378 002 läst · 7 227 svar
378k läst
7,2k svar
Den stora öltråden!
Sött går bra, det är någon bismak jag inte klarar som är vanligare i de gula.FredrikR skrev:
Minns faktiskt inte, låtit bli ipor nästan helt under lång tid men blivit lite sugen igen pga denna tråden.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 598 inlägg
Själv resonerar jag tvärt om, hittar jag mellanöl jag gillar är jag glad som en spelman, starkare än normal starköl tycker jag är problematiskt. Ett av få undantag jag gör är ESB.nino skrev:
Men visst, går man till en bar med belgisk öl och säger att man vill ha något under 6 % så ser man ju på bartenderns uppsyn att man missar allt de tycker är gott.
Men det är en annan ölkultur, jag dricker hellre fyra svagare öl än två extra starka.
Själv är jag ganska blind för hur stark en öl är. Är den god så dricker jag gärna den. Har kommit många alkoholfria alternativ som är riktigt goda senaste åren.
Men har också hittat öl på 14% som var riktigt god och inte smaka någon alkohol.
Själv tycker jag inte alls om smaken av alkohol den kan dock förstärka andra smaker vilket redan påtalats.
Men har också hittat öl på 14% som var riktigt god och inte smaka någon alkohol.
Själv tycker jag inte alls om smaken av alkohol den kan dock förstärka andra smaker vilket redan påtalats.