992 613 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 209 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 209 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Man skulle kunna tro att detta var en hm soptipp, kompost eller liknande.. men nej det är min lilla egna uteplats (nyaste.. ) med ”lite” glömda, inblåsta löv på.,
Fasiken inte nådigt va detta golv blir skrutt.. jag borde dock listat ut det redan från början - men ja.. skygglappar på.. när man vill ha nått
Det omplaneras nu i huvudet.. tror att uteplatsen får bli med tak.. trots extrajobb (pergolatak nu.. där det skulle läggas nät för klätterväxter.. nu får det nog bli nått genomskinligt tak under det).
vi har massa stora träd o buskar kloss på uteplatsen..och över.. så allt skit ramlar ner och kan inte blåsa bort :/
Golvet är oxå i skugga en del så det är mörkgrönt av ”pålägg”
.. under picknickbordet..
Fasiken inte nådigt va detta golv blir skrutt.. jag borde dock listat ut det redan från början - men ja.. skygglappar på.. när man vill ha nått
Det omplaneras nu i huvudet.. tror att uteplatsen får bli med tak.. trots extrajobb (pergolatak nu.. där det skulle läggas nät för klätterväxter.. nu får det nog bli nått genomskinligt tak under det).
vi har massa stora träd o buskar kloss på uteplatsen..och över.. så allt skit ramlar ner och kan inte blåsa bort :/
Golvet är oxå i skugga en del så det är mörkgrönt av ”pålägg”
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.. under picknickbordet..
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 455 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 455 inlägg
Idag har jag gått med vattenslangen och spolat av precis allt från detta satans pollen som lägger sig som en biologisk krigsförings bombmatta över hela världen den här årstiden.
Folk klagar över att behöva skotta lite snö och gör sig lustiga över sig när de låtsas att inte förstå vad det är för "lappmögel" som hamnat på gräsmattan, men jag tar f-n hellre att behöva skotta mig både ut och in i huset om jag bara slipper det gula helvetet. Funderar starkt på att glasa in hela fastigheten, sätter man upp tv-skärmar överallt kan man dessutom välja både väder och utsikt efter humör...
Folk klagar över att behöva skotta lite snö och gör sig lustiga över sig när de låtsas att inte förstå vad det är för "lappmögel" som hamnat på gräsmattan, men jag tar f-n hellre att behöva skotta mig både ut och in i huset om jag bara slipper det gula helvetet. Funderar starkt på att glasa in hela fastigheten, sätter man upp tv-skärmar överallt kan man dessutom välja både väder och utsikt efter humör...
Du måste verkligen ha mycket pollen!Korvgubbe skrev:Idag har jag gått med vattenslangen och spolat av precis allt från detta satans pollen som lägger sig som en biologisk krigsförings bombmatta över hela världen den här årstiden.
Japp det är nog det enda rätta!MariaiÖstergötland skrev:
Bara du delar med dig av bilder sen.
Om Jag tolkar detta rätt så kan kalkning av gräsmattan vara rätt väg.
Dock kan jag ha missuppfattat det så ta mig inte på orden.
Brukar kolla på YT med någon Robin som är pedagogisk och lättsam. Mycket bra tips.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 089 inlägg