90 197 läst · 320 svar
90k läst
320 svar
The tiny mansion
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 732 inlägg
Multimeter?
Produkter som diskuteras: "Multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 732 inlägg
Du kan se om det kommer fram ström, det finns också läge för att mäta om det är kontakt mellan olika delar. Man måste inte köpa en Fluke, det går bra med en billig
Typ
https://www.biltema.se/verktyg/matv...4nmtYqzBEZbWu9jJO09WlQ_qKUZIBR4xoCIucQAvD_BwE
Typ
https://www.biltema.se/verktyg/matv...4nmtYqzBEZbWu9jJO09WlQ_qKUZIBR4xoCIucQAvD_BwE
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Stickkontakten borde vara gjuten på kabeln och kabelbrott får man bara om kabeln bockas mycket. Har svårt att se att din kabel rört sig överhuvudtaget. Tror inte det är något fel på stickkontakten om den är fastgjuten på kabeln. Möjligen har du fått ärg på kontaktstiften.P Pappa1986 skrev:
Pumpen verkar inte lösa ut säkringar eller jordfelsbrytare om jag förstår dig rätt. Så börja med det enklaste, koppla in den i ett annat uttag du vet fungerar och se vad som händer. Med flottören ska du kunna starta och stoppa pumpen.
Jordfelsbrytaren går oavsett vart jag sätter i den,Jonas Persson skrev:Stickkontakten borde vara gjuten på kabeln och kabelbrott får man bara om kabeln bockas mycket. Har svårt att se att din kabel rört sig överhuvudtaget. Tror inte det är något fel på stickkontakten om den är fastgjuten på kabeln. Möjligen har du fått ärg på kontaktstiften.
Pumpen verkar inte lösa ut säkringar eller jordfelsbrytare om jag förstår dig rätt. Så börja med det enklaste, koppla in den i ett annat uttag du vet fungerar och se vad som händer. Med flottören ska du kunna starta och stoppa pumpen.
Kontakten är fastgjuten på sladden, tänkte mest på stiften isf, om det hänt något där.
Ska ta upp pumpen imon så ska jag ta mig en ordentlig titt
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Aj, ajj, låter inte bra. Låter som om du fått in vatten i pumpen och då är det kört.P Pappa1986 skrev:
Uppdatering:
Pumpen är kass men i ett annat ärende till försäkringsbolaget så ställde jag frågan om detta möjligtvis skulle kunna ingå i försäkringen? Ja, det gör det, självrisk på 2000:- Imorgon kommer en VVS:are och monterar dit en ny, slapp man byta och krabba själv :=)
Ibland har man tur i oturen.
Det andra ärendet är då vår dotter låg på sjukhus. Fick ett tips att man kunde få ersättning (hade ingen aning men värt att ringa).
Det visade sig att hon skulle få 7000:-
Fick bli partykungen.se direkt
Skönt när allt bara ordna sig så man bara kan få snickra istället
Trevlig helg på er alla
Pumpen är kass men i ett annat ärende till försäkringsbolaget så ställde jag frågan om detta möjligtvis skulle kunna ingå i försäkringen? Ja, det gör det, självrisk på 2000:- Imorgon kommer en VVS:are och monterar dit en ny, slapp man byta och krabba själv :=)
Ibland har man tur i oturen.
Det andra ärendet är då vår dotter låg på sjukhus. Fick ett tips att man kunde få ersättning (hade ingen aning men värt att ringa).
Det visade sig att hon skulle få 7000:-
Fick bli partykungen.se direkt
Skönt när allt bara ordna sig så man bara kan få snickra istället
Trevlig helg på er alla