1 135 664 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jag tror att det fanns pumpar för tvåtaktsbränsle när jag hade moped. Det fanns väl fortfarande tillräckligt många bilar med tvåtaktsmotor då, antar jag.R Rkarlsson skrev:
Man var lite avundsjuk på kompisarna med sprillans nya Suzukimoppar som hade separat oljetank. Det var ju mycket koolare.
Jag hittade en gammal körskolebok där detta omnämns. Det rekommenderades att man hade en lätt hjälm när man körde bil. Använde man en tung som var till för motorcykel kunde man i stället skada nacken vid en eventuellt krock pga. belastningen.trähandtag skrev:
Det fanns långt in på 2000talet på macken här, innan aspen och liknande blev stort. Det var ju många som kom och tankade till sina trägårdsmaskiner och motorsågar.P pmd skrev:
När man nyss fått körkort och kunde lyssna på polisen med polisradio... Det var alltid kul när polisen gjorde en "QP" på någon polares bil... Körde med DLS200 polisradioscanner...
Bilden nedan visar modellen Ericsson c602 som bland annat polisen använde radion kom runt 1979 och hängde med till ca 2005
Bilden nedan visar modellen Ericsson c602 som bland annat polisen använde radion kom runt 1979 och hängde med till ca 2005
Redigerat:
Min första mobil. Ett par extrema nackdelar var batteritiden, enbart några timmar, mina kompisar hade inte mobiler så jag hade knappt någon att ringa till vilket i och för sig var tur eftersom ett samtal kostade 7kr per minut. Sms gick inte att skicka från mitt första abonnemang, kom ihåg att jag bytte till ett annat enbart för den skull. Vill minnas att ett sms låg på 5,5kr då..
Minns inte exakt modellen på min första mobil men en Motorola var det, det gick bara att ringa och ta mot samtal, sen en Ericsson GA318... Med denna kunde jag ta mot sms...... Detta var runt 1996 före det körde jag minical...
Jag tycker fortfarande att den klassiska glasflaskan är snyggast. Den här långsmala varianten inköptes i Tanzania 1985.R Rkarlsson skrev:
Nokia. Men fan va otympligt det var egentligen.J j-o75 skrev:[bild]
Min första mobil. Ett par extrema nackdelar var batteritiden, enbart några timmar, mina kompisar hade inte mobiler så jag hade knappt någon att ringa till vilket i och för sig var tur eftersom ett samtal kostade 7kr per minut. Sms gick inte att skicka från mitt första abonnemang, kom ihåg att jag bytte till ett annat enbart för den skull. Vill minnas att ett sms låg på 5,5kr då..