32 028 läst · 117 svar
32k läst
117 svar
Avslag från banken ♀️
Nu tror jag verkligen att TS underskattar enormt kostnaderna men ett kök kan man få för betydligt mindre än 160.000.W Wima05 skrev:Hej.ursäkta det sena inlägget. Att bygga 170 kvm för 1,8 milj kännasom en riktig glädjekalkyl. Har inte lästa ellersett de olika delarna. Ska ni ha golvvärme med bergvärme och installation i 2 våtutrymmen. Räka med runt 400 000 kr. Vill ni ha trägolv ca 80 000 kr.elinstallation ca 100 000 kr. Kök någonstans mellan 160-250 beroende på vad ni väljer. Fönster och dörrar ca 200-220 tusen. Vad återstår då för att gjuta platta. Stomresning. Isolering , skivmaterial+arbetskostnad. Bankerna har bra koll vad husbyggnationer kostar. Jag tror den blåögda kalkylen görat ni fått problem med lånen. Sen en sak hur mycket lägger ni in själva?.
Länsförsäkringar... Det är inte så mycket att hänga i granen anser jag!
Gå till en annan bank, minns när vi skulle låna till att bygga vårat hus, deras erbjudande var katastrof. 3 andra storbanker erbjöd humana vilkor och en annan mycket bra (SEB)
Länsförsäkringar skulle sätta upp det ena med det andra vilkoret, och då skulle vi ha en belåningsgrad på 48%, och vi är två i hushållet och tjänar båda ganska bra.
Jag anser Länsförsäkringar vill framstå som en reko bank/försäkringsbolag, "någon att lita på, vi står på kundernas sida". Men när det kommer till kritan så är det inte så, är olyckan framme så hittar dom gärna kryphål.
Därav jag lämnade dom för gott för några år sedan.
Gå till en annan bank, minns när vi skulle låna till att bygga vårat hus, deras erbjudande var katastrof. 3 andra storbanker erbjöd humana vilkor och en annan mycket bra (SEB)
Länsförsäkringar skulle sätta upp det ena med det andra vilkoret, och då skulle vi ha en belåningsgrad på 48%, och vi är två i hushållet och tjänar båda ganska bra.
Jag anser Länsförsäkringar vill framstå som en reko bank/försäkringsbolag, "någon att lita på, vi står på kundernas sida". Men när det kommer till kritan så är det inte så, är olyckan framme så hittar dom gärna kryphål.
Därav jag lämnade dom för gott för några år sedan.
haha väldig roligt va, har du inget vettigt att tillägga håll dina kommentar för dig själv eller lägg upp dom i ett annat forum.E Erik Salhammar skrev:
useless skrev:
Svårt att förklara. LF är typ i hela Sverige, och jag bor i kommun A och Kompisen i kommun B, jag kan inte åka till kommun B och ansöka om lån utan det får jag endast göra i kommun A där jag är bosatt. Hade LF inte haft kontor i min kommun hade det varit en annan sak. Hoppas du förstår
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 719 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 719 inlägg
Visst menar du län, inte kommun...?L Lena21 skrev: