Stickan56 Stickan56 skrev:
Min fråga kommer här:
Är dom något att ha? En billig maskin som fungerar dåligt är ett dyrt köp.

Stickan
Fast den fungerar fint, spana in de Youtubevideos som finns.
Personligen tror jag alla DIY-videos som finns just på Youtube bidragit till intresset.
Sen om de används är en annan fråga.
Själv visste jag knappt vad en plasmaskärare var för några år sedan, och...nu vill jag ha en.

F
hsd hsd skrev:
Nej, troligen 750:-
?

F
Raskus Raskus skrev:
Fast den fungerar fint, spana in de Youtubevideos som finns.
Personligen tror jag alla DIY-videos som finns just på Youtube bidragit till intresset.
Sen om de används är en annan fråga.
Själv visste jag knappt vad en plasmaskärare var för några år sedan, och...nu vill jag ha en.
men vad skall man ha den till? Jag har haft plasmaskärare i säkert 8 år och den är säkert använd 6-8 gånger.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Lidl plasmaskärare +/-, LIDL eller - oLIDLigt? :thinking:

Livet går vidare! :love:

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Jag har faktiskt använt min en hel del. En hel del hade man klarat med vinkelslip men då åkte plasman fram lite bara för att. Men när det kommer att tillverka bågformer och figurer så glänser plasman. Jobbar man lite med plåtmaterial av samma tjocklek ett tag så lär man sig vilken hastighet och inställning som fungerar bra.

Lite liknande funktion som en sticksåg fast för metall.

Men BEHÖVDE jag den?

Nja.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ser min plasmaskärare som ett komplement till skärstället...... har mycket i både tre och fyramillimetersplåt att kapa.....
Men ge kr3.000:- för en parkside eller annan kinagrej känns dyrt
Men kr1.500:- är ok för sällananvändningen

• Gilla
hyggabus och 1 till
  • Laddar…
F
T Tsdoesds skrev:
Jag har faktiskt använt min en hel del. En hel del hade man klarat med vinkelslip men då åkte plasman fram lite bara för att. Men när det kommer att tillverka bågformer och figurer så glänser plasman. Jobbar man lite med plåtmaterial av samma tjocklek ett tag så lär man sig vilken hastighet och inställning som fungerar bra.

Lite liknande funktion som en sticksåg fast för metall.

Men BEHÖVDE jag den?

Nja.
Jag har också skurit ut plåtdelar, typ 6-10mm och där är plasman överlägsen om man inte jag tillgång till laser eller vatten. Malla i billig masonit eller plyfa och skära vilken form man vill. Men tunnplåt kan jag lika gärna ta med nibblern nycket snabbbare.

Jaha, så man ska börja spekulera i Lidl plasmaskärare nu?

Jag noterade tre plasmaskärare vid ett tillfälle då jag besökte Lidl, men jag köpte ingen för jag kunde inte komma på vad jag skulle ha den till. (Vad har man en plasmaskärare till egentligen? Är det som en skärbrännare?)

Tydligen skulle jag köpt alla tre och sålt dem för dubbla priset. På samma sätt som jag skulle köpt Bitcoin för ett år sedan.

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
A andersmc skrev:
Jaha, så man ska börja spekulera i Lidl plasmaskärare nu?

Jag noterade tre plasmaskärare vid ett tillfälle då jag besökte Lidl, men jag köpte ingen för jag kunde inte komma på vad jag skulle ha den till. (Vad har man en plasmaskärare till egentligen? Är det som en skärbrännare?)

Tydligen skulle jag köpt alla tre och sålt dem för dubbla priset. På samma sätt som jag skulle köpt Bitcoin för ett år sedan.
Med det sättet att resonera skulle du köpt bitcoin för länge sedan och plasmaskäraren första gången. Köp bitcoin idag istället så behöver du inte tänka tillbaka på Feb 2021 när den var så billig.

OT: hade ni köpt bitcoin istället för Toy Story 3 på DVD 2010 så hade ni haft ett värde på $10 miljoner.

• Gilla
fgo
  • Laddar…
F
Lime113 Lime113 skrev:
Med det sättet att resonera skulle du köpt bitcoin för länge sedan och plasmaskäraren första gången. Köp bitcoin idag istället så behöver du inte tänka tillbaka på Feb 2021 när den var så billig.

OT: hade ni köpt bitcoin istället för Toy Story 3 på DVD 2010 så hade ni haft ett värde på $10 miljoner.
Absolut, om man inte haft dom hos nån som stulit dom och gått under jorden bara...

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
Frustrator Frustrator skrev:
Ring och fråga dem ;)
Jag har funderat på att ringa å bjuda 750 kr... Det är en maskin såld i andra hand värd i mina ögon.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ynkligt utbud om drygt en vecka...
Reklamblad för byggvaror upp och ner, med fokus på en bordsfräs och text som visar erbjudandet "20% rabatt! just nu!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
Är det meningen att skruva fast den modellen på undersidan av bänken:thinking:

• Gilla
  • Haha
Appendix och 9 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Hoppsan... inte bara världen som är uppochned... :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Javisst, ett oexponerat marknadssegment där den låga vikten blir en fördel mot tänkbara konkurrenter som Strands och Arboga.

• Haha
Lilllen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.