C cffol skrev:
Så när jag akut åker in till sjukhuset med en stroke är behandlande kropps-karvare utbildad på ett avloppsrör när de ska in i mina kärl? Förtroendeingivande! ;)
Du tänker att alternativet att vederbörande väljer att köra direkt utifrån vad som står i boken och testar sig fram på dig istället är bättre? ;)

De riktiga övningsdockorna ser ut såhär:
Genomskinlig övningsdocka av akrylplast som visar kärlets struktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dvs genomskinlig typ akrylplast.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Du tänker att alternativet att vederbörande väljer att köra direkt utifrån vad som står i boken och testar sig fram på dig istället är bättre? ;)

De riktiga övningsdockorna ser ut såhär:
[bild]

Dvs genomskinlig typ akrylplast.
3D-print?

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
3D-print?
Går säkert men är lite overkill i nuläget. Gör bara en enkel prototyp för att se dom vi kan få känslan för rotation i kateter rätt. Lite som att det man får börja träna svetsning med att bara svetsa ihop två plattjärn.. behöver inte vara mer avancerat i början :)

• Gilla
Violina
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Väldigt nyfiken. Hur funkar den?
Mycket snålare på veden än en öppen eld men det är ju kanske givet...

det är ungefär så långt jag kommit ;)

Rickard.
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
svart är verkligen eljest mot aluminium som jag främst tigar.
En norrbottning som använder västerbottniska uttryck, ja nu har man nog sett allt :D

Rickard. Rickard.ag skrev:
En norrbottning som använder västerbottniska uttryck, ja nu har man nog sett allt :D
får skura munnen med klorin det här känns ovärdigt att låta som en sörlänning i talet.

:rofl:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
siggebo och 6 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
får skura munnen med klorin det här känns ovärdigt att låta som en sörlänning i talet.

:rofl:
Nalta..

Hustrun tyckte att leka med plastslangar inte var prioriterat.
Så jag blev utskickad för att hugga ved. Hittade ett vedträ som såg för fint ut för att bli uppeldat.
Får se när/om det blir ngt färdigt alster på sikt Yxa och påbörjat hantverk på ett avsågat trädstubbe med träflisor runtomkring.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Hustrun tyckte att leka med plastslangar inte var prioriterat.
Så jag blev utskickad för att hugga ved. Hittade ett vedträ som såg för fint ut för att bli uppeldat.
Får se när/om det blir ngt färdigt alster på sikt[bild]
Ser ut som att du passade på att DNA-märka yxan också? :dizzy:

nanowire nanowire skrev:
Ser ut som att du passade på att DNA-märka yxan också? :dizzy:
Förra ägaren hade passat på att måla sin yxa först med röd färg och sen med vit..

Förra ägaren hade passat på att måla sin yxa först med röd färg och sen med vit..
Phuu, skönt! :D

Inte mycket gjort, testar lite olika vinklar på min fulkopia av en kroppspulsådern+första större kärlavgång. Problemet är att den vita slangen gärna vill vika sig vid för snäv radie. Ska jaga rätt på någon mer homogen och genomskinlig historia.
[bild]
Jag laborerade med något liknande när jag skulle ta fram ett material till en kateter någon gång kring 1997. Om jag inte minns fel använde jag silikonslang från Kuntze gummi för min mock-up. Vad det ledde till minns jag inte. Jag sysslade lite med lite olika uppdrag på polymerlabbet på KTH i väntan på att man sökte anslag för min doktorandtjänst. Allt sket sig dock och jag fick bråttom att söka ett jobb med lön som kunde försörja mig. Testa silikonslang!

Så, en gång till...
Vit bil upplyft på domkraft i garage, hjulet avtaget, exponerad bromsskiva och hjulupphängning.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Bytt däck på cykeln :)

• Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Efter barnvakten åkt hem så har jag hunnit löda lite kontakter till Ledstripsen som ska agera fönsterbelysning och garderobsbelysning, detta till ljudet av Fåret Shaun.
Hann även med att uppgradera fruns verktyg med nya triggers från Kwazar. (y) Två sprutflaskor med triggers på bambuyta, en med skugga av spraymunstycket.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.