3 387 096 läst · 18 233 svar
3387k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Gjort rördragningen i det renoverade badrummet på morgonen. Men nu sitter jag fast för att Bauhaus inte ens har tittat på fotona på min reklamation av duschkabinen ännu. De fick bilderna på skadorna i måndags morse (skrapmärken i färg, samt fingeravtryck i färgen som uppkommit medan den fortfarande var våt, dvs skador som uppkommit i fabrik) och de har fortfarande inte godkänt reklamationen.
Jag undrade om jag inte kunde komma och reklamera den i varuhuset istället, men det fick jag inte eftersom jag beställt hemkörning. Har de inte hört av sig imorgon eftermiddag så åker jag in med glasväggarna till närmsta butik och jag vill se att de då tvingar mig att åka hem utan att få kabinen utbytt. Jag tvivlar att de vågar att skicka hem mig då...
Jag undrade om jag inte kunde komma och reklamera den i varuhuset istället, men det fick jag inte eftersom jag beställt hemkörning. Har de inte hört av sig imorgon eftermiddag så åker jag in med glasväggarna till närmsta butik och jag vill se att de då tvingar mig att åka hem utan att få kabinen utbytt. Jag tvivlar att de vågar att skicka hem mig då...
Redigerat:
Påbörjat jobbet med ytterbågen till altandörren. Började med att värma bort kittet och plocka ur rutorna. Sedan började jag att skrapa färg vilket är aptråkigt förövrigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har inte gjort det själv, men vet att det är rätt vanligt förekommande. Beror ju lite på vad det är för stål och hur det är värmebehandlat. Att tex såga ut och slipa fram ett blad ur en snabbstålsklinga kan nog innebära en utmaning..nino skrev:
Kanske är lättare med en äldre klinga av enklare men bra stål.
Men jag har som sagt ingen erfarenhet så jag säger inte mer än så här
Verktygstokig
· Halland
· 7 544 inlägg
Och ska man så att säga använda/bevara befintlig värmebehandling i bladet, så får man vara försiktig vid slipning så man inte överhettar. Grova korn på hög hastighet och doppa i vatten ofta. Sen handjaga det sista med våtslipark på en rätt hård kloss. Typ.
Verktygstokig
· Halland
· 7 544 inlägg
Tänkte göra färdigt badrummet idag, då jag skulle få byta duschkabinen på närmsta Bauhaus. När jag kommer dit så vägrar de ta emot den, detta då leverantören tagit över reklamationen och skall skicka en ny vägg till mig. Men de har ingen uppgift om när den skall komma...pacman42 skrev:Gjort rördragningen i det renoverade badrummet på morgonen. Men nu sitter jag fast för att Bauhaus inte ens har tittat på fotona på min reklamation av duschkabinen ännu. De fick bilderna på skadorna i måndags morse (skrapmärken i färg, samt fingeravtryck i färgen som uppkommit medan den fortfarande var våt, dvs skador som uppkommit i fabrik) och de har fortfarande inte godkänt reklamationen.
Så maskinen jag nyttjade idag var bara bilen och till ingen nytta. Men det tog drygt två timmar av min dag...
Fick med en gammal brandmedelstank i nya huset. Kapade upp i tre delar och gjorde så man kan alternera den som eldtunna/grill. Den väger 70kg sammansatt som eldtunna (5mm gods). Lär inte rosta hål i under min livstid ;-)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 544 inlägg
Kan man få en närbild på hur du kopplar ihop delarna?S skogstomten skrev:
De står bara staplade på varandra. Sen 4st styrpinnar (8mm) svetsade mot kanten som ser till att de inte kan glida snett. Du ser pinnarna på bilden.