4 367 295 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Svärtat gjutjärnskaminen inköpt på blocket blev riktigt bra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Börjat plastat på utbyggnaden.
Jag har lite frågor i min tråd om nån kunnig på ämnet vill ge mig lite råd
https://www.byggahus.se/forum/threa...-svart-kan-det-va.395747/page-24#post-4209710
Jag har lite frågor i min tråd om nån kunnig på ämnet vill ge mig lite råd
https://www.byggahus.se/forum/threa...-svart-kan-det-va.395747/page-24#post-4209710
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Började tråda om en gammal lampa
Med nya tygtrådar och jorda den
Med nya tygtrådar och jorda den
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Garderoben är snart klar i sin första etapp, ska bara målas nu.
På sikt tänkte vi sätta nya fronter på lådorna, mdf som bakstycke och även lister på hyllplanen, likt @Bernieberg och @FruB. Men vi vill flytta in från vardagsrummet nu!
Edit; glömde belysningen;
(Vet inte varför belysningen ser varmare ut i mitten på bilden men det är den inte)
Logga in
Skapa konto
På sikt tänkte vi sätta nya fronter på lådorna, mdf som bakstycke och även lister på hyllplanen, likt @Bernieberg och @FruB. Men vi vill flytta in från vardagsrummet nu!
Logga in
Skapa konto
(Vet inte varför belysningen ser varmare ut i mitten på bilden men det är den inte)
Redigerat:
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snyggt! Hur har du gjort det där? Har du någon projekttråd? Vi står i begrepp att göra liknande med vår walk-in closet nänligen. Vi har ett antal PAX-stommar som vi tänkte försöka återanvända.richardtenggren skrev:Garderoben är snart klar i sin första etapp, ska bara målas nu.
[bild]
[bild]
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Tack!mexitegel skrev:
Har tyvärr ingen projekttråd, gjorde en för lägenheten vi renoverade men den var lite sval så det blev ingen för huset. Frun kör en instagram däremot!
Jag beställde hem planhyvlat som jag fräst av kanterna med kantfräsen, sedan lim och dyckert in i stommarna.
För belysningen så har jag fräst hyllplanen och monterat in alulister från Neonica.eu och satt ledtejp. Byggde en jigg till dominon för att göra hål mellan stommarna vid listerna för att slippa löda snuttar mellan stommarna, så den övre är en enda lång ledtejp.
Hyllplanen i mitten var inte planerade i början så där spårade jag sidorna av hyllplanen för kabeldragningen och satt sedan tillfälligt en kabellist mellan dessa för att komma tillbaka till trafon. Nya bakstycken kommer göra att dessa kan tas bort helt tänker jag.
För trafon satt jag en teledosa/central(?) i det övre facket till vänster. Där huserar även ett impulsrelä för att lysknappen ska agera på samma sätt som fönsterbelysningen(shelly) och spottarna(eltako dimmer).
Du kan få PM:a hennes insta om du vill. Vi har stommar i bokfaner och funderar på om det är möjligt/vettigt att sprutmåla dem själva. Har ju en Bosch PFS 5000 som behöver rastas...
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Målat det sista inför helgens golvläggning. Tak, väggar, taklister, foder, samtliga dörrsmygar samt elementet vid ytterdörren har fått ett nytt lager färg. Återstår insidan på själva ytterdörren, men det ska vara lite varmare ute för att det ska ske.
Fick äntligen tummen ur och slängde upp staket på altanen, nu slipper det kännas som att vi sitter på en scen när folk går förbi på gatan.
Bytte även den gamla frisen där tidigare ägare jackat ur och förberett för 45 mm stolpar (förlängde altanen förra året efter ha rivit ett uterum).
Bytte även den gamla frisen där tidigare ägare jackat ur och förberett för 45 mm stolpar (förlängde altanen förra året efter ha rivit ett uterum).
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg