DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
toolab.se har fina kampanjpriser på senco-pistoler.
Jag beställde precis en SENCO FINISH PRO 18MG DYCKERTPISTOL som är nedsatt med 45% :D
Låter bra, men bara någon hundralapp eller två under normalpriset... 500 över bottennoteringen...

• Prisgraf som visar historiska priser för Senco Finish Pro 18MG, med nuvarande pris 2 244 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Låter bra, men bara någon hundralapp eller två under normalpriset... 500 över bottennoteringen...
Jag kände på mig, när jag postade mitt inlägg, att jag skulle få reda på att det inte va en så bra deal. :confused:
Beställningen blev nästan lite av ett impulsköp också.
Men men, pickan är i alla fall billigast hos toolab just nu enligt prisjakt.

Du hade även kunnat beställa den på Bauhaus.se och använt prisgarantin och fått den för 1975 kr :)

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Jag kände på mig, när jag postade mitt inlägg, att jag skulle få reda på att det inte va en så bra deal. :confused:
Beställningen blev nästan lite av ett impulsköp också.
Men men, pickan är i alla fall billigast hos toolab just nu enligt prisjakt.
Det är en trevlig pistol, väldigt lätt och funkade helt bekymmerslöst när jag använde och köpte min.
Sen dess har det blivit nån sladdlös Senco så den har inte använts så mycket, men FP18MG är kvar i min ägo.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
toolab.se har fina kampanjpriser på senco-pistoler.
Jag beställde precis en SENCO FINISH PRO 18MG DYCKERTPISTOL som är nedsatt med 45% :D
Jag har tidigare varit inne på Makita AF600 som klarar något längre dyckert men är tyngre. Finns det någon uppenbar anledning att välja den ena över den andra?

richardtenggren
Makitan är 16G och Sencon 18G, dvs 1,6 mm respektive 1,2 mm dyckert.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S snowjim skrev:
Jag har tidigare varit inne på Makita AF600 som klarar något längre dyckert men är tyngre. Finns det någon uppenbar anledning att välja den ena över den andra?
Det är bra med även mindre pistoler då dessa har lättare att komma åt. Så en kombination av en som klarar fullängd och en som bara tar kortare spik i samma grovlek föreslår jag.

Makitan du länkar är för 16 gauge så delvis annat användningsområde än den 18 gauge som länkades ovan.

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
S Slägggan skrev:
[länk]

Man får vad man betalar för, dock verkar folk överlag vara nöjda me denna. Det är ju inte varje dag man står och slipar väggar/tak... Och då vill man kanske inte lägga 10.000 eller mer.
Tung och lite ostyrig, men visst kan den slipa. Min har blivit liggande och jag har kört med handkraft efter jag använde den till ett rum för några år sedan.

För att det ska vara en tipstråd och ingen recensionstråd kan jag väl säga att ni kan köpa min för en femhundring. Som sagt använd en gång.

• Gilla
john.h
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Tung och lite ostyrig, men visst kan den slipa. Min har blivit liggande och jag har kört med handkraft efter jag använde den till ett rum för några år sedan.

För att det ska vara en tipstråd och ingen recensionstråd kan jag väl säga att ni kan köpa min för en femhundring. Som sagt använd en gång.
Har man riktiga trägolv är den suverän att fräscha upp såna med om dom behöver en slipning annars är jag överens med dig och lämnar över slipning till dom som gör det bättre

• Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
mickesundström skrev:
Har man riktiga trägolv är den suverän att fräscha upp såna med om dom behöver en slipning annars är jag överens med dig och lämnar över slipning till dom som gör det bättre
Aldrig ens tänkt tanken att ge mig på ett golv med en sån maskin. Fast å andra sidan blir ju vikten inget problem.

• Gilla
IgelSpikey
  • Laddar…
Passa på att fynda, endast 5000kr :crysmile:

• Lidl-tematiserade sneakers, tofflor och strumpor på en låda med plasmaskärare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
karra karra skrev:
Passa på att fynda, endast 5000kr :crysmile:
Han gör 3000 vinst om han lyckas :sweat:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.