3 780 469 läst · 12 845 svar
3780k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Mig/mag ska du ha till tunnplåt.S snowjim skrev:
Tips på grön korslaser. Köpte idag för att ha till kommande trädäcksbygge och staket.
https://www.amazon.se/Hanmer-kors-laserniv%C3%A5-Lv1g-Green/dp/B07VPH48T9
https://www.amazon.se/Hanmer-kors-laserniv%C3%A5-Lv1g-Green/dp/B07VPH48T9
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Ordinarie pris är ett fantasipris, men billigare än lägsta pris på prisjakt.
https://www.toolab.se/produkt/Bosch-PROCORE-Batteripaket-18V-4-0ah
https://www.toolab.se/produkt/Bosch-PROCORE-Batteripaket-18V-4-0ah
J john.h skrev:
mig/mag med gas.
Svetsa tunnplåt alá bilplåt med flusstråd är ju hopplöst. Bränner man inte rakt igenom plåten så blir den lika rak som ett stormande hav istället. Temperaturkontroll är snudd på omöjligt, än mer så om man dessutom har en gasfri svets, dvs en svets som bara kan köra med flusstråd, då dessa ofta både är billiga och saknar hyffsade inställningar... :/
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Värt några kronor för att slippa gynna Toolab som inte kunde stå för sin felaktiga prissättning då de reade ut Festool DTS i somras!
Tyvärr bröt jag mot mina principer i jul och köpte gipskryckan från dem på rean.
Tyvärr bröt jag mot mina principer i jul och köpte gipskryckan från dem på rean.
En firma gjorde ett misstag med prissättning och ville inte förlora pengar och därför ska man bojkotta dem?richardtenggren skrev:
Konstigaste argumentet jag hört.
Värt att handla från Toolab som är en svensk ÅF som gett mig och många andra toppenservice.
Amazon står för slavliknande arbetsförhållande samt extremt dåliga villkor för både säljare som vill använda plattformen samt fraktbolag.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Har handlat rätt mycket av Toolab tidigare, men en hel del krångel har det blivit, så därför ”slutat”. Men sen trodde jag att emojin gav en hint om att jag skrev det med glimten i ögat...T TCG skrev:En firma gjorde ett misstag med prissättning och ville inte förlora pengar och därför ska man bojkotta dem?
Konstigaste argumentet jag hört.
Värt att handla från Toolab som är en svensk ÅF som gett mig och många andra toppenservice.
Amazon står för slavliknande arbetsförhållande samt extremt dåliga villkor för både säljare som vill använda plattformen samt fraktbolag.
Det finns bättre handlare också, som typ Sandbergs Järn, där de känns väldigt serviceinriktade Annars handlar jag i Tyskland eller lokalt.
Även jag har handlat en del från Toolab men de är långt ifrån felfria. Jag hade en mutterknack jag köpt av dem som hade något glapp och inte fungerade. Skickade in den på lagning. De ringer upp och säger att den fungerar och inget var fel och skickar sedan en faktura på jobbet. Jag bestred och slutade handla av dem. Mutterknacken fungerade någon månad innan den dog igen. Förmodligen något glapp....T TCG skrev:En firma gjorde ett misstag med prissättning och ville inte förlora pengar och därför ska man bojkotta dem?
Konstigaste argumentet jag hört.
Värt att handla från Toolab som är en svensk ÅF som gett mig och många andra toppenservice.
Amazon står för slavliknande arbetsförhållande samt extremt dåliga villkor för både säljare som vill använda plattformen samt fraktbolag.
Så service, njaa det vette fan......
Exempel med glapp kan ju vara svårt att testa sig fram till.Ramnemark skrev:Även jag har handlat en del från Toolab men de är långt ifrån felfria. Jag hade en mutterknack jag köpt av dem som hade något glapp och inte fungerade. Skickade in den på lagning. De ringer upp och säger att den fungerar och inget var fel och skickar sedan en faktura på jobbet. Jag bestred och slutade handla av dem. Mutterknacken fungerade någon månad innan den dog igen. Förmodligen något glapp....
Så service, njaa det vette fan......
Du skriver själv att maskinen fungerade en månad när du fått hem den.
För att konstatera samma fel skulle firman kört maskinen fem veckor vilket inte är rimligt.
Själv jobbat med felsökning och ibland är det felhantering av kund som gör att det upplevs som fel.
Kunde varit felaktig kompressor till mutterknacken i detta fall t.ex.
De flesta företag debiterar felsökningskostnad när fel inte kan konstateras.
Nämn vilken firma som helst så har någon något de tycker varit dåligt.
Det där är komplicerat, hade en skärm som smällde rejält lite då och då. Först tänkte jag att det var värme men det blev värre och värre. Spelade in ljudet som skickades med en omfattande beskrivning till supporten, de skickade den till Tyskland men kunde inte hitta något. Felet kvarstod såklart när jag fick hem skärmen igen. De kunde ta in den på felsökning igen, men till vilken nytta? Hade de verkligen testat skärmen under längre tid(d.v.s då som man vanänder den) så hade de funnit problemet. Var ska man dra gränsen?T TCG skrev:Exempel med glapp kan ju vara svårt att testa sig fram till.
Du skriver själv att maskinen fungerade en månad när du fått hem den.
För att konstatera samma fel skulle firman kört maskinen fem veckor vilket inte är rimligt.
Själv jobbat med felsökning och ibland är det felhantering av kund som gör att det upplevs som fel.
Kunde varit felaktig kompressor till mutterknacken i detta fall t.ex.
De flesta företag debiterar felsökningskostnad när fel inte kan konstateras.
Nämn vilken firma som helst så har någon något de tycker varit dåligt.
Och jag sitter med en trasig maskin, med garanti som inte fungerar 50% av garantitiden. En riktig återförsäljare hade gett mig en ny.T TCG skrev:Exempel med glapp kan ju vara svårt att testa sig fram till.
Du skriver själv att maskinen fungerade en månad när du fått hem den.
För att konstatera samma fel skulle firman kört maskinen fem veckor vilket inte är rimligt.
Själv jobbat med felsökning och ibland är det felhantering av kund som gör att det upplevs som fel.
Kunde varit felaktig kompressor till mutterknacken i detta fall t.ex.
De flesta företag debiterar felsökningskostnad när fel inte kan konstateras.
Nämn vilken firma som helst så har någon något de tycker varit dåligt.
Hur man än gör är det inte mitt fel att maskinen är kass och jag har egentligen inte fått något för pengarna.....
Glappet som nämns får mig att tänka på batterimutterknack?T TCG skrev:Exempel med glapp kan ju vara svårt att testa sig fram till.
Du skriver själv att maskinen fungerade en månad när du fått hem den.
För att konstatera samma fel skulle firman kört maskinen fem veckor vilket inte är rimligt.
Själv jobbat med felsökning och ibland är det felhantering av kund som gör att det upplevs som fel.
Kunde varit felaktig kompressor till mutterknacken i detta fall t.ex.
De flesta företag debiterar felsökningskostnad när fel inte kan konstateras.
Nämn vilken firma som helst så har någon något de tycker varit dåligt.
Då bör vi kunna utesluta en felaktig kompressor, men jag spekulerar nu bara.