3 336 453 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
P pianist skrev:
Den har nu gått i en 4-5 timmar och funkar fortfarande bra. Det medföljande svärdet och kedjan är inte top-notch. Hade jag varit mer mekaniskt lagd skulle jag bytt ut det monterade 0,325 drevet mot ett 3/8.
Möjligen OT men kan kanske kallas spikklubba. Notera pocenten...
Brukar ta en flaska öl till maten även vardagar men brukar inte börja bli knall innan den är slut. Får vara mer uppmärksam i fortsättningen.
För övrigt god på gränsen till överdrivet mustig.
Mvh Findus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Brukar ta en flaska öl till maten även vardagar men brukar inte börja bli knall innan den är slut. Får vara mer uppmärksam i fortsättningen.
För övrigt god på gränsen till överdrivet mustig.
Mvh Findus
Oppigårds har en Thurbo IPA också, som är väldigt bra. Om jag inte minns fel får vissa brygder, ofta starka i både smak, arom och alkoholstyrka, sitt namn Thurbo efter ett litet vattenkraftverk i närheten av bryggeriet. Jag kan minnas fel. Googlas lätt.
Turbo (äldre stavning: Thurbo) är en mindre ort i Hedemora socken, Hedemora kommun, Dalarnas län (Dalarna). Orten ligger cirka sju kilometer sydväst om Hedemora och är mest känd för sin numera nedlagda sulfitfabrik.
Stämmer bra! Thurbo dubbel IPA är nog min favoritölmattiasp skrev:
Dom höll högre nivå tidigare med småsläppen tycker jag, förra sommarens 3 var ingen succé även om jag tror att Deep hamnade i fasta sortimentet, eller så finns den här för oss närmast troendenanowire skrev:
Ugo och Turbo Mango Dipa är mina Oppigårds favoriter genom tiderna.
Så här beskriver dom själva Ugo på Untappd:
"I Borlänge, Dalarna, finns en årlig liten ölfestival som heter Beer & Beard. En riktig juvel. Vi deltog där i år och det gjorde även ett bryggeri från Leeds i England som heter North Brewing. Med så fint besök i Dalarna ville vi ta tillvara på tillfället att brygga en öl tillsammans."
Sorry för offtopic, jag rycktes med..
Medlem
· stockholms län
· 262 inlägg
Thurbo Mango Dipa är en av de godaste öl jag någonsin har druckit. Saknaden är enorm. Även jag sorry för OT.FredrikR skrev:Dom höll högre nivå tidigare med småsläppen tycker jag, förra sommarens 3 var ingen succé även om jag tror att Deep hamnade i fasta sortimentet, eller så finns den här för oss närmast troende
"I Borlänge, Dalarna, finns en årlig liten ölfestival som heter Beer & Beard. En riktig juvel. Vi deltog där i år och det gjorde även ett bryggeri från Leeds i England som heter North Brewing. Med så fint besök i Dalarna ville vi ta tillvara på tillfället att brygga en öl tillsammans."
Jobbigt att höra om Thurbo Mango Dipa nu i efterhand utan möjlighet att provaFredrikR skrev:Dom höll högre nivå tidigare med småsläppen tycker jag, förra sommarens 3 var ingen succé även om jag tror att Deep hamnade i fasta sortimentet, eller så finns den här för oss närmast troende
Medlem
· Halland
· 4 096 inlägg