Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
eftersom det går lika bra att klistra in en länk från från youtube så gör systemet om det till en embeddad video.
Jag har läst någonstans att det existerar filmer som inte finns på Youtube. ;)
 
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
.mp4 videos via imgur är poppis nuförtiden, ersätter det område som man brukade ha animerade gifbilder till.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har läst någonstans att det existerar filmer som inte finns på Youtube. ;)
Det går bra att klistra in andra länkar än youtube också. Och det går även att klicka på ”ladda upp video” och ladda upp en film.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Och det går även att klicka på ”ladda upp video” och ladda upp en film.
Sorry, missförstod ditt inlägg nedan som att den möjligheten var borttagen. :oops:

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Knappen för att infoga video togs bort för ett halvår sedan
 
Man får posta en länk och hoppas det funkar, nå jag gjorde aldrig inlägget, blev störd på det så det fick vara.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Magnus E K
Om det inte redan finns (har inte letat) borde det finnas en funktion för att stänga av inbäddade videor och istället bara visa en länk. På min surfplatta stannar allting (går inte ens att växla till annan flik) i 10-15 sekunder så fort en sida innehåller en video.
 
Använder Firefox stående/pivot på en Android-platta, börjar vänja mig vid att en tredjedel till höger är totalt ointressant oanvänd yta som skulle ha kunnats utnyttjas till att visa inläggen för att minska scrollandet.

Föredrar att man ska komma till första olästa inlägget genom att klicka på rubriken.

Däremot lotteriet med att komma till första olästa inlägget är jobbigt, ibland hamnar man rätt, ibland hamnar man några decimeter under det sista inlägget och får scrolla upp för att försöka hitta rätt ställa själv.
 
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Använder Firefox stående/pivot på en Android-platta, börjar vänja mig vid att en tredjedel till höger är totalt ointressant oanvänd yta som skulle ha kunnats utnyttjas till att visa inläggen för att minska scrollandet.
Ta och ladda upp en skärmdump så att jag förstår hur du menar.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ta och ladda upp en skärmdump så att jag förstår hur du menar.
Förlåt, det var jag som var otydlig.
Det är för mig ointressanta länkar till artikar, foruminlägg m.m. som upprepas.
 
E
Bara en tanke, det har säkert varit på tapeten innan.
Hade man inte kunnat införa en ny forums del angående datorproblem, hårdvara/mjukvara, detta är vanligt förekommande i svenska hem.

Kanske även en för Macintosh ifall det behovet finns.
 
  • Gilla
Beemaster
  • Laddar…
B
E El-Löken66 skrev:
Bara en tanke, det har säkert varit på tapeten innan.
Hade man inte kunnat införa en ny forums del angående datorproblem, hårdvara/mjukvara, detta är vanligt förekommande i svenska hem.

Kanske även en för Macintosh ifall det behovet finns.
Så problem med Mac skulle inte platsa bland Datorproblem menar du?

Men ser man till hur de gjort med alla avdelningar så kan det bli en avdelning när det är något som hör till hus av något slag. Då känns det som att datorproblem faller under Övrigt.
 
E
B breakman skrev:
Så problem med Mac skulle inte platsa bland Datorproblem menar du?

Men ser man till hur de gjort med alla avdelningar så kan det bli en avdelning när det är något som hör till hus av något slag. Då känns det som att datorproblem faller under Övrigt.
Har hört att Mac användare inte har några problem så kanske onödigt med forum då. :p

Har kollat under övrigt, där finns inget om datorer, mest nätverk.
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Har hört att Mac användare inte har några problem så kanske onödigt med forum då. :p
Så sant! ;)

Efter vi bytt barnens PC mot begagnade MacBooks har vi sluppit massa med ominstallationer pga virus (y):D Men det kan ändå vara intressant för att höra om uppgraderingar till Big Sur mm.
 
Kan man läsa och skriva i forumet så funkar datorn och då är en sån avdelning onödig.
 
  • Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.