Rostfri toalett och badkar till så blir det lite brutal känsla på det.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
I ichigo skrev:
Jag som är praktisk och funktionell av mig förstår ändå inte varför man ska ha ha saker som inte tål vatten i vattenmiljöer.
Det jag menar är att med normal skötsel så klarar sig en badrumsmöbel ganska länge i ett badrum. Tillräckligt länge för att man ska hinna tröttna på designen av möbeln och byta till något nytt.
 
Jonas Persson
I ichigo skrev:
Rostfri toalett och badkar till så blir det lite brutal känsla på det.
Får mig att tänka på en gammal rysk ubåt, brutalt så att det räcker. Den trenden har jag aldrig sett, hård, rå och industriell.:thinking:
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Får mig att tänka på en gammal rysk ubåt, brutalt så att det räcker. Den trenden har jag aldrig sett, hård, rå och industriell.:thinking:
Vägverkets rastplatser brukar ha toalettutrymmen i rostfritt från golv till tak.

Så vill man ha precis allt i ett badrum genuint vattentåligt kan man ta en tripp längs E4:an och få inredningstips. Det är varken trendigt eller tidlöst men lätt att hålla rent :D
 
  • Gilla
  • Haha
albinroo och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Vägverkets rastplatser brukar ha toalettutrymmen i rostfritt från golv till tak.

Så vill man ha precis allt i ett badrum genuint vattentåligt kan man ta en tripp längs E4:an och få inredningstips. Det är varken trendigt eller tidlöst men lätt att hålla rent :D
Tidlöst är det väl? :D Trendigt är det inte.
 
Jonas Persson
Keiller Keiller skrev:
Tillräckligt länge för att man ska hinna tröttna på designen av möbeln och byta till något nytt.
Tröttna och även känna att det hamnar längst upp i budgeten.

Vårt badrum är från 92 och vi är fjärde ägaren av huset sedan dess. De vita skåpen av MDF har lite fuktskador och en dag ska de bytas ut. Någon tidigare ägare verkar ha slabbat ordentligt i handfaten, något vi inte gör. Däremot har vi inte tröttnat på badrummet som så, "renoveringen" blir inte ett helt nytt badrum då det är helt och fräscht i övrigt:D
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Tröttna och även känna att det hamnar längst upp i budgeten.

Vårt badrum är från 92 och vi är fjärde ägaren av huset sedan dess. De vita skåpen av MDF har lite fuktskador och en dag ska de bytas ut. Någon tidigare ägare verkar ha slabbat ordentligt i handfaten, något vi inte gör. Däremot har vi inte tröttnat på badrummet som så, "renoveringen" blir inte ett helt nytt badrum då det är helt och fräscht i övrigt:D
Det är väl så många uppdaterar sina badrum. Med att byta ut möbler som kommod och skåp. Då har man ju ett "nytt" badrum ganska billigt.

Vårt badrum är från 80-talet nån gång men väggar och golv ser fortfarande hyggliga ut så när vi tog över huset var det de lösa delarna, som jag bytte ut. Blev nästan som ett nytt badrum men bara för en bråkdel av kostnaden för en helrenovering.
 
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Badrum förstår jag att man behöver renovera då och då pga tätskiktens skull. Men annars så förstår jag inte riktigt det här med slit och släng-grejen. Jag vill hellre ha saker som håller länge, som man kan måla om i ny kulör än att riva ut hela klabbet och sätta in nytt. Men som sagt, badrum och tätskikt, annan sak där..
 
I ichigo skrev:
Badrum förstår jag att man behöver renovera då och då pga tätskiktens skull. Men annars så förstår jag inte riktigt det här med slit och släng-grejen. Jag vill hellre ha saker som håller länge, som man kan måla om i ny kulör än att riva ut hela klabbet och sätta in nytt. Men som sagt, badrum och tätskikt, annan sak där..
Jo, men ett badrumsskåp går väl att måla om, även om det är gjort av mdf? Det är ju oftast målat från början.
 
Jonas Persson
I ichigo skrev:
Badrum förstår jag att man behöver renovera då och då pga tätskiktens skull. Men annars så förstår jag inte riktigt det här med slit och släng-grejen. Jag vill hellre ha saker som håller länge, som man kan måla om i ny kulör än att riva ut hela klabbet och sätta in nytt. Men som sagt, badrum och tätskikt, annan sak där..
Har aldrig förstått det där med att tätskikt som absolut måste vara täta och samtidigt på något magiskt sätt blir så dåliga att de riskerar att läcka när de är tio år.

Tror marknadskrafter och rädsla styr mer än naturlagar. Vårt badrum är som sagt från 92. Under finns krypgrund och den dagen det läcker är det inte mycket mer som rivs ut vid en renovering.
 
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jo, men ett badrumsskåp går väl att måla om, även om det är gjort av mdf? Det är ju oftast målat från början.
Har du sett någon snyggt övermålad laminat, gärna en som har stöt- och fuktskador? Det har jag inte. Men har du lyckat med det så är det ju bra.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Så den rostfria diskbänkens nya tillvaro är i badrummet:crysmile:
Rostfria diskbänkar började gå att få tag på som smuggelgods från Sverige i mitten på 50-talet. Plötsligt blev alla andra diskbänksmaterial totalt urmodiga....... och det gäller än i dag.
Fasjinerande att människor som säger att jag är patetiskt gammalmodig när jag kör med en 80-talsbil och en 70-talstraktor själva biter sig fast vid en diskbänksmodell som blev totalt urmodig flera årtionden tidigare.
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Rostfria diskbänkar började gå att få tag på som smuggelgods från Sverige i mitten på 50-talet. Plötsligt blev alla andra diskbänksmaterial totalt urmodiga....... och det gäller än i dag.
Fasjinerande att människor som säger att jag är patetiskt gammalmodig när jag kör med en 80-talsbil och en 70-talstraktor själva biter sig fast vid en diskbänksmodell som blev totalt urmodig flera årtionden tidigare.
Jag förstår inte vad du vill säga? Alla andra diskbänksmaterial blev urmodiga? Vilka då? Närdå?
 
K Kirre2 skrev:
Jag förstår inte vad du vill säga? Alla andra diskbänksmaterial blev urmodiga? Vilka då? Närdå?
Bänkar av något trämaterial eventuellt med infälld balja.
De blev urmodiga då hela diskbänkar av rostfri plåt i ett stycke började smugglas in från Sverige på 1950-talet.
 
H heimlaga skrev:
Bänkar av något trämaterial eventuellt med infälld balja.
De blev urmodiga då hela diskbänkar av rostfri plåt i ett stycke började smugglas in från Sverige på 1950-talet.
Ah! Du tänker så! Och du menar att det har blivit populärt med diskbänkar i trä igen? Jag lyckades avstyra det i vårt kök och vi satte tillbaka den gamla rostfria.
Men behövde de smugglas in?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.