A Arne52 skrev:
Tack! Såg att Biltema fortfarande säljer i två olika storlekar 3,6m och 5m. Det är ett projekt som jag ska påbörja om ca 2v. Dock lite osäker på vilken storlek man skall köpa
5*5m är def bättre

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Snyggt.
Gillar altaner som har utrymme och är i lite olika nivåer.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Blir fint, ser fram emot fortsättningen Dag! (y)

• Gilla
stigen
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Köp det större! Det ger skugga längre tid när solen flyttar sig!

Dag
Tänkte ungefär samma. 5m blir det!

• Gilla
stigen
  • Laddar…
En undran hur kommer man åt att serva Spabadets pumpar,elektronik när det är så inbyggt? Har själv ett Spabad från Actic Spa och där vägrar serviceteamet att göra några åtgärder om det är inbyggt,vi har serviceluckor runt hela badet

• Gilla
nyss ny husägare
  • Laddar…
C carl fabian skrev:
En undran hur kommer man åt att serva Spabadets pumpar,elektronik när det är så inbyggt? Har själv ett Spabad från Actic Spa och där vägrar serviceteamet att göra några åtgärder om det är inbyggt,vi har serviceluckor runt hela badet
Hej carl fabian!

Planen är att bygga en trappa läng med vänstra sidan. En större lucka kommer att göras i trallen. Skall försöka få in två kraftiga gasdämpare för att lättare kunna hantera luckan. Det är planen men vi får de var vi landar.
Reglingen över maskinrummet blir nog ett litet pussel. Ett plastundertak är också på önskelistan.

Dag

Grundkonstruktion av ett byggprojekt med synlig regel och isolerade betongblock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
En bild säger mer än tusen ord

Byggarbetsplats utomhus med batteridrivna sågstationer under ett parasoll, träramar och verktyg på däck.
Skapa konto

Idag verkar det bli mer periodiskt byggande. Små regnbyar drar förbi hela tiden men prognosen lovar bättring.

18v sågstationerna fungerar perfekt! I torsdags flyttade vi enkelt runt sågarna för att få skugga. Skönt att slippa sladdspagettin!

Utomhus arbetsplats med 18v sågstationer, virke och verktyg på ett trädäck vid en pågående husgrundskonstruktion.
Skapa konto

Den första markramen knackas ihop.

Person bygger en träram med batteridrivna verktyg på en träaltan.
Skapa konto

Dag

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
En bild säger mer än tusen ord

[bild]

Idag verkar det bli mer periodiskt byggande. Små regnbyar drar förbi hela tiden men prognosen lovar bättring.

18v sågstationerna fungerar perfekt! I torsdags flyttade vi enkelt runt sågarna för att få skugga. Skönt att slippa sladdspagettin!

[bild]

Den första markramen knackas ihop.

[bild]

Dag
Regnet verkar göra dig gott, rynkorna slätas ut och du ser yngre och yngre ut ;)

• Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Regnet verkar göra dig gott, rynkorna slätas ut och du ser yngre och yngre ut ;)
Så är det!
Intet ont som inte för något gott med sig! (y)

stigen stigen skrev:
Så är det!
Intet ont som inte för något gott med sig! (y)
Vad är den svarta klumpen mellan kap/gersågen och bordssågen? Den du har kamouflerat med tvingar, meterstock och hörselskydd.

B Beemaster skrev:
Vad är den svarta klumpen mellan kap/gersågen och bordssågen? Den du har kamouflerat med tvingar, meterstock och hörselskydd.
Bordet heter Keter. Jag köpte det hos ClasOlle för några år sedan. Kostade runt 600kr då. Dom för inte produkten längre.
Jula har bordet.
Enkelt att fälla upp/ner. Tar väldigt lite plats när det förvaras. Tål över 400kg.

Dag

Hopfällbar Keter arbetsbänk i svart och röd, förvaras enkelt, tål 400kg, visas på Jula.se sidan.
Skapa konto

Skärmdump av produktsidan för en hopfällbar arbetsbänk Keter med specifikationer och funktioner från Jula hemsida.
Skapa konto

• Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Alltid en besvikelse när ett bord med prylar på bara är ett bord. Allraminst hade du väl kunnat bygga in en pelarborrkyl i det. Batteridriven förstås.

• Wow
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Alltid en besvikelse när ett bord med prylar på bara är ett bord. Allraminst hade du väl kunnat bygga in en pelarborrkyl i det. Batteridriven förstås.
Där fick jag något att fundera på! En god tanke att fundera på i höstmörkret! (y) :thinking:

Minikylskåp öppet med sex burkar dryck, på en onlinebutiks produktbeskrivningssida.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Bordet heter Keter. Jag köpte det hos ClasOlle för några år sedan. Kostade runt 600kr då. Dom för inte produkten längre.
Jula har bordet.
Enkelt att fälla upp/ner. Tar väldigt lite plats när det förvaras. Tål över 400kg.

Dag

[bild]

[bild]
ClasO hade den ett tag också, till bra pris.
Köpte mitt där.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
ClasO hade den ett tag också, till bra pris.
Köpte mitt där.
Ångrar att jag bara köpte en, får hoppas på rea hos Jula :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.