useless useless skrev:
Det funkar bra nu. Säkert nån reklam som hade problem att laddas eftersom det var så intermitent.
Jag hade liknande problem igår. Jag stängde av Lastpass-tillägget men det blev ingen skillnad. Jag slog sen på developerläge i Firefox och kollade på svarstiden på "Network" och det var själva svarstiden från servern som laggade. Nu är det normala svarstider.
 
Magnus E K
Antagligen överbelastningsattack från någon av konkurrenterna snickravilla eller uppförakåk.
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
MultiMan
useless useless skrev:
Det funkar bra nu. Säkert nån reklam som hade problem att laddas eftersom det var så intermitent.
Jag har relativt ofta problem med Google Analytics som hänger sidor under tiotals sekunder ibland. Om Byggahus använder det, kan det vara en förklaring.
 
B
major_tom major_tom skrev:
har man chrome kan man gå in i menyn visa -> utvecklare -> verktyg för utvecklare, och sen fliken network. där kan man få staplar över exakt hur lång tid olika element på en sida tar att ladda in. väldigt bra verktyg för felsökning. jag har varit med om ibland när sidor varit sega så har det visat sig att det är nåt av mina tillägg som spökar.
Mindre klick blir det om man trycker F12 och sedan fliken Nätverk. Men absolut ett bra tips för felsökning.
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Haft problem i månader, inte den som klagar på sånt i onödan..

Men nu måste jag fråga (för efter senaste uppdateringen har det funkat.. iaf en gång kanske).

Är det bara jag som inte får upp valen av ”likes” till inläggen..? Dvs där man kan välja på tummen upp, skrattande, gråtande.. osv

Jag får tummen upp.. punkt liksom.. hur jag än försöker klicka! (Inga problem på datorn, utan bara på iPad )
 
  • Älska
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag fått den feedbacken tidigare och jag tror även jag upplevt samma problem. Problemet är att jag ej lyckats reproducera felet. Nu när jag testar i min iPad Air 10.9 (både i portrait och landscape mode) i appen så går det bra för mig att ”långklicka” på Gilla och sedan välja reaktion.

Vi rullade ut en första förbättring inatt med fokus på förbättringar i iPads som hade många buggar.

Vad heter din iPad och använder du Safari eller appen?
 
  • Skärmdump av ett diskussionsforum på en iPad där en användare beskriver ett problem med reaktionsval i appen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
Haft problem i månader, inte den som klagar på sånt i onödan..

Men nu måste jag fråga (för efter senaste uppdateringen har det funkat.. iaf en gång kanske).

Är det bara jag som inte får upp valen av ”likes” till inläggen..? Dvs där man kan välja på tummen upp, skrattande, gråtande.. osv

Jag får tummen upp.. punkt liksom.. hur jag än försöker klicka! (Inga problem på datorn, utan bara på iPad )
Nej, det är bara du.
Den långsinta forummjukvaran är stött över ett av dina skämt förra året ... :crysmile:

;)
 
Redigerat:
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag fått den feedbacken tidigare och jag tror även jag upplevt samma problem. Problemet är att jag ej lyckats reproducera felet. Nu när jag testar i min iPad Air 10.9 (både i portrait och landscape mode) i appen så går det bra för mig att ”långklicka” på Gilla och sedan välja reaktion.

Vi rullade ut en första förbättring inatt med fokus på förbättringar i iPads som hade många buggar.

Vad heter din iPad och använder du Safari eller appen?
Kör via safari..
iPad 6:th generationen, programversion 13.4.1
 
Givetvis funkade det klockrent nu, när jag väl fick ”arslet ur” och sa nått.. :seenoevil::rofl:
 
  • Älska
Beemaster
  • Laddar…
mattetvilling mattetvilling skrev:
Luftigt är det ju men vem kör på fullskärm? 34W och 3440x1440
[bild]
Det var ju detta inlägg jag tänkte göra själv. Det är ju så 1995 att köra fullskärm på alla fönster. Tre BH-fönster i bredd är lagom.
 
Men har ni precis uppdaterat något så kan det ju ha påverkat det hela åt rätt håll (y)
 
TeroM TeroM skrev:
Lite skumt efter senaste uppdateringen, på iPad behöver man dutta 2 gånger på ett inlägg eller en tråd för att hoppa dit. Första dutten ”markerar” tråden/inlägget och andra dutten hoppar vidare. På iPhonen räcker det med en dutt. Detta på senaste och deltagit, har inte kollat på andra listor.

Edit, detta är på BH appen.

[video]
Nu har vi fixat så att man ej behöver klicka två gånger i trådlistor i iPads. Felet berodde på att fel innehåll visades upp i user agents för ipads, det stod att ipad var desktop istället för tablet.

Detta kan innebära att antalet ipadanvändare inte alls har minskat från 10 till 5 procent under ett år utan att det fortfarande ligger kvar på ungefär samma siffror. Det är bra att veta för oss.
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tyckte också det blev en försämring, nu måste jag t.ex scrolla för att välja "bevakade".
Läsligheten i tråden tyckte jag också blev sämre, men det kan kanske vara att det bara är ovant än.

Dator/win10/chrome någon version.

computer says no
Nu har vi flyttat upp Bevakningar (och Deltagit) så att vänsternavigeringen följer samma logik som toppnavigeringen och så att du ej ska behöva scrolla ner för att nå knappen.
 
  • Skärmdump av ett forum där användaren uttrycker missnöje över navigering och design av webbsidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Trunk och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Är det någon ny feature att alla bilder maximeras till fönstrets bredd?

T.ex. i detta inlägg blev ju vansinnigt dåligt, då det råkade vara små små bilder (som kom med vid cut'n'paste från originalsiten) som styckesindikeringar ...
[länk]
Nu är det fixat så att småbilder inte blir för stora. Tack @major_tom för tipset. (y)
 
  • Gilla
major_tom och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu har vi flyttat upp Bevakningar (och Deltagit) så att vänsternavigeringen följer samma logik som toppnavigeringen och så att du ej ska behöva scrolla ner för att nå knappen.
Jag har å andra sidan surfat på bh i fullskärmsläge "sedan dess", så egentligen har jag inte lidit så mycket när jag ganska snabbt märkte att ikonerna placerades tätare i det läget och därmed var alla synliga utan scroll.

Men tack för fixet i alla fall! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.