. Och vill införa ren diktatur som i en del andra länder.
Folkimmunitet kommer och viruset kommer klinga av efterhand.
Det är synd att vi har rätt många i befolkningen som åker utomlands och festar som aldrig förr, det hade ju stoppat det ganska mycket tror jag.
Nej, det har vi inte. Vi har antikroppar mot viruset i oss.Hus tomte skrev:
Att vaccinera sig mot en sjukdom är inte samma sak som att bli smittad av sjukdomen. Vaccinet tränar immunförsvaret till att kunna bekämpa sjukdomen, men det gör inte mottagaren sjuk och innehåller inga sjukdomsvirus.
Ditt immunförsvar får ingen träning för att bekämpa covid-19 av att du smakar på lakvatten. Immunförvaret är en komplicerad mekanism som måste tränas för varje sjukdom det ska kunna bekämpa. Den träningen kan görs genom att vara sjuk i sjukdomen eller genom att vaccineras mot sjukdomen. Det senare tycker jag är att föredra när det gäller sjukdomar som man kan bli allvarligt sjuk av.Hus tomte skrev:
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 086 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 086 inlägg
Fått första dosen, problemet med vaccineringen är ju tyvärr 60-100 åringarna som skiter i alla regler efter de fått sina sprutor.
Turade Helsingborg-Helsingör förra veckan för lite billig öl.
Stort klart och tydligt att munskydd var obligatoriskt ombord båten förutom i restaurangen.
De flesta respekterade detta förutom i princip alla 60-100 åringarna. Inte en jävel hade munskydd och stod där med sina rullatorer och hostade/snörvlade.
Var nästan så man hoppas att det skulle funnits en delta variant ombord.
Så skyll inte allt på yngre när äldre dör, kommer vara massor med dödsfall som kommer vara självförvållade bland äldre inom en snar framtid.
Turade Helsingborg-Helsingör förra veckan för lite billig öl.
Stort klart och tydligt att munskydd var obligatoriskt ombord båten förutom i restaurangen.
De flesta respekterade detta förutom i princip alla 60-100 åringarna. Inte en jävel hade munskydd och stod där med sina rullatorer och hostade/snörvlade.
Var nästan så man hoppas att det skulle funnits en delta variant ombord.
Så skyll inte allt på yngre när äldre dör, kommer vara massor med dödsfall som kommer vara självförvållade bland äldre inom en snar framtid.
Medlem
· Blekinge
· 10 445 inlägg
Vad är det för kod?Myrstacken skrev:
Visst ska det vara fritt fram att bestämma själv att vaccinera sig eller inte. Men då får man även ta konsekvenserna. Jag anser det helt OK att avkräva t ex flygpassagerare ett vaccinintyg.
Vem säger att vaccinpass är föbjudna? WHO ger klara och tydliga anvisningar hur ett vaccinpass ska vara beskaffat.
Du kan ju testa läsa svaren Agnes får i tråden också. Som säger ungefär det jag skrev.P pmd skrev:
Sen var det nedbrytning av immunförsvar jag pratade om främst, men visst kan motsatsen, att ha ett normalt immunförsvar, ses som att boosta. Men jag har inte använt det ordet.
Men som vanligt hittar du bara på massa saker... Vaccin använder man mot infektioner det går inte använda mot cancer... Du måste ju veta skillnaden det är som att använda inbrottslarm mot kronofogden...E El-Löken66 skrev:
Nu handlar denna tråd inte om cancervaccin,. Men du kan ju starta en nyhetatråd cancer istället.blackarrow skrev: