Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Undrar varför jag började i änden med nycklar man sällan använder, och där det finns luckor i samlingen...
Klart det är där man ska börja, eftersom dom inte används så ofta behöver dom en bra förvaringsplats. Dessutom blir det väldigt tydligt var det finns luckor, och då får man en anledning till ett nytt verktygsinköp. :rofl:
 
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Fanns ingen lämplig väggyta ledig.. :crysmile:

Ska nog inte sitta där sen....
Det verkar opraktiskt och vanskligt för vissa vitala delar av kroppen. ;)
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
A
Immobil Immobil skrev:
Det verkar opraktiskt och vanskligt för vissa vitala delar av kroppen. ;)
Vadå,knäna:thinking:
 
Dheri Dheri skrev:
Klart det är där man ska börja, eftersom dom inte används så ofta behöver dom en bra förvaringsplats. Dessutom blir det väldigt tydligt var det finns luckor, och då får man en anledning till ett nytt verktygsinköp. :rofl:
Nr 29 är faktiskt på väg i posten. :crysmile:
 
Immobil Immobil skrev:
Det verkar opraktiskt och vanskligt för vissa vitala delar av kroppen. ;)
Handyman 1 skrev:
Vadå,knäna:thinking:
Japp, det är i knähöjd.. Dessutom bakom svetsen.. :geek:
 
Igår var dagen då det inte gick min väg, bilen gick inte genom besiktningen då besiktningsmannen skulle kolla bakom hjulbrunnsskyddet efter rost och det gick igenom plåten... I helg blir det att ta bilen till pappa som har rum så jag kan ha den inomhus, sen blir det att börja svetsa.

Sen på samma kväll så gick remmen av på snöslungan och det ska vara nån jänkarrem på 3/8 x 34-5/8", eller 9.52 x 879.475 mm. Idag var jag till den lokala bildelsbutiken och närmaste dom hittade var en fläktrem på 10x875 mm och det var nära nog. Bökigt att jobba utomhus i mörkret, kylan och blåsten men det gick att få på remmen så nu är jag förhoppningsvis redo för snöfallet som ska komma imorgon eller redan inatt.

OTV0NAL.jpg

Arbetslampan med magnet från biltema har varit otroligt användbar...

Laftl3h.jpg
 
  • Gilla
dilemma och 6 till
  • Laddar…
Fick färdigt mitt lilla projekt till min musikgalna 7-åring, a funky robot! :cool:.
Givetvis med den vackraste ädelmetallen av dom alla...(elektriker) :rofl:
Handgjord trärobot med mässingdetaljer som framställs som "funky" för ett barn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Lintto1 och 37 till
  • Laddar…
Skruvat lite skoter. Barnen tycker om att hänga med ut och köra upp skidspåren, men det blir kallt och lite farligt att sitta på pakethållaren.

Så det fick bli ett baksäte åt dom.

Provmontering:
Provmontering av hemmagjort baksäte på snöskoters pakethållare i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Baksäte till skoter i trä provmonterat i verkstad med verktyg och byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måla:
Delkomponenter till ett baksäte på skoter hängande för torkning efter målning i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klart!
Snöskoter med ett nytillverkat träbaksäte på pakethållaren för barnens säkerhet, i ett snötäckt landskap på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Baksäte monterat på en snöskoter för att öka säkerheten och komforten för passagerare under uppdraget att köra upp skidspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
kristofo och 22 till
  • Laddar…
Stilig dubbelbandare!
 
Åh en Aktiv Grizzly! Nostalgi!!
 
Microkatten
Det aktuella snöovädret ställer till problem på många ställen i Sverige, till och med här i Skåne.

För att hitta något positivt i situationen så har mitt hittills sämsta inköp, som jag inte använt sedan maskinen inköptes för fem år sedan, äntligen kommit till användning.

Den stora snöslungan startade på första draget! Tjohoo!! :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 10 till
  • Laddar…
Har länge velat slänga ihop en ändträ skärbräda och fick äntligen tummen ut.
Det blev ek och teak, vet inte om jag är helt klar än eller om jag ska göra något mer. Tycker det vart rätt bra ändå.
Handgjord ändträ skärbräda av ek och teak på en arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord ändträ skärbräda av ek och teak på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord ändträ skärbräda av ek och teak med ett schackbräde-mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Lintto1 och 29 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Har länge velat slänga ihop en ändträ skärbräda och fick äntligen tummen ut.
Det blev ek och teak, vet inte om jag är helt klar än eller om jag ska göra något mer. Tycker det vart rätt bra ändå.
[bild] [bild] [bild]
Snyggt. Vad körde du med för lim? Kan ibland vara lite svårt att få det att ta i teaken.
 
Microkatten Microkatten skrev:
Det aktuella snöovädret ställer till problem på många ställen i Sverige, till och med här i Skåne.

För att hitta något positivt i situationen så har mitt hittills sämsta inköp, som jag inte använt sedan maskinen inköptes för fem år sedan, äntligen kommit till användning.

Den stora snöslungan startade på första draget! Tjohoo!! :rofl:
Gick förbi en granne häromåret när det snöat såpass att man faktiskt behövde skotta, tittade på snöslungan och sa "den kan inte vara välanvänd?".
Grannen skrattade och sa "Nej, vi är ett par som gått ihop och delar på den, vårt bästa köp, under de sju år vi haft den har vi aldrig behövt ta fram den"
 
  • Haha
  • Gilla
Microkatten och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.