Svärtat gjutjärnskaminen inköpt på blocket blev riktigt bra
Second hand svart gjutjärnskamin placerad utomhus på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart svärtad gjutjärnskamin med texten "ENCORE" på framsidan, rostiga detaljer, utomhus.
Skapa konto
Svart gjutjärnskamin med synlig eld genom glasdörren, placerad i ett rum med vit vägg.
Skapa konto

• Gilla
dilemma och 18 till
  • Laddar…
Började tråda om en gammal lampa
Med nya tygtrådar och jorda den Demontering av en gammal lampa med svarta och guldiga armar och komponenter ligger utspridda på en köksbänk.
Skapa konto
Renoveringsmaterial för en lampa, inklusive tygtrådar, lamphållare och stickkontakt, på ett bord.
Skapa konto
Gamla lamptygtrådar och elverktyg på ett bord under reparation av lampa.
Skapa konto

• Gilla
GladanS och 5 till
  • Laddar…
Lite kakling
Vit kakelvägg under renovering i kök med skyddsplast och byggmaterial på köksbänk.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Garderoben är snart klar i sin första etapp, ska bara målas nu.
Omfattande inbyggd garderob under konstruktion med vita lådor och öppna hyllplan, väntar på målning och belysning.
Skapa konto

På sikt tänkte vi sätta nya fronter på lådorna, mdf som bakstycke och även lister på hyllplanen, likt @Bernieberg och @FruB. Men vi vill flytta in från vardagsrummet nu! :)

Edit; glömde belysningen;
Byggfas garderob med vitmålade delar och öppna hyllor, omgiven av träramar, innan listning och målning.
Skapa konto

(Vet inte varför belysningen ser varmare ut i mitten på bilden men det är den inte)

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 10 till
  • Laddar…
Person som river sitt uterum med demonterade delar och verktyg på gräsmattan.
Skapa konto
Rivningsmaterial från uterum framför tegelhus, med däck och stege i förgrunden.
Skapa konto
Person rivstart ett uterum med verktyg och borttagna takplåtar på gräsmattan.
Skapa konto
River uterummet Person river ett trädäckat uterum med verktyg och byggmaterial utspridda på marken.
Skapa konto
Demonterade delar av ett uterum med glasfönster och metallprofiler ligger på gräsmattan framför ett tegelhus.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Garderoben är snart klar i sin första etapp, ska bara målas nu.
[bild]

På sikt tänkte vi sätta nya fronter på lådorna, mdf som bakstycke och även lister på hyllplanen, likt @Bernieberg och @FruB. Men vi vill flytta in från vardagsrummet nu! :)

Edit; glömde belysningen;
[bild]
(Vet inte varför belysningen ser varmare ut i mitten på bilden men det är den inte)
Snyggt! Hur har du gjort det där? Har du någon projekttråd? Vi står i begrepp att göra liknande med vår walk-in closet nänligen. Vi har ett antal PAX-stommar som vi tänkte försöka återanvända.

richardtenggren
mexitegel mexitegel skrev:
Snyggt! Hur har du gjort det där? Har du någon projekttråd? Vi står i begrepp att göra liknande med vår walk-in closet nänligen. Vi har ett antal PAX-stommar som vi tänkte försöka återanvända.
Tack! :)
Har tyvärr ingen projekttråd, gjorde en för lägenheten vi renoverade men den var lite sval så det blev ingen för huset. Frun kör en instagram däremot! :)

Jag beställde hem planhyvlat som jag fräst av kanterna med kantfräsen, sedan lim och dyckert in i stommarna.
För belysningen så har jag fräst hyllplanen och monterat in alulister från Neonica.eu och satt ledtejp. Byggde en jigg till dominon för att göra hål mellan stommarna vid listerna för att slippa löda snuttar mellan stommarna, så den övre är en enda lång ledtejp.
Hyllplanen i mitten var inte planerade i början så där spårade jag sidorna av hyllplanen för kabeldragningen och satt sedan tillfälligt en kabellist mellan dessa för att komma tillbaka till trafon. Nya bakstycken kommer göra att dessa kan tas bort helt tänker jag.
För trafon satt jag en teledosa/central(?) i det övre facket till vänster. Där huserar även ett impulsrelä för att lysknappen ska agera på samma sätt som fönsterbelysningen(shelly) och spottarna(eltako dimmer). :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Du kan få PM:a hennes insta om du vill. Vi har stommar i bokfaner och funderar på om det är möjligt/vettigt att sprutmåla dem själva. Har ju en Bosch PFS 5000 som behöver rastas... :D

richardtenggren
mexitegel mexitegel skrev:
Du kan få PM:a hennes insta om du vill. Vi har stommar i bokfaner och funderar på om det är möjligt/vettigt att sprutmåla dem själva. Har ju en Bosch PFS 5000 som behöver rastas... :D
Om man surfar via datorn så har jag den i signaturen, kolla på tenggrenskavillan :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Målat det sista inför helgens golvläggning. Tak, väggar, taklister, foder, samtliga dörrsmygar samt elementet vid ytterdörren har fått ett nytt lager färg. Återstår insidan på själva ytterdörren, men det ska vara lite varmare ute för att det ska ske.

• Nyrenoverad hall med nymålade vita väggar och tak före golvläggning, med verktyg och renoveringsmaterial på golvet.
    Skapa konto
  • Nymålat interiörutrymme med trappa, väggar och dörrkarmar, verktygslåda på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
JohnnyKeba och 3 till
  • Laddar…
Rödmålade träpaneler på treställningar i en verkstad, redo för installation på ett garage.
Skapa konto
En del av den panel som jag håller på att måla inför bytet på garaget. Grundat och 2 strykningar det tar sin lilla tid, men tid har jag ju gott om så det är bara att stryka vidare.

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Tobbe.A
Fick äntligen tummen ur och slängde upp staket på altanen, nu slipper det kännas som att vi sitter på en scen när folk går förbi på gatan.

Bytte även den gamla frisen där tidigare ägare jackat ur och förberett för 45 mm stolpar (förlängde altanen förra året efter ha rivit ett uterum).

• Nytt trästaket på en altan med horisontella spjälor och en träbänk, med trädgård i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 3 till
  • Laddar…
surris surris skrev:
Börjat med golvet i badrummet :)
[bild]
Typ den snyggaste kaklingen jag sett. Jobbar du som plattsättare?

surris
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Typ den snyggaste kaklingen jag sett. Jobbar du som plattsättare?
Tack! Kul att höra, nej men gör mitt bästa :) är dock snickare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.