4 367 688 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Fixat sista listen i gäststuga nu på ett tag.
Jobbigt när golvet är för snett så man inte kan få ihop det vettigt med en vanlig list.
Fick köra ett snett spår med kapsågen, det som inte klingan nådde i mitten fick tas för hand.
Blev hyfat bra ändå och kostnaden var ju noll vilket är skönt i dessa tider med höga virkespriser.
När jag ändå hade halvoljeburken i handen efter att tröskeln oljats så fick jag för mig att provolja dörrarna till verandan som börjat bli lite bleka.
Kaminen till gäststugan bars in i garaget för en liten översyn innan den ansluts till skorstenen igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jobbigt när golvet är för snett så man inte kan få ihop det vettigt med en vanlig list.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick köra ett snett spår med kapsågen, det som inte klingan nådde i mitten fick tas för hand.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blev hyfat bra ändå och kostnaden var ju noll vilket är skönt i dessa tider med höga virkespriser.
Logga in
Skapa konto
När jag ändå hade halvoljeburken i handen efter att tröskeln oljats så fick jag för mig att provolja dörrarna till verandan som börjat bli lite bleka.
Logga in
Skapa konto
Kaminen till gäststugan bars in i garaget för en liten översyn innan den ansluts till skorstenen igen.
Målat igen, den här gången karmen till nya fönstret till uthuset. Snart färdigt med utsidan, lite foder kvar sen och så väntar vi på beställda rännkrokar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Målat ett fönster idag...
Logga in
Skapa konto
...och karmarna till två källarfönster.
Logga in
Skapa konto
Började skrapa rent källarfönstren men gav upp efter nån timme...
Logga in
Skapa konto
... behöver prata med en riktig snickare som kan byta ut ruttet virke i bågarna. Inget som jag klarar av.
I fredags fick jag möjlighet att låna hem en lastbil med tillhörande grävmaskin. Tanken var att skrapa och plana ut några kvadratmeter till ett spabad, men väl på plats fick jag istället feeling för att anlägga en liten väg på 50m dit jag planerar att bygga nytt hus.
Skrapade bort grässvålen, la markduk, fyllde på med ca 20-30cm bergkross 0-150, packade, la på ett bärlager med bergkross 0-32 och slutligen packade en gång till. Blir att sprida på ett slitlager 0-16 vid något senare tillfälle när vägen använts och satt sig lite mer.
Nu in och sova sen upp till jobbet i morgon bitti.
Skrapade bort grässvålen, la markduk, fyllde på med ca 20-30cm bergkross 0-150, packade, la på ett bärlager med bergkross 0-32 och slutligen packade en gång till. Blir att sprida på ett slitlager 0-16 vid något senare tillfälle när vägen använts och satt sig lite mer.
Nu in och sova sen upp till jobbet i morgon bitti.
Redigerat:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 876 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 876 inlägg