Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
F fiskbuggaren skrev:
Det är synd att det inte finns bättre studier på hur vaccinationen påverkar smittspridningen eftersom det går runt folk och tycks tro att vaccination inte påverkar smittspridning alls. Har du hört talas om flockimmunitet?
Absolut, för flockimmunitet behöver du inte ha 100% Vi är uppe i ;
2021-07-27 76,9% med en dos, 49,1% med 2 doser.

Det är synd att folk inte accepterar att alla inte tänker ta den. Och vill införa ren diktatur som i en del andra länder.
Folkimmunitet kommer och viruset kommer klinga av efterhand.

Det är synd att vi har rätt många i befolkningen som åker utomlands och festar som aldrig förr, det hade ju stoppat det ganska mycket tror jag.
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
P
Hus tomte Hus tomte skrev:
Men ni som fått sprutan smittar ni inte oss då som inte tagit den:thinking:

ni har ju ”skiten” i er
Nej, det har vi inte. Vi har antikroppar mot viruset i oss.

Att vaccinera sig mot en sjukdom är inte samma sak som att bli smittad av sjukdomen. Vaccinet tränar immunförsvaret till att kunna bekämpa sjukdomen, men det gör inte mottagaren sjuk och innehåller inga sjukdomsvirus.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
P
Hus tomte Hus tomte skrev:
men med mitt jobb som innehåller lakvatten så tror ja e rätt immun mot all skit som kommer innan alla andra fått d..
Ditt immunförsvar får ingen träning för att bekämpa covid-19 av att du smakar på lakvatten. Immunförvaret är en komplicerad mekanism som måste tränas för varje sjukdom det ska kunna bekämpa. Den träningen kan görs genom att vara sjuk i sjukdomen eller genom att vaccineras mot sjukdomen. Det senare tycker jag är att föredra när det gäller sjukdomar som man kan bli allvarligt sjuk av.
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
P
Hus tomte Hus tomte skrev:
men när dom inte vet så mycket om bieffekterna så väntar ja hellre
Bieffekterna är ganska välkända vid det här laget.
 
  • Gilla
Kemisten och 2 till
  • Laddar…
R
Fått första dosen, problemet med vaccineringen är ju tyvärr 60-100 åringarna som skiter i alla regler efter de fått sina sprutor.

Turade Helsingborg-Helsingör förra veckan för lite billig öl.

Stort klart och tydligt att munskydd var obligatoriskt ombord båten förutom i restaurangen.

De flesta respekterade detta förutom i princip alla 60-100 åringarna. Inte en jävel hade munskydd och stod där med sina rullatorer och hostade/snörvlade.

Var nästan så man hoppas att det skulle funnits en delta variant ombord.

Så skyll inte allt på yngre när äldre dör, kommer vara massor med dödsfall som kommer vara självförvållade bland äldre inom en snar framtid.
 
Myrstacken Myrstacken skrev:
Enligt Nürnbergskoden är det förbjudet att påtvinga någon ett vaccin.. Även ett vaccinpass är förbjudet..
Vad är det för kod?
Visst ska det vara fritt fram att bestämma själv att vaccinera sig eller inte. Men då får man även ta konsekvenserna. Jag anser det helt OK att avkräva t ex flygpassagerare ett vaccinintyg.
Vem säger att vaccinpass är föbjudna? WHO ger klara och tydliga anvisningar hur ett vaccinpass ska vara beskaffat.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
R Rkarlsson skrev:
Det är synd att folk inte accepterar att alla inte tänker ta den. Och vill införa ren diktatur som i en del andra länder.
Vilka är det som vill införa diktatur? Hur många är de? Är de inflytelserika?
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
E
P pmd skrev:
Det går inte att bevisa ett negativt påstående av den arten, och bevisbördan ligger på dig som kom med ett påstående som andra ifrågasatte.

En välkänd bakteriolog säger detta om att "boosta" immunförsvaret:
[länk]

Intresseklubben antecknar.
Du kan ju testa läsa svaren Agnes får i tråden också. Som säger ungefär det jag skrev.

Sen var det nedbrytning av immunförsvar jag pratade om främst, men visst kan motsatsen, att ha ett normalt immunförsvar, ses som att boosta. Men jag har inte använt det ordet.
 
P pmd skrev:
Vilka är det som vill införa diktatur? Hur många är de? Är de inflytelserika?
Känner ett par, som tur är det fotfolk.
Själva följer de inte en enda instruktion och snackar dynga =)
 
Självklart vaccinerad. Oansvarigt att inte ta de, så vi får ett slut på skiten nån gång
 
  • Gilla
Kemisten och 1 till
  • Laddar…
Myrstacken
E El-Löken66 skrev:
Varför ska du bry dig om hur det fungerar. Bara ta det när det kommer om du inte vill ha cancer. Likadant med vaccin mot Covid-19. Kom inte och påstå att du i detalj vet hur detta fungerar, det vet inte ens tillverkarna, men information samlas i detta nu.
Men som vanligt hittar du bara på massa saker... Vaccin använder man mot infektioner det går inte använda mot cancer... Du måste ju veta skillnaden det är som att använda inbrottslarm mot kronofogden...
 
Aldrig har det väl varit viktigare att vara källkritisk, att kunna förhålla sig till kunskap och fakta, samt ta till sig ny kunskap och ny fakta, än nu med internet och Corona.
Vem skall kan lita på?
Satirisk bild som jämför attityder "Igår" och "Idag" angående vetenskap och konspirationsteorier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Fn87 och 10 till
  • Laddar…
E
blackarrow blackarrow skrev:
Aldrig har det väl varit viktigare att vara källkritisk, att kunna förhålla sig till kunskap och fakta, samt ta till sig ny kunskap och ny fakta, än nu med internet och Corona.
Vem skall kan lita på?
[bild]
Nu handlar denna tråd inte om cancervaccin,. Men du kan ju starta en nyhetatråd cancer istället.
 
MaxHugo
blackarrow blackarrow skrev:
Aldrig har det väl varit viktigare att vara källkritisk, att kunna förhålla sig till kunskap och fakta, samt ta till sig ny kunskap och ny fakta, än nu med internet och Corona.
Vem skall kan lita på?
[bild]
Diskutera gör man med känslor, argumentera gör du med fakta.
 
P
Myrstacken Myrstacken skrev:
Cancer vaccin???? Hur skulle det ens fungera???
Vaccin fungerar endast för virus... Cancer är när celler replikerar sina skador vidare om jag inte minns fel..,
Det finns vaccin mot bakterieinfektioner, t.ex. stelkrampsvaccin.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.