T trojlee skrev:
Vart hat du köpt slippappret?:love:
Toolab

Stickan56
dof dof skrev:
[bild]
Blev en låglyft till garaget idag. Snart dags för sommardäcken.
Kan du berätta mer om den.

Stickan

fatsug fatsug skrev:
Toolab
Vad är skillnaden på bosch röda och gula slippapper? Såg att toolab bara har de gula..

T trojlee skrev:
Vad är skillnaden på bosch röda och gula slippapper? Såg att toolab bara har de gula..
Gula är väl mer för färg?

Gula, Best for wood and paint.
Röda, Expert for wood.

Redigerat:
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Kanske du hittar något i bilagan längst ner under bilderna.

Edit: Min "killtolkning" är att de gula passar bäst om färg/lack är inblandat.

Rött slippapper från BOSCH med sex hål, 150mm, för att slipa trä, visas bredvid prisinformation. Gult 150mm Bosch slipplapper med 6 hål, kornstorlek 40, för trä och lack.

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske du hittar något i bilagan längst ner under bilderna.

Edit: Min "killtolkning" är att de gula passar bäst om färg/lack är inblandat.

[bild] [bild]
Läste lite där, enda skillnaden jag ser är att gula papper har en beläggning som stöter bort färg bättre(förhindrar att pappret cloggar) men det jag ubdrar är om dom gula är sämre på att slipa trä? Det framgår inte uta båda har den egenskapen..

T trojlee skrev:
Läste lite där, enda skillnaden jag ser är att gula papper har en beläggning som stöter bort färg bättre(förhindrar att pappret cloggar) men det jag ubdrar är om dom gula är sämre på att slipa trä? Det framgår inte uta båda har den egenskapen..
Det gula ser ut att vara lite dyrare, 10-15% vid en snabb koll.
Men jag gissar att det gula funkar lika bra.

FredrikR FredrikR skrev:
Men jag gissar att det gula funkar lika bra.
Jag är nöjd med de gula men har aldrig gjort någon direkt jämförelse.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Gula rondeller håller betydligt sämre vid slipning av trä, jämfört med de rödbruna. Har kört med bägge på min skivputs.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Dagens inköp.
Hueapr Krysslaser och Avståndslaser med kamera, så man vet vad man mäter :rofl:

Krysslaser och Avståndsmätare med kamera och gröna laserlinjer på ett golv, förpackning bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
P
M mojjen skrev:
Dagens inköp.
Hueapr Krysslaser och Avståndslaser med kamera, så man vet vad man mäter :rofl:

[bild]
Intressant, är det Ali eller kompletts? Hur står sig dessa mot bosch eller dewalts tro?:thinking:

P pleqtiz skrev:
Intressant, är det Ali eller kompletts? Hur står sig dessa mot bosch eller dewalts tro?:thinking:
Den jag har köpt på Ali verkar rita raka streck iallafall. Mottagaren funkar också utan problem.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Jonas Persson
S schlump skrev:
Den jag har köpt på Ali verkar rita raka streck iallafall. Mottagaren funkar också utan problem.
Raka streck brukar det bli, men är de i våg?

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Raka streck brukar det bli, men är de i våg?
Inte lyckats hitta något fel med Libella-vattenpass iallafall

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Beställde direkt från Hueapar, men de säljs lite överallt. Dewalt och och Bosch är sannolikt mer robust. Själva krysslasern med mottagare betalade jag drygt 2600:-exkl moms för. Dewalt och Bosch motsvarighet kostar ca 5000:- exkl moms, utan mottagare .

Men byggkvaliteten känns helt ok. Har haft kina lasrar förut som varit betydligt rappligare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.