mexitegel mexitegel skrev:
Finns det RGB-ljus i den? :p
Det lyser en skarp grön diod när luftkvaliteten sjunker, räknas det? :thinking:;)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ventilation uppsatt på lilla toan.
[bild]
Med appstyrning...:oops:
Den nya med doftsensor också? ;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ventilation uppsatt på lilla toan.
[bild]
Med appstyrning...:oops:
Är den tyst? Jag vill ha en som är riktigt, riktigt tyst och inte apful. Har därför tittat på en sådan. Men jag har inte sett den monterad.

Jiji Jiji skrev:
Är den tyst? Jag vill ha en som är riktigt, riktigt tyst och inte apful. Har därför tittat på en sådan. Men jag har inte sett den monterad.
Beroende på varvtal så hörs den knappt, jag inbillar mig dock vår andra Fresh Intellivent som sitter i badrummet är tystare, men det kan vara att den sitter längre ifrån som ger den känslan.
På tomgångsvarv tyckte jag mig inte höra den här alls.
Kan lyssna och jämföra lite när jag kommer hem.(y)

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag har Fresh Intellivent i alla badrum och tvättstuga och den låter nästan inget på lågvarv och bara lite på max. Absolut inte störande enligt mig

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:

Jag hörde Bärra jama utifrån kattgården genom fläkten... Detta är 800rpm, lägsta varvtal.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[video]
Jag hörde Bärra jama utifrån kattgården genom fläkten... Detta är 800rpm, lägsta varvtal.
Hmm, om den går hela tiden, vilket jag antar att den gör, hörs den då utanför badrummet, när dörren är stängd?
Jag blir nämligen tokig på fläktsystemet i mitt moderna hus. I det omoderna ska vi ju dra in vatten och avlopp. I det huset är det självdrag. Men jag tänkte att en fläkt på den kommande toaletten kan vara bra. En som inte hörs... :rofl:

Jiji Jiji skrev:
Hmm, om den går hela tiden, vilket jag antar att den gör, hörs den då utanför badrummet, när dörren är stängd?
Jag blir nämligen tokig på fläktsystemet i mitt moderna hus. I det omoderna ska vi ju dra in vatten och avlopp. I det huset är det självdrag. Men jag tänkte att en fläkt på den kommande toaletten kan vara bra. En som inte hörs... :rofl:
Enligt mig hörs den inte utanför badrummet. Speciellt inte på kontinuerlig drift. Vid fukt går den på max men även då så låter den inte speciellt mycket utanför rummet

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Nej hörs absolut inte, och detta då i ett tomt, kalt rum utan nåt som dämpar ljud, och utan dörrfoder på plats :rolleyes:
Går att ställa in så den går konstant, eller vid behov, eller vädring eller fukt eller...(många alternativ);)
Hörs inte ut fast man varvar upp den lite.

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Enligt mig hörs den inte utanför badrummet. Speciellt inte på kontinuerlig drift. Vid fukt går den på max men även då så låter den inte speciellt mycket utanför rummet
Tack, eftersom den dessutom är den minst fula jag sett känns den som ett mycket troligt val.

FredrikR FredrikR skrev:
Nej hörs absolut inte, och detta då i ett tomt, kalt rum utan nåt som dämpar ljud, och utan dörrfoder på plats :rolleyes:
Går att ställa in så den går konstant, eller vid behov, eller vädring eller fukt eller...(många alternativ);)
Hörs inte ut fast man varvar upp den lite.
Det verkar jättebra! Tack så mycket!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S s97danl skrev:
Har rullat tummarna hela eftermiddagen och inväntat kvällen för att kunna se laser strecket. Imorgon kan man fortsätta med att lägga cellplasten. Hoppas inte kommunen tar för lång tid på sig att komma ut och göra lägeskontroll.
Kommer att bli vinterträdgård på 42m2 med Vinter Izo partier från Skånska Byggvaror.
Hej,
Blev du nöjd med dina Izo partier?
Jag funderar också på dem eller willabs WG80...

Ja jag är jätte nöjd. Vi nyttjar uterummet året runt. Luftvärmepumpen står på 18 grader ( har kostat en slant denna vintern). Nu har jag 50mm kanalplast i taket. Skulle varit betydligt energi effektivare att ha ett riktigt tak. Det många inte tänker på är att vinterträdgård egentligen är tänkt för att hålla 12-15 grader på vintern för förvaring exempelvis växter. Det är ungefär som en kolonistuga. Den har man inte heller 21 grader i på vintern.
Dock bor jag i Skåne och det är sällan det blir så kallt ( förutom i år då)
Vill man använda en vinterträdgård som tillbyggnad med permanent uppvärmning så är det betydligt dyrare partier som gäller.

S s97danl skrev:
Ja jag är jätte nöjd. Vi nyttjar uterummet året runt. Luftvärmepumpen står på 18 grader ( har kostat en slant denna vintern). Nu har jag 50mm kanalplast i taket. Skulle varit betydligt energi effektivare att ha ett riktigt tak. Det många inte tänker på är att vinterträdgård egentligen är tänkt för att hålla 12-15 grader på vintern för förvaring exempelvis växter. Det är ungefär som en kolonistuga. Den har man inte heller 21 grader i på vintern.
Dock bor jag i Skåne och det är sällan det blir så kallt ( förutom i år då)
Vill man använda en vinterträdgård som tillbyggnad med permanent uppvärmning så är det betydligt dyrare partier som gäller.
Ok, intressant. Jag bor i Blekinge, så vi har väl ungefär samma väder :)
Jag har också tänkt att ha 50 mm kanalplast i taket. Vill ju få till Vinterträdgårds känslan... men du känner att det blir väldigt kallras där då, eller?
Har tänkt att kunna ha öppet dit på sommar höst och vår. Får stänga till på vintern och ha lite underhålls värme på så man håller en 10 grader där då, hade jag tänkt.
När jag googlade på IZO så hittade jag lite missnöjda kunder som tyckte partierna var otäta och allmänt dåliga. Vilken är din uppfattning?
Har du någon erfarenhet av Willabs WG80?
Funderar på någon av dessa.
Nu säljer de IZO med 30 % rabatt...

Jag är nöjd med mina. Tycker inte alls de är otäta. Det kanske beror på om uterummet ligger lite skyddat. Det jag tror att många missar när de monterar sina partier är att öppningshöjden i hålet där partiet ska sitta ska vara 2 meter. Men partiet är bara 199,5
Lägger man ingen distans ovanför takrälsen så tätar inte borstlisten i dörren då den inte når riktigt.
Sedan råder jag att byta ut den svarta gummilisten i karmen mot en kraftigare. Den som medföljer är lite liten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.