364 698 läst · 1 560 svar
365k läst
1,6k svar
Projekt: Terrasspool
Oki. men det är plats mellan tunnan och isoleringen för slangarna?, Den undres langen kan man väl fästa när tunnan står på plats för den kopplingen ser man väl när det står i isoleringen?
Men den övre där måste väl slangen på plats innan man sänker ner den ?
Men den övre där måste väl slangen på plats innan man sänker ner den ?
Lånade bilder av @Christer63 .
Denna kännes som en bra lösnining att tejpa allt så det sitter stabilt.
Men den övre vitaslangen som går i kanten vad är det ?
Denna kännes som en bra lösnining att tejpa allt så det sitter stabilt.
Men den övre vitaslangen som går i kanten vad är det ?
Jag tror inte att slangen ska behöva komma i kläm och det finns plats att få in trallen under sargen fast slangen är där. Alternativet kan vara att fästa ”låset” under trallen på nått sätt men jag ville tejpa fast allt i karet och sen sänka ner karet i isoleringen. Sen byggde jag trallen efteråt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Följde ni dessa anvisningar? Känns som övre anslutning sitter väldigt lågt 20cm från sittytan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är jäkligt nojig på att borra
Har som sagt inte fått upp min pool än, men förstått på många att man kan fogskumma mellan isoleringTobzter skrev:
Jo tydligen går det att limma med fogskum om man håller press på bitarna så inte skummet kan expandera. Själv köpte jag cellplastlim att limma ihop väggarna med botten (som SBT gör på en video) men det var ju helt värdelöst och släppte rätt snabbt. Jag är inte heller färdig med min pool och funderar också på hur bra kopplingarna kommer hålla tätt. Nu håller jag på att bygga min "hemmabyggda" tekniklåda.Tobzter skrev: