T
Tröttnade på att springa flera gånger till garaget för att hämta verktyg, och sedan flera gånger för att bära tillbaka allt. Den här kanske kan hjälpa lite.

Öppen verktygsväska med olika handverktyg sorterade i fack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Tröttnade på att springa flera gånger till garaget för att hämta verktyg, och sedan flera gånger för att bära tillbaka allt. Den här kanske kan hjälpa lite.

[bild]
Såg dyr ut:rofl:

T
T trojlee skrev:
Såg dyr ut:rofl:
Verktyg ingick inte, men den var hyfsat dyr ändå :)

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
richardtenggren
Ett stycke pump!

• Manuell golvpump av svart färg med trähandtag och tryckmätare på grusunderlag.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
ceson och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ett stycke pump!
Med trähandtag också, så snyggt! Ger en riktigt fin kvalitetskänsla.

Måste ju vara ett bra köp!
//Ronnie

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Mitt inköp är totalt ofancy ändå är jag nöjd som en ekorre som på egen hand lyckats skörda en hasselbuske på nötter...

Idag kom nämligen och ä n t l i g en :

Flertalet askar med Bosch-slippapper i olika kornstorlekar på ett arbetsbord med en dammsugarslang i bakgrunden.
Skapa konto

Slippapper till min Bosch excenterslip, Ø 150 mm och femtio st i varje ask. Korn 40, 60, 80, 100, 120, 180 samt korn 240. Alltihop från Conrad.se vilka först skulle levererat vecka tjugotre men undan för undan flyttat fram leveransdatum men idag kom aviseringen och till slut har rondellerna fått ett litet hem.

Över disk i Varberg kan jag bara köpa fempack för i snitt sextio kronor. Nu betalade jag väl 250 kronor per korn; styckpris i första fallet tolv och i andra fallet fem kronor. Enda smolket i glädjebägaren just nu är att jag inte fattar varför jag inte beställde två paket korn 180 — vet ju att det går mest... :(

Hur som helst kan jag "Excentra" på ett tag nu. :D

I bakgrunden på bilden syns min nya dammsugarslang, Bosch antistat, Ø 35 mm och fem meter lång med ventil för tjuvluft på verktygsadaptern. Även den ett riktigt bra tillskott till excenterslipen. Bland annat.

Till de som har det önskar jag en skön semester och till de som inte har det vill jag säga "var inte ledsen för det". Tjugoåtta grader varmt är i mina ögon en försmak av helvetet (25,3 grader i verkstaden nu) så jag hoppas jag får räkna av sådanahär dagar när det är dags på riktigt...
//Ronnie

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
P Pysslarn skrev:
Med trähandtag också, så snyggt! Ger en riktigt fin kvalitetskänsla.

Måste ju vara ett bra köp!
//Ronnie
Ja den kändes ordentlig! Har en mindre pump från Lezyne sedan innan som också känns gedigen, så när de var nedsatta fick den hänga med när jag köpte lite annat också :)

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Skulle egentligen göra en gjutform för trappsteget in till verkstan/garaget, men blev 90% färdiga lådor/sidostöd till gersågens bänk istället. Fastnade även på att finjustera vinklarna på den för första gången så nu är 0/90° det enligt min bästa vinkelhake!
Ska komma ihåg att ta bilder imorgon (eller när nu nästa steg sker), varmt ute och inne så vädret styr prioriteringarna :cool:

Dags att luta sig tillbaka och fundera lite över de sista detaljerna innan det blir färdigt!

• Gilla
Canon123 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Skulle egentligen göra en gjutform för trappsteget in till verkstan/garaget, men blev 90% färdiga lådor/sidostöd till gersågens bänk istället. Fastnade även på att finjustera vinklarna på den för första gången så nu är 0/90° det enligt min bästa vinkelhake!
Ska komma ihåg att ta bilder imorgon (eller när nu nästa steg sker), varmt ute och inne så vädret styr prioriteringarna :cool:

Dags att luta sig tillbaka och fundera lite över de sista detaljerna innan det blir färdigt!
Värmen verkar ha tagit hårt på dig, du råkade posta i fel tråd ;)

• Haha
  • Gilla
K_arlstrom och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Ge gärna en recension på kilarna när du testat!

Själv köpte jag mig en Hörby 110.
[länk]
Spräckkilarna får mycket bra betyg! Klyvt en sten i fler etapper där den mest omfattande klyvningen innebar att alla sju kilar användes. "Mindre" stenblock har det räckt med 1-2 kilar.

Det är ett härligt ljud när första sprickan låter lite dovt för att vid nästa knack på en kil spräckas helt.

• Delat stenblock i trädgård med flera spräckkilar insatta, bredvid en skottkärra och en blå uppblåsbar pool.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
pacman42 och 13 till
  • Laddar…
Degerlunden Degerlunden skrev:
Spräckkilarna får mycket bra betyg! Klyvt en sten i fler etapper där den mest omfattande klyvningen innebar att alla sju kilar användes. "Mindre" stenblock har det räckt med 1-2 kilar.

Det är ett härligt ljud när första sprickan låter lite dovt för att vid nästa knack på en kil spräckas helt.
Alltid härligt att vinna över en stor sten!
Försökt hitta I tråden vad det du har köpt utan att lycks,
kom precis på att jag har samma behov.
Skulle du kunna länka?

• Gilla
Chentin
  • Laddar…
AXS
  • Gilla
Degerlunden
  • Laddar…
Beställdes i fredags men kom idag.
Har haft Makitas båda 18V sticksågar (handväskan och limpan) men inte alls varit nöjd med dom.
Bytte till Bosch blå 12V men den är av förklarliga skäl lite klen.
Så kom jag över den här ganska billigt. €312 med frakt hem till dörren och kunde inte låta bli.

Festool Carvex PSC 420 med ett 4,0 Ah 18V batteri.

Öppen verktygslåda med en Festool Carvex PSC 420 sticksåg och 4,0 Ah 18V batteri, bruksanvisningar och tillbehör.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Inte dagens, men senaste veckans iaf. Flyttat från 2:à i stan till hus på 140m2+70m2 källare, garage på 150m2 och tomt på hiskeliga 2100m2. Så kommer nog fylla på tråden snart igen…

• Kap- och gersåg på arbetsbänk med Makita cirkelsåg, i ett nyligen flyttat till hem.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Bara att starta en tråd och börja visa oss lite bilder. :p
(Grattis)

//AA

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.