43 204 läst · 146 svar
43k läst
146 svar
Varför är det så få som har solida rostfria bänkskivor?
För min del är det 25 år sedan jag senast stod framför en kantpress. Vi kunde visserligen knäcka 4.5 meter i ett tag men hade förvisso inga dynor med 48 mm V-spår, så jag håller fullständigt med dig.Dan_Johansson skrev:Jag vet, ville mest bara få en så rolig (stor) siffra som möjligt. Plåtbearbetning är inte min profession öht, har nog inte lekt med en kantpress på 20 år....
Men jag antar att du håller med om att inte alla små verkstäder ute i landet sitter på maskiner som kan bocka 3 meter brett i 6 mm rostfritt?
Den är idag 366 cm kanske, men med spishällen och diskho inopereradViolina skrev:
Det exemplariska skulle vara att inte behöva ta bort ett vitrinskåp som står i ena hörnet..(det går, men det är överskåp o taklister osv där).. väldigt ”lätt” att gå runt (ansluter oxå mot vägg)
Tänkte att ”ytterhörn” var ett synligt hörn? Tex en köksö.. där kortsida och långsida möts.. och bildar ett hörn?
Det är isåfall längden som kan göra det något knepigare, men det är ju inte jättelångt..Snigla skrev:Den är idag 366 cm kanske, men med spishällen och diskho inopererad
Det exemplariska skulle vara att inte behöva ta bort ett vitrinskåp som står i ena hörnet..(det går, men det är överskåp o taklister osv där).. väldigt ”lätt” att gå runt (ansluter oxå mot vägg)
Tänkte att ”ytterhörn” var ett synligt hörn? Tex en köksö.. där kortsida och långsida möts.. och bildar ett hörn?
Ja, alltså det räcker ju att man bara ser lite av kanten av en kortsida så blir det ju ett ytterhörn..
Det KAN gå att jobba runt vitrinskåpet, men jag tror att du skulle få bäst resultat om det plockades bort
Medlem
· Stockholm
· 4 010 inlägg
Hursom är det satans snyggt med en tjock rostfri skiva.
Men tjockleken går ju att dopa med en bred/tjock framsida.
Dock undrar jag hur tjock rostfri skiva man behöver för att den inte ska slå sig när någon ovarsam person ställer ner den stekheta stekpannan på den rostfria plåten?
Men tjockleken går ju att dopa med en bred/tjock framsida.
Dock undrar jag hur tjock rostfri skiva man behöver för att den inte ska slå sig när någon ovarsam person ställer ner den stekheta stekpannan på den rostfria plåten?
Oavsett tjocklek så kommer den ju röra på sig, huvudsaken är väl egentligen att den återgår till sin ursprungliga form när den svalnar..Workingclasshero skrev:
Men mellan tummen och pekfingret skulle jag tippa på 3 mm (baserat på längdutvidgningskoefficienten för detta material)
Ja när den sitter fast i berget, men att bara ta loss den och frakta hem skiten bidrar till koldioxidutsläpp,,,,,, om du inte tänker ta den i ryggsäcken förståsRompisKompis skrev:
Husägare
· Mälaröarna
· 98 inlägg
Japp, så är det såklart. det var även poängen jag försökte få fram, men eftersom jag verkar vara dålig på att förklara vad jag menar så önskar jag innerligt att detta nu släpps.V vaktis100 skrev:
Redigerat:
Liknande trådar
-
Varför dör bara ena trädet?
Häckar, Buskar & Träd -
Varför finns det ett 40-option på armeringsdistanserna?
Grund & Markarbeten -
Varför dunkar det vid tillslag i min Vattenpump
Vatten & Avlopp -
Varför blir det inte bra med mitt linjeoljespackel?
Byggnadsvård -
Varför droppar det varmvatten ur fjärrvärmecentralen?
Vatten & Avlopp