1 356 172 läst · 2 804 svar
1356k läst
2,8k svar
Yale doorman
Ja, så låter låset efter installation, men det går att sänka volymen eller stänga av ljudet helt i appen Yale Access.K Kibebe skrev:
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Mitt L3 har idag helt plötsligt slutat fälla ut regeln om man inte lyfter handtaget upp åt med stängd dörr, tror det är läget för säkerhetsdörr? Så har jag inte behövt göra tidigare, någon som har en idé om hur man ska göra för att få bort detta?
Satte upp ett L2 med liknande problem, att man ibland var tvungen att dra handtaget upp. Det löste sig med att justera dörren, både så att springan mellan dörr och karm blev lagom och rak men även justera inspänningen så den inte satt i spänn när dörren var stängd.
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Men dörren och springan är oförändrad. Det har ju funkat fint i 2 månader men sedan igår måste man öppna handtaget fullt uppåt för att regeln ska fälla ut. (Precis som ett säkerhetslås). Ett ärende hos Yale är iallafall skapat
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
För information så vill Yale att jag reklamerar låset till ÅF, mer detaljerade än så var de inte. Fick även en ärende kod att ge ÅF
Monterade mitt L3 i en ny ytterdörr igår och det slog mig hur väl låset fungerar som standalone medans Connect och Yales app fungerar så jäkla uselt.
Min connect sitter i en toalett 1.5m från låset och visar mycket dålig BT-räckvidd, och ovanpå det klarar connect enbart 2.4Ghz. Jag har full mottagning på telefonen men Connect visar bara medel.
Appen är ett skämt, dåligt översatt Svenska, otroligt omständlig och ologisk.
Nu har jag fått allt att fungera förutom aviseringarna som lyser med sin frånvaro.
Är det någon som fått det att lira?
Vi köpte låset mycket för att kunna se när ungarna kommit hem, men det sket ju sig.
Såg i tråden att detta krånglat sedan månader tillbaka och att Yale försäkrade att en ny FW skulle fixa det?
Min connect sitter i en toalett 1.5m från låset och visar mycket dålig BT-räckvidd, och ovanpå det klarar connect enbart 2.4Ghz. Jag har full mottagning på telefonen men Connect visar bara medel.
Appen är ett skämt, dåligt översatt Svenska, otroligt omständlig och ologisk.
Nu har jag fått allt att fungera förutom aviseringarna som lyser med sin frånvaro.
Är det någon som fått det att lira?
Vi köpte låset mycket för att kunna se när ungarna kommit hem, men det sket ju sig.
Såg i tråden att detta krånglat sedan månader tillbaka och att Yale försäkrade att en ny FW skulle fixa det?
Min Connect har jag inte haft igen på flera månader. Får den endast att fungera i 1-2 veckor sen tappar den anslutningen. Nä connecten är inte stabil eller helt färdigutvecklad.
bättre med V2N med verisure modulen om man vill vara uppkopplade.
bättre med V2N med verisure modulen om man vill vara uppkopplade.
Min Connect har aldrig strulat. Har utmärkt bra och okej. I den ordningen. Aviseringar funkar.
det enda jag märkt är vid ett längre strömavbrott (över 2 timmar inatt) så kunde den inte hitta Wi-Fi på morgonen så jag frånkopplade och återanslöt. Allt funkar igen. ☺️
det enda jag märkt är vid ett längre strömavbrott (över 2 timmar inatt) så kunde den inte hitta Wi-Fi på morgonen så jag frånkopplade och återanslöt. Allt funkar igen. ☺️