Finns det någon app som känner igen öletiketter? Har ju hur många bilder som helst på öl man provat men det känns ju lite jobbigt att skriva in alla i en fil. :)
 
Nicro Nicro skrev:
Finns det någon app som känner igen öletiketter? Har ju hur många bilder som helst på öl man provat men det känns ju lite jobbigt att skriva in alla i en fil. :)
Med Untappd kan du skanna streckkoderna.
 
Jo :) men det hjälper tyvärr inte med gamla bilder. :)
 
Ytterligare en ny Apex på väg ut. (y)
 
  • Tre ölburkar från Apex Brewing med etiketter för "Algorithm DIPA", 8% ABV, med grafisk design och örnillustration.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna provades ikväll, efter ett 12h pass i plåtfabriken.
Ett glas öl bredvid en ölburk från Apex Brewing Company, synlig framför en datorskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3,75-4,0 i betyg på en 5-gradig skala.
 
  • Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Lidl's billigaste lättöl brukar jag köpa.
 
Jag vill också slå ett slag för att handla lokalt producerad öl. Inte så många år sen var vi ett öl u-land och du kunde i princip få kiss från pripps eller urin från spendrups. Idag finns återigen mängder av mikrobryggerier där entusiaster brygger öl av kärlek medan de stora skitbryggerierna bara säljer ”produkter” för att nån ekonom ska få lite bättre siffror i sitt excelark. Jag vet vad jag vill sponsra.

När jag körde hem från lunchen idag körde jag in om ett av en handfull lokala bryggerier och köpte några sexpack med folköl. Eftersom vi lever i sossesverige där staten patetiskt nog bestämt att vi alla blir alkisar om vi kan köpa starköl lokalt så får det bli folköl. Men jag kan stå och prata med bryggmästaren och gynna ett lokalt företag. Dessutom kör jag förbi både sädesfälten och humlestörarna till några av de lokala odlarna. Allt detta väger för mig oerhört tungt så jag köper inget annat än lokalt bryggd öl.
 
  • Gilla
Jan_G och 6 till
  • Laddar…
En liten anekdot. I början av 90-talet bryggde jag eget öl, men på vägen hem via Arlanda mellan utrikes/inrikes hade Kungsholmen bryggeri (idag Nils Oscar) satt upp en öldisk så man kunde prova deras öl. Pratade och provade när han säger, har lite specialare i den där trätunnan vill du smaka för den säljer vi inte av. Efter den händelsen avtog mitt eget bryggande;)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Ett glas öl och en burk med etikett av skelett på balkongbord, Dry & Bitter TIPA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trevlig helg på er, ölintresserade och övriga!
En TIPA från Dry & Bitter får inleda fredagen. :beer:
 
  • Gilla
Edlunn
  • Laddar…
En ölburk märkt 'Pistonhead Haze Lager' med Galaxy-humle på ett reflekterande glasbord utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker den här är helt ok även om jag gillar mosaic mer än galaxy
 
  • Gilla
  • Älska
Tobzter och 1 till
  • Laddar…
Rått trevlig grill öl... och billig :cool:
Ölburk med texten "EY BRO" på ett bord bredvid en förpackning rökt korv och bakomväxande krukväxter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Bödvar McOlsson och 6 till
  • Laddar…
E
Mazen Mazen skrev:
Rått trevlig grill öl... och billig :cool:
[bild]
Helt okej, fast finns bättre, har själv laddat upp med några flak Krallev som jag tror kostade runt 8/33.

Men reklamen är ju helfestlig!

 
  • Gilla
jonjoh och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Helt okej, fast finns bättre, har själv laddat upp med några flak Krallev som jag tror kostade runt 8/33.

Men reklamen är ju helfestlig!

[media]
Åsså helt ok, fast denna va ny för mig..
 
Mazen Mazen skrev:
Rått trevlig grill öl... och billig :cool:
[bild]
Min bastuöl från hembygen. Ägaren och bryggmästaren är ungdomsvänner.
När man växte upp drack man deras mellanöl, Fatöl en blå burk med tennstop.
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Brukar alltid handla några Fullers ESB och den röda London, men har senaste 2-3 månader varit slut och lite förvånande att man behåller hyllplats med skylt "Tillfälligt slut".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.