Gjort rördragningen i det renoverade badrummet på morgonen. Men nu sitter jag fast för att Bauhaus inte ens har tittat på fotona på min reklamation av duschkabinen ännu. De fick bilderna på skadorna i måndags morse (skrapmärken i färg, samt fingeravtryck i färgen som uppkommit medan den fortfarande var våt, dvs skador som uppkommit i fabrik) och de har fortfarande inte godkänt reklamationen.

Jag undrade om jag inte kunde komma och reklamera den i varuhuset istället, men det fick jag inte eftersom jag beställt hemkörning. Har de inte hört av sig imorgon eftermiddag så åker jag in med glasväggarna till närmsta butik och jag vill se att de då tvingar mig att åka hem utan att få kabinen utbytt. Jag tvivlar att de vågar att skicka hem mig då...
 
Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Påbörjat jobbet med ytterbågen till altandörren. Började med att värma bort kittet och plocka ur rutorna. Sedan började jag att skrapa färg vilket är aptråkigt förövrigt.

En vitmålad altandörr liggande på ett verkstadsbord med övre delen bestående av glasrutor och nederdel solid panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering av gammal fönsterram, färgborttagning pågår, verktyg och skrapat färg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altandörr under renovering med borttaget kitt och glasrutorna urtagna, på ett arbetsbord täckt av färgskrap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering av altandörr med borttagna rutor och färgskrap pågår i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 4 till
  • Laddar…
Fått klart detta lite lätt biffiga blad. 4.7 mm över ryggen, taperat mot spetsen och 150 mm långt. Konvext tvärsnitt. "Bruksfinish" direkt från bandslipen, korkband 400 korn.
Handhållet knivblad med bruksfinish och konvext tvärsnitt, 150 mm långt och taperat mot spetsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 4 till
  • Laddar…
Smider du bladen eller slipar du fram dom bara?
 
nino nino skrev:
Smider du bladen eller slipar du fram dom bara?
Slipar fram dem. De stål jag använder lämpar sig inte direkt för smide.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Slipar fram dem. De stål jag använder lämpar sig inte direkt för smide.
Funderar på att slipa fram ett blad från en sågklinga, det borde funka?
 
nino nino skrev:
Funderar på att slipa fram ett blad från en sågklinga, det borde funka?
Har inte gjort det själv, men vet att det är rätt vanligt förekommande. Beror ju lite på vad det är för stål och hur det är värmebehandlat. Att tex såga ut och slipa fram ett blad ur en snabbstålsklinga kan nog innebära en utmaning..
Kanske är lättare med en äldre klinga av enklare men bra stål.
Men jag har som sagt ingen erfarenhet så jag säger inte mer än så här
 
nino nino skrev:
Funderar på att slipa fram ett blad från en sågklinga, det borde funka?
Det går, men som Alltgår skrev så är det väldigt varierande stål i klingorna. De jag gjort från äldre stål håller skärpan betydligt bättre.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Och ska man så att säga använda/bevara befintlig värmebehandling i bladet, så får man vara försiktig vid slipning så man inte överhettar. Grova korn på hög hastighet och doppa i vatten ofta. Sen handjaga det sista med våtslipark på en rätt hård kloss. Typ.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Började göra ett piratskepp av kartong, verktyg kniv och limpistol. Mest för att se storleken innan jag gör ngt i trä till barnen.
Kom inte längre förrän 5åringen stal skeppet för att leka med det.
Hemmagjort piratskepp av kartong med limpistol och verktyg på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Chentin och 22 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Gjort rördragningen i det renoverade badrummet på morgonen. Men nu sitter jag fast för att Bauhaus inte ens har tittat på fotona på min reklamation av duschkabinen ännu. De fick bilderna på skadorna i måndags morse (skrapmärken i färg, samt fingeravtryck i färgen som uppkommit medan den fortfarande var våt, dvs skador som uppkommit i fabrik) och de har fortfarande inte godkänt reklamationen.

Jag undrade om jag inte kunde komma och reklamera den i varuhuset istället, men det fick jag inte eftersom jag beställt hemkörning. Har de inte hört av sig imorgon eftermiddag så åker jag in med glasväggarna till närmsta butik och jag vill se att de då tvingar mig att åka hem utan att få kabinen utbytt. Jag tvivlar att de vågar att skicka hem mig då...
Tänkte göra färdigt badrummet idag, då jag skulle få byta duschkabinen på närmsta Bauhaus. När jag kommer dit så vägrar de ta emot den, detta då leverantören tagit över reklamationen och skall skicka en ny vägg till mig. Men de har ingen uppgift om när den skall komma...

Så maskinen jag nyttjade idag var bara bilen och till ingen nytta. Men det tog drygt två timmar av min dag...
 
Fick med en gammal brandmedelstank i nya huset. Kapade upp i tre delar och gjorde så man kan alternera den som eldtunna/grill. Den väger 70kg sammansatt som eldtunna (5mm gods). Lär inte rosta hål i under min livstid ;-)
Uppdelad gammal brandmedelstank omgjord till eldtunna/grill i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal röd brandmedelstank ombyggd till eldtunna/grill på träbänk utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Omvandlad brandmedelstank till eldtunna/grill med rökrör, står i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ombyggd gammal brandmedelstank konverterad till svart eldtunna/grill på en grusgård med rörskorsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Lintto1 och 24 till
  • Laddar…
S skogstomten skrev:
Fick med en gammal brandmedelstank i nya huset. Kapade upp i tre delar och gjorde så man kan alternera den som eldtunna/grill. Den väger 70kg sammansatt som eldtunna (5mm gods). Lär inte rosta hål i under min livstid ;-)
[bild] [bild] [bild] [bild]
Kan man få en närbild på hur du kopplar ihop delarna?
 
De står bara staplade på varandra. Sen 4st styrpinnar (8mm) svetsade mot kanten som ser till att de inte kan glida snett. Du ser pinnarna på bilden.
 
T
Frustrator Frustrator skrev:
Kan man få en närbild på hur du kopplar ihop delarna?
De står väl bara på varandra med tappar som styrning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.