4 367 688 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Övervakat byte av vp.
Förebild och efterbild i sedvanlig ordning.
Den gamla (15 år) är till salu. Nibe Fighter 1235 6 kW som jobbat med 84 kvm golvvärme.
Förebild och efterbild i sedvanlig ordning.
Den gamla (15 år) är till salu. Nibe Fighter 1235 6 kW som jobbat med 84 kvm golvvärme.
Även jag har noga övervakat byte av värmesystem idag, mycket nöjd, nu ska bara ”sputnik” ut också!K Kjell_G skrev:
Vad fick ni för larm? Har ni tagit senaste uppdateringen? 2.2.1? Vi hade 8 olika larm sedan inatt, eldrift gick ej och totalt tapp av intern kommunikation, mjuk omstart gjorde inget. Efter lite pul, snack med Nibe och hård omstart av vår installatör så hade vi åter värme.K Kjell_G skrev:
Fick den uppdateringen från start. Larm var på kommunikation MCB (internt som ditt?) och montören fick rådet från Nibe att testa (dra ur och sätta in) alla kontakter till kretskort, även kontakter i kompressorlådan. Omstart och sen dess har det rullat på. Lite märkligt på nya prylar. Men ju mer elektronik, ju mer krångel?G gmanhem skrev:
Ja, kommunikationsfel mellan MCB, ASB och inverter, samt något temporärt HP alarm. Hård omstart löste det för oss. I menyn 3.1.15 hade ASB och MCB version 0 efter den nya mjukvaran. Efter omstart var det 64.K Kjell_G skrev:Fick den uppdateringen från start. Larm var på kommunikation MCB (internt som ditt?) och montören fick rådet från Nibe att testa (dra ur och sätta in) alla kontakter till kretskort, även kontakter i kompressorlådan. Omstart och sen dess har det rullat på. Lite märkligt på nya prylar. Men ju mer elektronik, ju mer krångel?
Det har under några dagar bubblat i en av golvbrunnarna när det spolas vatten i köket, så idag har jag fått rensa avlopp. Skönt med rörrensare till högtryckstvätten så man inte behöver ringa spolbilen för att hålla rören okej.
Det som inte var lika skönt var att locket till rensluckan sprack. Som tur är verkar det täta helt ok ändå, men det skulle vara skönt med ett nytt lock. Går det att få tag på ett nytt eller är det kört och byte till plast som gäller?
Jag är inte så sugen på att börja byta delar av avloppsrören och stambyte är inte planerat än på några år.
Det som inte var lika skönt var att locket till rensluckan sprack. Som tur är verkar det täta helt ok ändå, men det skulle vara skönt med ett nytt lock. Går det att få tag på ett nytt eller är det kört och byte till plast som gäller?
Jag är inte så sugen på att börja byta delar av avloppsrören och stambyte är inte planerat än på några år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag kom hem från jobbet igår hade frun börjat måla om väggarna i vårt lilla vardagsrum.
Idag jobbar hon så då får jag ta vid där hon slutade.
Fast jag har inte kommit så långt än. Först lite spackling och förberedelser för att kunna byta ut kontakter och strömbrytare.
Logga in
Skapa konto
Idag jobbar hon så då får jag ta vid där hon slutade.
Logga in
Skapa konto
Fast jag har inte kommit så långt än. Först lite spackling och förberedelser för att kunna byta ut kontakter och strömbrytare.
Kollade menyn och fick samma info som dig. Verkar vara nåt som hänt i samband med uppdatering? Hoppas man slipper sånt här varje gång. Vill helst att det tickar och gårG gmanhem skrev: