3 340 994 läst · 16 508 svar
3341k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Vad är det för toleranser på dem? Är de bra ligger den på +/- 0,2 mm/m.M mojjen skrev:Beställde direkt från Hueapar, men de säljs lite överallt. Dewalt och och Bosch är sannolikt mer robust. Själva krysslasern med mottagare betalade jag drygt 2600:-exkl moms för. Dewalt och Bosch motsvarighet kostar ca 5000:- exkl moms, utan mottagare .
Men byggkvaliteten känns helt ok. Har haft kina lasrar förut som varit betydligt rappligare.
De anger 2mm på 33ft. Så det är ju ganska exakt 0,2mm/m. Samma som Bosch...Jonas Persson skrev:
Men det var blåtandskoppling och fjärr som fick mig såld. Funderar fortfarande vad jag skall ha det till
Hämtade ut det sista från när Classe körde den där driven och alla köpte Raaco. Jag vet från tidigare erfarenhet att man behöver mycket av avdelare och minifack.
Jag insåg när jag kollade på de små facken att det A9 som står alltså är det riktiga A9 som definierat i ISO 216. En handybox tar alltså 4 st A4-boxar. Mind blown.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag insåg när jag kollade på de små facken att det A9 som står alltså är det riktiga A9 som definierat i ISO 216. En handybox tar alltså 4 st A4-boxar. Mind blown.
Var hos en klient och kontrollmätte väggar och lutningar. Han hängde över mig och pladdrade oavbrutet. Tillät sig betvivla om lasern verkligen hade raka strålar. Jobbig typ uppenbarligen omedveten om basal fysik. Krokiga ljusstrålar. Jösses.S schlump skrev:
Så jag, förstås alltid trevlig, fejkkalibrerade lasern. Markerade platsen på golvet. Mätte höjden på två punkter. Vände lasern på stället och ändrade till lodlinje. Mätte upp. Vände och mätte samma punkter som först igen och konstaterade att ”det stämmer ju bra det här” och kunde fortsätta arbetet...
Mvh Findus
Alla som inte sov i skolan vet att en ljusstråle böjs om det bara är en liten skillnad i brytningsindex i det medium strålen färdas i. Man ser ju att luften dallrar över varma ytor, exempelvis biltak när man sitter och glor i en bilkö. Det beror inte på att bilen är målad med en lack med finmalda svarta hål som pigment.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 182 inlägg
Jag kommer att tänka på denna, "utvecklare reagerar på testaren" är en titel jag sett på den.