882 364 läst · 3 246 svar
882k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
[QUOTE="Ramnemark, post: 4025131,
Tyckte dammsugaren sög lite dåligt
Visa bilaga 476748[/QUOTE]
Vi har tagit ett ben från ett par nylonstrumpor och trätt över filtret i vår centraldammsugare när vi köpte ett nytt. (Möjligen att vi tog den mer grovmaskiga byxdelen, minns inte). Förlänger livet på filtret med flera år! Mycket enkelt att göra rent.
Visa bilaga 476748[/QUOTE]
Vi har tagit ett ben från ett par nylonstrumpor och trätt över filtret i vår centraldammsugare när vi köpte ett nytt. (Möjligen att vi tog den mer grovmaskiga byxdelen, minns inte). Förlänger livet på filtret med flera år! Mycket enkelt att göra rent.
Får göra något sånt. Det är lätt att rengöra filtret men det är en biltema dammsugare och papp-påsarna är inte helt hundra, det hamnar kanske 10% utanför påsen vilket sätter igen filtret.Åsa Lund skrev:[QUOTE="Ramnemark, post: 4025131,
[bild]
Redigerat av moderator:
Det finns roligare saker att göra :/
Har 35% av spaljén kvar att slipa lite på och grunda, sen är hela trappan grundad. Väggarna är målade 4ggr nu så imorgon blir det lite el och sen börja med innertaket
Har 35% av spaljén kvar att slipa lite på och grunda, sen är hela trappan grundad. Väggarna är målade 4ggr nu så imorgon blir det lite el och sen börja med innertaket
Redigerat:
Bra jubbat!
Då har du för lite färg på rullenRamnemark skrev:
Räcker alltid med 1 grundfärg och 2 färg om man har rätt mängd på rullen.
Grymt jobb du gör, skoj att följa!
Keep up The work.
Estetik är ju alltid en smaksak och de flesta gör om det när de flyttar in iaf. Därför så många med ”gamla tapeter” målar allt vitt typ.. gör det ljusare och blir som en ”blank tavla”.. lättare att föreställa sig de tapeter man drömt om (typ).
Vi frågade mäklarna vid varje försäljning om det var värt att snygga till färgmässigt, nej var svaret från alla. Så då brydde vi oss inte.
Jag själv ser inte tapeter el färg allmänt när jag kikar på hus, för det känns oviktigt (lätt att ändra själv och inte dyrt). MEN skulle det t ex vara min drömtapet i nått rum eller så, då ser jag den! samma sak om det är nått riktigt udda (gillar udda/unikt).
Det har nog gynnat mig, då vi köpt två 70-talshus.. med org inredning hehe.
Detta hus var helt vitmålat på insidan ist.. (väggar o tak) och det ändras sakta men säkert..
För värdehöjning så står andra saker.. som balkongen vi ska bygga till huset (strålande utsikt som ej nyttjas idag).
..precis som er nya fina uteplats! Där har ni troligen ökat på en rejäl slant och att ni fräschats upp och uppdaterat viktiga saker (badrum, fasad osv)
Nu blir det nya troligen lika fint som allting annat ni gjort! Men slit inte ut er för ”inget” om ni inte tänker bo kvar. Troligen finns det att göra på nästa hus oxå..
Vi frågade mäklarna vid varje försäljning om det var värt att snygga till färgmässigt, nej var svaret från alla. Så då brydde vi oss inte.
Jag själv ser inte tapeter el färg allmänt när jag kikar på hus, för det känns oviktigt (lätt att ändra själv och inte dyrt). MEN skulle det t ex vara min drömtapet i nått rum eller så, då ser jag den! samma sak om det är nått riktigt udda (gillar udda/unikt).
Detta hus var helt vitmålat på insidan ist.. (väggar o tak) och det ändras sakta men säkert..
För värdehöjning så står andra saker.. som balkongen vi ska bygga till huset (strålande utsikt som ej nyttjas idag).
..precis som er nya fina uteplats! Där har ni troligen ökat på en rejäl slant och att ni fräschats upp och uppdaterat viktiga saker (badrum, fasad osv)
Nu blir det nya troligen lika fint som allting annat ni gjort! Men slit inte ut er för ”inget” om ni inte tänker bo kvar. Troligen finns det att göra på nästa hus oxå..
Att tapetsera i gillestugan kostar knappt 1000kr så det känns värt det. Att tex måla fönster vita istället för brunbetsade kostar knappt pengar, och höjer hela intrycket på rummet. Så om man ändrar känslan i rummet från ”detta måste rivas ut och fixas till” till ”detta rummet är okej” så kan det vara värt några tusenlappar.Snigla skrev:Estetik är ju alltid en smaksak och de flesta gör om det när de flyttar in iaf. Därför så många med ”gamla tapeter” målar allt vitt typ.. gör det ljusare och blir som en ”blank tavla”.. lättare att föreställa sig de tapeter man drömt om (typ).
Sen måste man tillägga att allt jag gör i huset är för att jag gillar att hålla på. Detta huset är mitt första och jag har lärt mig allt längs vägen. Så att fixa till ett rum för mig är inte jobbigt, utan ett tidsfördriv som jag gillar
Sen beror det väl på vad man är ute efter när man letar hus /lgh.
Endel vill ha allt klart direkt.
Sen är det väl rätt mycket pengar att ta in en målare som gör jobbet, 10.000 räcker ju inte till ett rum ens
Letade ju färdig lgh i Västerås men alla sprang i väg i pris, köpte den risigaste 1an och renoverade själva, minst 100' billigare men förmodligen runt 200' (om priserna inte börjar backa)
Endel vill ha allt klart direkt.
Sen är det väl rätt mycket pengar att ta in en målare som gör jobbet, 10.000 räcker ju inte till ett rum ens
Letade ju färdig lgh i Västerås men alla sprang i väg i pris, köpte den risigaste 1an och renoverade själva, minst 100' billigare men förmodligen runt 200' (om priserna inte börjar backa)