1 794 581 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Jaha då blev det en limpistol också. Satt i bilen å väntade på dottern med Lidl 500m bort när jag läste ditt inlägg så jag kunde inte låta bli att svänga förbi och plocka upp en. Ska bara komma på vad jag ska limma ikvällV Vardagsrum skrev:Köp om den finns kvar! Suverän apparat som har gjort att till och med Lidls fake Gluematic (som jag är väldigt nöjd med och rekommenderar även den, har recenserat den tidigare i tråden) får stanna i skåpet. LED-lampan är mer användbar än vad man kan tro..
Köpte min för ”fullpris” förra svängen, nu när den är nedsatt en hundring så kan man ju jämföra med vad de tar för ett 2Ah batteri och laddare, dvs 249:- Släng till en 50-lapp så får du en limpicka inkl väska och tre limstavar
Mkt smidig i vissa lägen (dvs alla lägen som kräver en limpistol). Om du stänger av den och ska använda blott 3 minuter senare, så behöver du knappast slå på den igen, då den håller värmen länge.
Lidl påstår 30 minuter kontinuerlig användning på ett 2Ah batteri och de brukar sällan överdriva specifikationer enligt min erfarenhet. Så 60 minuter eller mer på ett 4Ah batteri, kontinuerlig användning då alltså. Den riktigt batterikonservativa användaren ser till att stänga av LED-lampan, så kan man nog kräma ut ett par extra minuter
Gällande uppvärmningstiden så anger Lidl 1 minut och visst, det kommer lim ur den då. Men man vill vänta en 20-30 sek till eller så för att det ska vara riktigt varmt.
Nu har jag inte ägt eldrivna värstingar på 2300W, utan mina något mer modesta har haft minst lika lång uppvärmningstid som den här batteridrivna.
Extra plus för automatisk avstängning efter 30 minuter om man inte använt den. Perfekt för sådana som mig som har limpistolsrelaterad Ahlzheimers.
Aldrig sett den i verkligheten men saknar uppgift om (eventuell?) tankvolym och vikt. Är den liten och nätt kanske den är användbar om man behöver ha en "lättflyttad" annars tror jag personligen mer på någon av de billigaste modellerna från Jula/Biltema för ungefär samma pengar. Har som sagt aldrig sett den och än mindre prövat den...Peraan82 skrev:
Medlem
· Halland
· 4 105 inlägg
Har nu hårdkört piassavakvasten på att sopa rent 50 meter väg (vägförening) från vinterns grus. Funkade utmärkt med enorm sopkraft i varje femtiocentimeters tag. Verkligen värd varenda krona.A Anders_Nilsson skrev:
Har haft den. Ljudvolym som på en Saab J29 och dög inte ens att blåsa rent kap- och gersågen från spån. Går nog inte ens att pumpa ballonger med.Peraan82 skrev:
Jag lämnade tillbaka den efter en timme och fick pengarna tillbaka.
Värdelös produkt. Inte ens värd 59:90.
Grannen har en liknande fast av annat fabrikat. Fruktansvärt ljud, fortfarande beroende av sladd och som flera påpekat inte ens bra till renblåsning pga brist på tank.
Jag köpte en liten med 6l tank istället på annat ställe och den väger inte jättemycket mer än grannens, men mer användbar. Förra året sålde dock Lidl en "PumpPistol som går på 20V-batterierna och som är jättebra för att pumpa däck med om man inte ska fylla jättedäck från noll. Håll utkik när/om den kommer!
Jag köpte en liten med 6l tank istället på annat ställe och den väger inte jättemycket mer än grannens, men mer användbar. Förra året sålde dock Lidl en "PumpPistol som går på 20V-batterierna och som är jättebra för att pumpa däck med om man inte ska fylla jättedäck från noll. Håll utkik när/om den kommer!
Kan man verkligen mäta blodtryck med ett aktivitetsarmband? Behövs inte en manschett för det?
För övrigt trivs jag bra med mitt MiBand 5, men jag använder det mest som väckarklocka för att slippa störa övriga familjen med ljud.
För övrigt trivs jag bra med mitt MiBand 5, men jag använder det mest som väckarklocka för att slippa störa övriga familjen med ljud.
För att mäta blodtrycket så måste blodtillförseln temporärt stoppas, för det så ”måste” det användas en manschett, samtidigt som blodflödet släpps på igen så mäts det när pulsen kommer tillbaka, det tryck som är när pulsen kommer tillbaka är det övre blodtrycket, när pulsen sedan ”försvinner igen” så mäts det lägre blodtrycket.
https://www.1177.se/behandling--hja...ng-och-matningar/matningar/blodtrycksmatning/
Jag har en blodtrycksmätare, Omron M10-IT, som jag kollar mitt blodtryck med ibland.
https://www.1177.se/behandling--hja...ng-och-matningar/matningar/blodtrycksmatning/
Jag har en blodtrycksmätare, Omron M10-IT, som jag kollar mitt blodtryck med ibland.