useless useless skrev:
Kan man läsa och skriva i forumet så funkar datorn och då är en sån avdelning onödig.
Haha, vad menar du? :thinking: Det är väl aldrig problem med datorer nu för tiden! :p
 
E El-Löken66 skrev:
Bara en tanke, det har säkert varit på tapeten innan.
Hade man inte kunnat införa en ny forums del angående datorproblem, hårdvara/mjukvara, detta är vanligt förekommande i svenska hem.

Kanske även en för Macintosh ifall det behovet finns.
Du kan lägga dem i teknik eller internet om det gäller mer uppkopplingsproblem (även om det då kanske är svårt att nå forumet ....)
 
E
M Mats skrev:
Du kan lägga dem i teknik eller internet om det gäller mer uppkopplingsproblem (även om det då kanske är svårt att nå forumet ....)
Ja till uppkopplingsproblem men om hård- eller mjukvaruproblem då?
 
Redigerat:
Mikael_L
M Mats skrev:
I min variant så har jag tagit bort blå pricken helt för att det ska vara samma beteende i forum och trådlistor. __Fet stil i titel= det finns nytt/oläst __ normal stil = inget nytt
Nu har jag hållit mig ganska tyst ett tag, och låtit mig prova och se.
Och det är väl kanske lite ömsom vin och vatten, men det mesta står jag ut med, och en del har blivit bra.

Men just detta kan jag inte riktigt förlika mig med, att alla trådrubriker är i fetstil, inte som förut
oläst = fetstil
läst = normal stil.

Det tyckte jag var mycket bättre förut.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu har jag hållit mig ganska tyst ett tag
Hur känns det, och hur gör man?
 
  • Haha
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Ja till uppkopplingsproblem men om hård- eller mjukvaruproblem då?
De lägger du i teknik så blir det bra
 
Jag håller på att fixa lite småbuggar osv men finns intresset så kan jag lägga upp mitt script någonstans.
Dock så är det min kod så skyll inte på @Per Eskilsson eller @cnils om det buggar ;)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hur känns det, och hur gör man?
Ja just i denna tråd, alltså ... :cool:

M Mats skrev:
Jag håller på att fixa lite småbuggar osv men finns intresset så kan jag lägga upp mitt script någonstans.
Dock så är det min kod så skyll inte på @Per Eskilsson eller @cnils om det buggar ;)
Jag lägger nog mest hoppet till att forummjukvaran fixas.
Men visst, händer det inget här, men väldigt mycket positivt med ditt hack, så ska jag nog överväga det. :)
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja just i denna tråd, alltså ... :cool:


Jag lägger nog mest hoppet till att forummjukvaran fixas.
Men visst, händer det inget här, men väldigt mycket positivt med ditt hack, så ska jag nog överväga det. :)
Jag använder Mats eminenta ”fixar” i väntan på att det ska bli standard här i forumet. Funkar klockrent!
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hur känns det, och hur gör man?
Text på mörk bakgrund som lyder "Hå löns int' förklår för den som int' begrip
 
  • Wow
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu har jag hållit mig ganska tyst ett tag, och låtit mig prova och se.
Och det är väl kanske lite ömsom vin och vatten, men det mesta står jag ut med, och en del har blivit bra.

Men just detta kan jag inte riktigt förlika mig med, att alla trådrubriker är i fetstil, inte som förut
oläst = fetstil
läst = normal stil.

Det tyckte jag var mycket bättre förut.
Vi kommer göra ändringar, förbättringar och fixa buggar när vi är tillbaka på jobbet igen. Men nu försöker vi njuta av julledigheten. Ibland sover vi till kl 12 och ibland går vi upp och tränar kl 6. Just nu kollar Marlen ikapp på The Queen's Gambit medan jag läser på om Finlands politiska system (varför vet jag knappt själv). God fortsättning.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Staffans2000 och 10 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Just nu kollar Marlen ikapp på The Queen's Gambit medan jag läser på om Finlands politiska system
The Queen's Gambit är den absolut bästa serien jag sett på många år.

Forumet finns ju kvar även nästa år så koppla av och njut av ledigheten.

God Fortsättning!!
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi kommer göra ändringar, förbättringar och fixa buggar när vi är tillbaka på jobbet igen. Men nu försöker vi njuta av julledigheten. Ibland sover vi till kl 12 och ibland går vi upp och tränar kl 6. Just nu kollar Marlen ikapp på The Queen's Gambit medan jag läser på om Finlands politiska system (varför vet jag knappt själv). God fortsättning.
Fokusera på att slappna av efter det här usla coronaåret.
Gott nytt år
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
E
M Mats skrev:
Fokusera på att slappna av efter det här usla coronaåret.
Gott nytt år
Borde väl varit ett kanonår för Byggahus?

Gott nytt, och fundera på det där med datorbekymmer, kanske finns många duktiga här.

En liten bugg kan jag bidra med, inget allvarligt. Då man väljer forums del i forumsök så avbockas inte Alla Forum av automatiskt. Därav blir två forum valda och trolig sökning i alla.
 
Redigerat:
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
optimum
Jag kom på en sak men kanske varit upp förut
I listan senaste så ser man hur många som svarat respektive läst.
Lite lurigt att utläsa i förhållande till förr när de låg i egna kolumner. Nu ligger de under texten och väldigt liten text.

Alltså om det är ett ämne man tror sig ha svar och ingen eller få svarat borde man kunna bidraga med svar.
Men om det redan finns 20-50 svar så är tråden mer av intresse att läsa och svaren finns oftast på frågan.

Var en sådan fråga idag med behov av hjälp för att hänga upp en tung TV på gipsvägg och där fanns ett bra svar men behövde lite mer hjälp vilket jag kunde bidraga med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.