Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
K kortis skrev:
Reinfeldt, Borg, och Olofsson gjorde ju några av Sveriges genom tiderna sämsta affärer som Vattenfall, Post Nord, och den absoluta sämsta sedan Regalskeppet Wasa Neuon affären även Kristersson satt ju med och bestämde det, så de kvalar nog in i någon annan liga
Det tänker jag inte recensera men att Reinfeldt/Borg var både väl respekterade och ansedda både i Sverige och utomlands är ju odiskutabelt.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
D djac skrev:
Det tänker jag inte recensera men att Reinfeldt/Borg var både väl respekterade och ansedda både i Sverige och utomlands är ju odiskutabelt.
Det är väl därför som de har så mycket uppdrag

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Fast partiet hade kanske gärna inte seglat ner under riksdagsspärren?
Hur stenhård och flashig Ebba än var. Gäller att inte vara för egocentrisk i den positionen.

Faktum är att Ebba hade inte lidit någon större skada genom att backa, vilket hon sa att hon skulle.

Nu har hon istället skadat sitt parti.

Hur hennes personliga image ändras återstår att se.
Att fastighetsaffären skadat KD har du ingen aning om, och ingen annan heller. Skall jag killgissa så tror jag på abortmotståndet och den kristna framtoningen. Partiet har väl också hamnat lite i skuggan av de övriga konservativa partierna.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E
D Dr Jumping Jack skrev:
Att fastighetsaffären skadat KD har du ingen aning om, och ingen annan heller. Skall jag killgissa så tror jag på abortmotståndet och den kristna framtoningen. Partiet har väl också hamnat lite i skuggan av de övriga konservativa partierna.
Nu säger ju KD just detta om du läst dagens artiklar men visst kan det även vara farbror Putin som är i farten igen.

Men egentligen spelar det ingen roll hur, det viktiga är känslan inom kd och där pekas denna fastighetsaffär ut som en stor bidragande faktor.

Read it and weep.

• Gilla
  • Haha
djac och 1 till
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Skulle nog tro att opinionsinstituten har god uppfattning i frågan och även de politiska kommentatorerna som använder sig av dessa

• Gilla
Bror9 och 2 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Skulle nog tro att opinionsinstituten har god uppfattning i frågan och även de politiska kommentatorerna som använder sig av dessa
Här har jag missat; vilket opinionsinstitut har mätt fastighetsaffärens betydelse för partisympatier? Tacksam om du ger mig en referens. Dom politiska kommentatorerna killgissar precis som vi, möjligen lite mer proffesionellt, men trots allt killgissar dom.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
Ebba kör på med huvudet in i kaklet.
Hennes ev vinst i en ev, rättegång kanske är en stor förlust iaf. Men men hon faller med flaggan i topp.
KD sjunker i opinionen – sämsta resultat sedan 2018.
Ja! Jag hoppas att Ebba är ståndaktig och håller ut hela vägen. Ni som beklagar att KD faller i opinionsmätningarna får helt enkelt se er om efter ett annat parti.

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
P
E El-Löken66 skrev:
Faktum är att Ebba hade inte lidit någon större skada genom att backa, vilket hon sa att hon skulle.
Inte ovillkorligt. Det framgår tydligt i den Expressenintervju där hon pratade om den saken.

• Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Oftast de mer introverta och eftertänksamma ledarna som firar de största triumferna men ibland sker det undantag.
I Sverige eller världen i stort? Kanske i Sverige, men annars kan vi ta några exempel på ledare med stora triumfer:

Winston Churchill
Josef Stalin
Mao Tse Tung
Djingis Khan
Alexander den store

:D

• Gilla
kortis och 2 till
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
Carl Bildt är väl ett utmärkt exempel på det vad man än tycker om honom så har han ju klarat sig länge inom politiken
Jag uppfattar inte Bildt som vare sig introvert eller eftertänksam.
Reinfeldt kvalar dock in på det.

Staffans2000
P pmd skrev:
Jag uppfattar inte Bildt som vare sig introvert eller eftertänksam.
Reinfeldt kvalar dock in på det.
Nä. Tvärt om. Bildt var en skrävlande tupp. Eller som den amerikanske ambassaden skrev: -en liten man som skäller som en hund.

Staffan

Staffans2000
harry73 harry73 skrev:
[länk]
Ja. Så var det.

Staffan

D Dr Jumping Jack skrev:
Här har jag missat; vilket opinionsinstitut har mätt fastighetsaffärens betydelse för partisympatier? Tacksam om du ger mig en referens. Dom politiska kommentatorerna killgissar precis som vi, möjligen lite mer proffesionellt, men trots allt killgissar dom.
Så du tror inte att kommentatorer och proffs på politiskt tyckande använder sig av undersökningar som vi inte vet något om iaf så gör ju alla partier fortlöpande det och de har ju goda kontakter där, nej det är klart bara manliga kommentatorer, el är de som har rätt flickgissare

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.