Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
medan jag läser på om Finlands politiska system
I dessa tider är ju vården väldigt belastad men kanske du borde slå en signal till 1177 ändå, bara för säkerhets skull tänkte jag! :crysmile:

Gott nytt år på er!
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
medan jag läser på om Finlands politiska system (varför vet jag knappt själv).
"Den som vet mest, gissar minst", eller hur?
Välkommen till klubben för onödigt vetande. :cool: :crysmile:
 
optimum optimum skrev:
Jag kom på en sak men kanske varit upp förut
I listan senaste så ser man hur många som svarat respektive läst.
Lite lurigt att utläsa i förhållande till förr när de låg i egna kolumner. Nu ligger de under texten och väldigt liten text.

Alltså om det är ett ämne man tror sig ha svar och ingen eller få svarat borde man kunna bidraga med svar.
Men om det redan finns 20-50 svar så är tråden mer av intresse att läsa och svaren finns oftast på frågan.

Var en sådan fråga idag med behov av hjälp för att hänga upp en tung TV på gipsvägg och där fanns ett bra svar men behövde lite mer hjälp vilket jag kunde bidraga med.
Menar du ungefär så här?
Skärmdump av ett diskussionsforum med flera ämnesrubriker och användarnas inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
optimum
M Mats skrev:
Menar du ungefär så här?
[bild]
Japp. då ser man direkt vilka som det är glest med svar i. De med många brukar man redan ha lösningar på gång eller lösta samt lite efterföljande diskussion. Givetvis intressanta ibland att läsa.
Om det går att få till vore det bra.
Eventuellt egen inställning då jag oftast surfar med dator med bred skärm får det plats med god marginal.
Dessutom "tvingar" det ut blicken möt höger på skärmen där ni lägger reklam och artiklar vilket nog är bra det också.

Bara tillägga att detta är en kanonbra site med massor med matnyttigt när man som jag är hobby-byggare.
Dessutom rätt så kul att den ofta kommer upp när man söker på Google efter något så landar man ofta här.
:D
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Japp. då ser man direkt vilka som det är glest med svar i. De med många brukar man redan ha lösningar på gång eller lösta samt lite efterföljande diskussion. Givetvis intressanta ibland att läsa.
Om det går att få till vore det bra.
Eventuellt egen inställning då jag oftast surfar med dator med bred skärm får det plats med god marginal.
Dessutom "tvingar" det ut blicken möt höger på skärmen där ni lägger reklam och artiklar vilket nog är bra det också.

Bara tillägga att detta är en kanonbra site med massor med matnyttigt när man som jag är hobby-byggare.
Dessutom rätt så kul att den ofta kommer upp när man söker på Google efter något så landar man ofta här.
:D
Instoppat i nästa version på mitt script ;)
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
M Mats skrev:
Instoppat i nästa version på mitt script ;)
Om möjligt får du gärna ladda upp scripten på "https://greasyfork.org/scripts/by-site/byggahus.se". Då blir det väldigt lätt att aktivera när man trycker på "find scripts for this site". :)
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Reglerna säger "4.4.1 Vi välkomnar nya medlemmar och behandlar dem väl.". Hur ska vi nu kunna göra det då det inte längre tydligt framgår hur många inlägg en medlem har? :thinking:
Enkelt, vi behandlar alla som de vore nya... :)
 
Mikael_L
B Byggdjuret skrev:
Enkelt, vi behandlar alla som de vore nya... :)
Välkommen till forumet Byggdjuret, hoppas du finner forumet bra och trevligt! (y)
 
  • Haha
TechChad och 3 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Enkelt, vi behandlar alla som de vore nya... :)
@Alfredo, @Mikael_L

som det råkar sig ..... Så har jag något i mitt script .....
Avatar för forumanvändaren Byggdjuret med medlemsstatus och antal inlägg.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Jag är helt säker på att jag tidigare kunnat sortera i olika forumavdelningar efter exempelvis ”mest läst” eller ”flest svar”.

Jag kan inte se att det går längre?

Inte heller kan jag sortera på liknande sätt i mina söksvar.

Har detta gjorts endast möjligt för betalande medlemmar nu?
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Är det bara jag, eller är forumet väldigt segt just nu?
 
B
useless useless skrev:
Är det bara jag, eller är forumet väldigt segt just nu?
Upplever inga problem, så jag skulle säga att det bara är du..
 
Ibland går det snabbt, men rätt vad det är så står det och tuggar jättelänge när man t ex ska ta fram listan på senaste inläggen.
Internet i övrigt och andra websidor går snabbt och fint under tiden.

Edit: Det tog typ 45 sekunder innan det här inlägget publicerades
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
har man chrome kan man gå in i menyn visa -> utvecklare -> verktyg för utvecklare, och sen fliken network. där kan man få staplar över exakt hur lång tid olika element på en sida tar att ladda in. väldigt bra verktyg för felsökning. jag har varit med om ibland när sidor varit sega så har det visat sig att det är nåt av mina tillägg som spökar.
 
Det funkar bra nu. Säkert nån reklam som hade problem att laddas eftersom det var så intermitent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.